غذاهای سنتی یونان
امتیاز ما

مردم کشور یونان به خوردن غذاهای سالم شهرت دارند. همبرگرها و پیتزاهای خود را کنار بگذارید تا ما شما را با غذاهای سالم و خوشمزه‌ی یونانی آشنا کنیم. اگر می‌خواهید با این غذاها آشنا شوید با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید.

غذاهای سنتی یونان

کباب سوولاکی

غذاهای سنتی یونان

این غذا که یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی یونان است دقیقا همان ورژن سالم و خوشمزه‌ی فست فود است. تکه‌های کوچک گوشت یا سبزیجات گریل شده در این غذا استفاده می‌شوند. این گوشت مزه‌دار‌شده و خوشمزه در نان پیتا پیچیده می‌شود و با گوجه، پیاز و سس «تزازیکی» که ترکیب نعنا و ماست و خیار است سرو می‌شود. گوشتی که معمولا در این غذا استفاده می‌شود گوشت بره  است ولی می‌توانید این غذا را با گوشت مرغ گریل‌شده و یا گوشت بز نیز پیدا کنید. این غذا هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا در یونان طبخ و سرو می‌شود.  سفر به یونان

موساکا

این غذا از لایه‌های بادنجان، گوشت چرخکرده که عموما گوشت بره است، گوجه و پیاز تهیه می‌شود. بر روی این غذا سس خامه‌ای بشامل ریخته می‌شود و از ادویه‌هایی مانند سیر، دارچین و دیگر ادویه‌ها برای طعم‌دار شدن آن استفاده می‌شود. این غذا که طعم شیرین و دلچسبی دارد در فر پخته می‌شود و به صورت داغ سرو می‌شود. در بعضی موارد به این غذا قارچ هم اضافه می‌شود.

پای اسفناج

این غذا که معمولا به صورت اسنک و یا پیش‌غذا خورده می‌شود از اسفناج، پنیر فتا، پیاز، تخم مرغ و لایه های خمیر فیلو تهیه می‌شود. این غذا در فر پخته می‌شود و هر زمانی که رنگ خمیر طلایی شد غذا آماده است و می‌توانید آن را در هر وعده‌ای از صبحانه، نهار و یا شام مصرف کنید.  خرید بلیط هواپیما آتن

غذاهای سنتی یونان

دلمه

این غذا یکی از غذاهای سنتی یونان است که طرز تهیه‌ی آن با دلمه‌ی ما شباهت زیادی دارد ولی ترکیب سبزیجات داخل آن کمی تفاوت دارد. معمولا داخل برگ‌های مو را با برنج و سبزیجات پر می‌کنند و در بعضی موارد نیز به آن گوشت اضافه می‌کنند. این غذا هم در کنار غذاهای دیگر و هم به عنوان غذای اصلی طبخ و سرو می‌شود.

غذاهای سنتی یونان

کوفته‌ی یونانی

این غذای یونانی که معمولا در بشقاب مزه سرو می‌شود از تکه‌های کدوی سبز تهیه می‌شود. کدوی رنده شده را با پنیر فتا و ادویه ترکیب می‌کنیم و آن را به شکل توپ‌های گرد کوچک در‌می‌آوریم و سرخ می‌کنیم. این غذا معمولا با سس تزازیکی خورده می‌شود.

گالاکتوبورکو

غذاهای سنتی یونان

این غذا نوعی دسر یونانی بسیار خوشمزه است که از یک خمیر ترد درست می‌شود و روی آن را کره‌ی آب شده می‌ریزند. مردم یونان در زمان خوردن این دسر به آن کاستارد خامه‌ای و یا شربتی خوش عطر اضافه می‌کنند تا مزه‌ی آن را بهتر کنند.

پاستیتسیو

این غذا شباهت بسیاری به لازانیا دارد با این تفاوت که به جای خمیرهای لازانیا از پاستا استفاده می‌شود. لایه‌های زیرین و روی این غذا را پاستا می‌گذارند و سپس وسط آن را با مخلوطی از گوشت چرخکرده، گوجه، دارچین و ادویه پر می‌کنند. بر روی این غذا نیز سس بشامل خامه‌ای و پنیر می‌ریزند و آن را در فر طبخ می‌کنند. پس از سفر به یونان دلتنگ چه می شوید؟

سالاد هوریاتیکی

غذاهای سنتی یونان

این سالاد سنتی یونانی بدون کاهو تهیه می‌شود. در این سالاد از سبزیجاتی مانند گوجه، پیاز، خیار و فلفل استفاده می‌شود و بر روی آن انواع روغن‌های خوراکی مانند روغن زیتون، نمک دریایی و فلفل تند ریخته می‌شود. در انتها نیز بر روی سالاد تکه‌های پنیر فتا قرار داده می‌شود.

خوراک بره

این غذا که یکی از غذاهای سنتی یونان است با استفاده از گوشت بره تهیه می‌شود. پس از اینکه گوشت بره را با سیر، روغن زیتون و آبلیمو مزه‌دار کردند در قابلمه‌ای می‌ریزند تا با حرارت کم و برای چند ساعت کامل پخته شود. گوشت این غذا به حدی نرم و مغز‌پخت است که به سرعت در دهان آب می‌شود. این غذا معمولا به همراه سبزیجات و سس مخصوص خورده می‌شود. سوغات یونان

جیرو

غذاهای سنتی یونان

این غذا نوعی کباب خوش‌طعم و مشابه کباب ترکی است که با گوشت مرغ، بره و یا گاو تهیه می‌شود. این گوشت‌ها به سیخ‌های بزرگ و عمودی آویخته و کباب می‌شوند. پس از اینکه کباب‌ها آماده شد آن‌ها را به اندازه‌ی دلخواه می‌برند و با نان پیتا و سالاد و سس مخصوص میل می‌کنند.

پای پنیر

این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی یونان است و طعم بسیار خوبی دارد. روش سنتی تهیه‌ی این غذا اینست که پنیر فتا را به شکل سه‌گوش می‌برند و سرخ می‌کنند. پس از اینکه پنیر سرخ شد بر روی آن کره‌ی آب شده و یا روغن زیتون می‌ریزند و در وعده‌های مختلف میل می‌کنند.