هامبورگ، آلمان
امتیاز ما

دومین شهر شگفت­‌انگیز آلمان، یک شهر ساحلی پر از عجایب معماری، رستوران­‌ها و جذابیت­‌های فرهنگی همچون سالن جدید و چشم‌­نواز کنسرت است.

زمانی که آنگولا مرکز در ماه جولای رهبران بین­‌المللی را برای کنفرانس «جی ۲۰» به زادگاهش دعوت کرد، نظر جهان را بشدت به دومین شهر آلمان جلب کرد، به شهر سالن زیبای «البفیل­‌هارمونی». همانگونه که مشاهده شد، کیفیت زندگی رشک­ برانگیز آنان بدلیل عدم همراهی رؤسای جمهور و نخست وزیران میزبان با بسیاری از مردم محلی در شهری که از نظر بین­‌المللی شناخته شده نیست، دچار اختلال شد. همان­طور که بزرگ­ترین بندر و دروازه سنتی آلمان رو به جهان، هامبورگ، همواره نگاه رو به بیرون مرزها داشته است اما به اندازه کافی مالکیت خود را برای حفظ صحنه­‌های فوق­‌العاده و موفق اسرار فرهنگی­‌اش نگه داشته است. هامبورگ ممکن است هنوز از رادار استفاده نکند، اما این همان چیزی است که آن را به یک صفحه نانوشته و یک جواهر شگفت‌­انگیز تبدیل می‌کند که منتظر کشف شدن است. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

نقشه هامبورگ آلمان

جمعه

 

  • ۲ بعد از ظهر، در آب، همه جا آب

هامبورگ شهری است که از دو سو به آب می رسد: رودخانه الب که کشتی­‌های باربری و مسافربری را از دریای شمال می‌آورد، و دریاچه آلستر که در قلب آن آرمیده است. تفرجگاه بخش جنوبی دریاچه «یونگفرنشتیگ» نام دارد، یک مقدمه عالی برای شهر هامبورگ است و با تراس­‌های پلکانی­‌اش که از سمت آب به طرف بلوار رفته‌اند و فروشگاه­‌های قدیمی و زیبایی را نمایان می­‌کنند. بلافاصله در کنار آن سالن نئورنسانسی قرن نوزدهم یا تالار شهر قرار دارد که برج ساعت آن بالای میدان اصلی هامبورگ «رتوزمارکت» نمایان است. تورهای به زبان انگلیسی چند بار در روز برگذار می­‌شود (۴  یورو، یا۴٫۷۵ دلار)، اما ورود به تالار مجانی است و معمولا میزبان یک نمایشگاه هنر یا عکاسی است. سوغات  آلمان

  • ۴ بعد از ظهر، فروشگاه‌های لباس‎‌های مد محلی

منطقه‌­ی شیک «کاروورتل» مکان محبوب­ترین و برجسته‌­ترین بوتیک­‌ها وفروشگاه­‌های لباس هامبورگ در کنار کافه‌­ها و بارهای فوق‌­العاده است. می‌توانید مدل­های طراحی شده در آلمان را بررسی کنید و یا به مدرسه قدیمی در هات‌­داگز که یک موزه واقعی از انواع لباس های ورزشی است بروید.

  • ۷ غروب، خوردن و نوشیدن، سبک بوهمین

یک فضای بوهمین درست در همسایگی منطقه­‌ای که «شانزنویرتل» نامیده می­‌شود قرار دارد. منطقه‌­‍‌‌‌‌‌ای قدیمی و کارگرنشین که هویت خود را، در کنار جایگزینی بسیار آهسته طبقه جدید اجتماعی در آن، بشدت حفظ کرده است. در این منطقه انتخاب‌های بسیار زیادی از بین کافه­‌ها، بارها و رستوران­‌ها دارید. اگر هوا مناسب بود، بیرون یک رستوران –از ایتالیایی گرفته تا پرتغالی و پاکستانی- در میدان خیابان «شولتربلت»، درست مقابل تئاتر «روت­فلورا» که توسط ساکنان غیرقانونی از سال ۱۹۸۹ پر شده است، یک میز بگیرید. اگر هم پیتزای باکیفیت ناپلئونی در «ایل کامینیو» با قیمت ارزان ۷٫۴۰ یورو نبود، حتما به یک غذای ایتالیایی بخورید. این میدان بنظر یک نسخه آلمانی از محله سنت مارک است، اما اما شاید روح خود را بهتر حفظ کرده باشد. بعد از شام برای انتخاب یک بار برای لذت بردن از یک نوشیدنی محلی مانند آسترا یا رتشرن یا هیوگو دستتان کاملا باز است. کوکتل­‌هایی که در اینجا می­‌توانید انتخاب کنید شامل پروسکو، گل یاس، نعناع  و گاهی اوقات مقداری جین است. «سالII» یک سالن با کاشی­‌های سفید است که در طول دهه­‌ها تغییر چندانی نکرده است و با دودی که از سیگارها بالا می‌رود و سروصدای گفتگوهای بعد از ظهر پر شده است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد آلمان به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.