غذاهای ایتالیایی پیتزاهای ایتالیایی
امتیاز ما

هیچ چیز بهتر از غذاهای یک ملت نمی‌تواند فرهنگ آن‌ها را شرح دهد. غذا نشاندهنده‌ی فرهنگ است و همه‌چیز از اقتصاد، تاریخ، آب‌و‌هوا و غیره به وسیله‌ی آن مشخص می‌شود. غذاهای ایتالیایی بشقابی خوشمزه را برای شما به ارمغان می‌آورند و آنقدر تنوع غذاهای ایتالیایی زیاد هستند که شما نمی‌دانید کدام یک را تست کنید. اگر می‌خواهید با غذاهای ایتالیایی آشنا شوید با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید.  خرید ارزان بلیط

بهترین غذاهای سنتی ایتالیا

پیتزاهای ایتالیایی

پیتزا  مارگاریتا

غذاهای ایتالیایی پیتزای ایتالیایی

وقتی درباره‌ی غذاهای ایتالیایی حرف می‌زنیم اولین چیزی که به ذهن همه‌ی ما می‌رسد پیتزاهای ایتالیایی است. پیتزا مارگاریتا یکی از معروف‌ترین پیتزاهای ایتالیایی است. این پیتزا اولین بار برای ملکه مارگاریتا تهیه و سرو شد و دلیل نام آن هم همین است. پیتزا مارگاریتا یکی از انواع پیتزاهای ایتالیایی است که از ترکیب پنیر موزارلا، ریحان و سس مخصوص تهیه می‌شود. سفر به ایتالیا

پیتزا ناپلتانا (ناپلی)

یکی از انواع پیتزاهای ایتالیایی پیتزا ناپلتانا است که یکی از معروف‌ترین پیتزاهای ایتالیایی است طرز تهیه و طبخ ساده‌ای دارد. در این پیتزا از خمیرد گرد و تخت استفاده می‌شود و بر روی آن گوجه، پنیر موزارلا و روغن زیتون گذاشته می‌شود. این پیتزا برای اینکه خوب از آب دربیاید به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.

لازانیا (بولونیا)

غذاهای ایتالیایی لازانیا ایتالیایی

یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایتالیایی لازانیا است. این غذا که خیلی راحت نیز تهیه می‌شود با استفاده از لایه‌های مختلفی از گوشت، پاستا، سبزیجات، سس و پنیر است. این غذا با توجه به مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن با سس بشامل و یا سس گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود.

پاستا آلاکاربونارا

این پاستا که در آمریکا به عنوان پاستای خامه‌ای نیز شناخته می‌شود مخلوطی از تخم‌مرغ، گوشت، رومانو و رشته‌فرنگی‌ یا رشته‌های ماکارونی است. در ایتالیا خامه از این نوع پاستا حذف شده است و با نوع آمریکایی آن کاملا تفاوت دارد. اگر می‌خواهید طعم واقعی این پاستا را احساس کنید حتما آن را در کشور ایتالیا امتحان کنید. ایتالیا مقصدی برای تمام فصول

راویولی

غذاهای ایتالیایی راویولی ایتالیایی

این غذای سنتی انواع مختلفی دارد. محبوب‌ترین نوع آن با پنیر ریکوتا و اسفناج تهیه می‌شود و برای گیاهخواران بسیار مناسب است. این غذا بسیار سیر‌کننده است و تعداد کمی از آن شما را کاملا سیر می‌کند. راویولی نیز نوعی پاستای سنتی است که در شهرهای ایتالیا به راحتی یافت می‌شود.

اوسوبکو آلا میلان

این غذای خوشمزه با استفاده از گوشت گوساله تهیه می‌شود. گوشت گوساله را می‌گذارند به آرامی پخته شود و سپس آن را به همراه سبزیجات سرو می‌کنند. اگر می‌خواهید بهترین نوع این غذا را تست کنید به رستورانی در شهر میلان بروید تا اوسوبکوی کلاسیک و آغشته به زعفران را میل کنید.

تیرامیسو

غذاهای ایتالیایی دسر ایتالیایی

این شیرینی که نوعی دسر ایتالیایی است در هر اندازه و شکلی تهیه می‌شود. نوع سنتی این دسر از لایه‌های متناوب کیک و خامه تهیه می‌شود اما در بعضی کافه‌ها این دسر را در لیوان‌های پر از خامه و لایه‌ی نازکی از کیک تهیه می‌کنند. این دسر در همه جای دنیا پیدا می‌شود ولی برای اینکه از طعم اصیل آن لذت ببرید حتما در ایتالیا آن را امتحان کنید.  شهر کاندلا ایتالیا

اورکتیتی با کلم بروکلی

این پاستا یکی از انواع سنتی پاستا است که در منطقه‌ی پولیای ایتالیا تهیه می‌شود. طعم اصلی این غذا به مواد اولیه‌ی آن بستگی دارد. از آنجایی که در پاییز کلم بروکلی کشت و تهیه می‌شود خوردن این غذا نیز در فصل پاییز بیش‌تر توصیه می‌شود.

غذاهای ایتالیایی اورکتیتی با کلم بروکلی

پارمیگینا ملانزین

این غذا از بادمجان پخته شده به همراه گوجه‌فرنگی و پنیر تهیه می‌شود و برای گیاهخواران بسیار مناسب است. این غذا بیش‌تر در مناطق جنوبی ایتالیا طبخ می‌شود ولی می‌توانید آن را در همه‌ی شهرهای ایتالیا پیدا کنید. اگر به بادمجان حساسیت دارید و یا طعم آن را دوست ندارید باید بدانید که این غذا با کدوی سبز نیز تهیه می‌شود.

غذاهای ایتالیایی آرانچینی

 

این غذای خوشمزه در واقع توپی خوشمزه از برنج است. این توپ‌های برنجی در پودر سوخاری غلتانده می‌شوند و سپس سرخ می‌شوند. داخل این توپ‌های برنجی را معمولا با سس گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا و نخود‌فرنگی پر می‌کنند. تنوع این غذا در نقاط مختلف ایتالیا متفاوت است و درون آن با مواد مختلفی پر می‌شود.

نیوکی

این غذا که همان پیراشکی است در طعم‌ها و مزه‌های مختلفی تهیه می‌شود. این غذا با توجه به نوع و مواد موجود در آن هم برای گیاهخواران و هم برای گوشتخواران مناسب است. این غذا با مواد مختلفی تهیه می‌شود ولی نوع پنیری بدون گوشت آن که سس مخصوصی هم دارد بسیار خوشمزه است.

خوراک چیکتی (اسنک‌های کوچک)

این اسنک‌ها معمولا با سبزیجات فصلی و غذاهای دریایی تازه تهیه می‌شوند و ظاهری زیبا و رنگارنگ دارند. در بیش‌تر رستوران‌ها این غذای سبک در کنار نوشیدنی و با قیمت مناسب برای مشتریان سرو می‌شود. نام دیگر این اسنک‌ها باکاری است.