سوغات تایوان
امتیاز ما

کشور تایوان جزیره‌ای است که در شرق قاره‌ی آسیا واقع شده است. این کشور عمدتا کوهستانی است و مردم آن به زبان ماندارین صحبت می‌کنند. مردمان کشور تایوان به مذهب دیرینه‌ی خود پایبند هستند و اکثریت‌ آنها بودایی هستند. در این جزیره به دلیل آب‌ و هوای مناسب گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانات بومی وجود دارد. همه‌ی ما از خرید سوغاتی لذت می‌بریم و با شادی فراوان آن را با دوستان و خانواده‌ی خود شریک می‌شویم. سوغات تایوان بسیار است که هر کدام برای سلیقه‌ی خاصی مناسب است. اگر می‌خواهید با سوغاتی‌های منحصربه‌فرد این کشور آشنایی پیدا کنید با مجله‌ی گردشگری  دور و نزدیک همراه باشید.

کیک آناناس

سوغات تایوان

یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های موجود در تایوان کیک آناناس است. این شیرینی کره‌ای که داخل آن با آناناس پر شده است یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌های این جزیره است. این شیرینی‌ها معمولا در بسته‌‌بندی‌های مناسب و بدون امکان نفوذ هوا به شما داده می‌شوند تا بتوانید آن را در هواپیما با خود ببرید و هیچ مشکلی نداشته باشید. البته بهتر است بدانید که امروزه این کیک‌ها در طعم‌های متنوعی یافت می‌شوند که از جمله می‌توان به طعم گیلاس و یا تمشک اشاره کرد.

فانوس‌های آسمانی کوچک

آیا تا به حال درباره‌ی فستیوال فانوس‌های آسمانی پینگسی یا فستیوال فانوس تایوان چیزی شنیده‌اید؟ اگر درباره‌ی این فستیوال اطلاعات دارید و یا در آن شرکت کرده‌اید حتما به دنبال جایی هستید تا بتوانید این فانوس‌های زیبا را تهیه کنید. این فانوس‌ها به عنوان سوغات تایوان محسوب می شود و ظاهر بسیار زیبایی دارند. این فانوس‌های دست‌ساز که شفاف نیز هستند هدیه‌ی مناسبی برای دوستان و عزیزان شما هستند.

سوغات تایوان

بهترین سنگ یشم جهان

البته در همه مکان‌های جهان به راحتی می‌توان سنگ یشم را خریداری کرد ولی تایوان به داشتن بهترین سنگ یشم در کل جهان شهرت دارد. بازار سنگ یشم در شهر تایپه انواع مختلفی از سنگ یشم را در سایزها و اشکال گوناگون برای خرید به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید بهترین سنگ یشم را برای سوغاتی تهیه کنید باید مبلغ بالایی نیز برای این سوغات تایوان بپردازید. نکات خرید سوغات

سوغات تایوان

چای تایوان

چای کوه‌های تایوان یکی از بهترین و معروف‌ترین چای‌های جهان است. اگر در خانواده یا دوستان خود کسی را دارید که به چای علاقه‌ی زیادی دارد حتما بسته‌ای چای از این جزیره تهیه کنید. معروف‌ترین چای موجود در این کشور چای اولونگ است که بسیار خوش طعم و خوش عطر است. گردشگرانی که به این جزیره‌ی زیبا سفر می‌کنند به راحتی می‌توانند از کارخانه‌های تولید چای تایوانی دیدن کنند و چای دلخواه خود را خریداری کنند و آن را به عنوان سوغات تایوان به خانواده خود هدیه دهند.

محصولات بومی

محصولات بومی و قبیله‌ای تایوان که در دهکده‌های این جزیره تهیه می‌شوند و در فروشگاه‌های سرتاسر تایوان فروخته می‌شود. این محصولات شامل کیف، عکس و تکه‌های جواهرات است که هر کدام طرح خاص خود را دارند و با رنگ‌ها و لباس سنتی هر قبیله همخوانی دارد.

سوغات تایوان

کارت پستال‌های تایوانی

شاید کارت پستال‌ها سوغاتی ایده‌آل همه نباشد ولی کارت پستال‌های کشور تایوان فرق دارند. این کارت پستال‌ها چوبی هستند و مناظر متفاوت از طبیعت تایوان و یا تصاویر بامزه‌ای بر روی آن‌ها حک شده است. این کارت پستال‌ها یک عمر می‌مانند و بر روی یخچال قابل نصب هستند.

شیرینی بادامی تایوانی

همه چیز در تایوان متفاوت است بنابراین انتظار نداشته باشید این شیرینی‌های بادامی تایوانی با شیرینی بادامی کشورهای دیگر یکسان باشند. این شیرینی کمی سفت است و با مغز بادام فراوانی پخته شده است. بعضی از این شیرینی‌ها کنجد نیز دارند و در بعضی دیگر شکر قهوه‌ای اضافه شده است. این شیرینی‌ها یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های سنتی تایوان هستند که در همه‌ی فروشگاه‌ها، خصوصا در زمان جشن‌ها و فستیوال‌ها در بسته‌بندی یافت می‌شوند. سوغات شانگهای

کیک خورشید

این کیک‌ها به صورت شیرینی‌های ورقه‌ای هستند که طبق سنت شیرین طبخ می‌شوند و داخل آن‌ها خامه‌ی چسبناکی قرار دارد. امروزه شما می‌توانید این شیرینی‌ها را در طعم‌های مختلف از جمله گوشت خشک شده و حتی چای سبز تهیه کنید. البته شیرینی‌های اصلی بهترین طعم را دارند.

مجسمه‌های چوبی سان یی

سوغات تایوان

یکی از سوغاتی‌هایی که می‌توانید در تایوان تهیه کنید مجسمه‌های چوبی سان یی هستند. این مجسمه‌ها را می‌توانید در خیابان شویی مِی که به خیابان کارهای چوبی معروف است به آسانی تهیه کنید. هنر ساخت مجسمه‌های چوبی از قدیم در میان مردمان این جزیره رایج بوده است و در مغازه‌های همه‌ی نقاط آن این مجسمه‌های چوبی یافت می‌شوند. همواره توریست‌های بسیاری برای خرید این کارهای دستی چوبی به این مغازه‌ها مراجعه می‌کنند و از محصولات متنوع آن‌ها خریداری می‌کنند.