عجیب ترین بناهای چین
امتیاز ما

بناهای چین هم مانند این کشور متنوع و کمی عجیب هستند. معماری چین با طراحی بناهایی عجیب و متفاوت فراتر از آسمان‌خراش‌ها رفته است. حتی ساختمان‌هایی مشابه یا الهام‌گرفته از بناهای معروف کشورهای دیگر هم می‌توان در چین پیدا کرد. در ادامه با ۱۰ مورد از عجیب ترین بناهای چین آشنا خواهید شد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

برج ایفل در چین

عجیب ترین بناهای چین

علاقه‌ی چین به تقلید و ساخت نمونه‌های مشابه کشورهای دیگر باعث شد تا دست به ساخت سه بنای مشابه «برج ایفل» و یک بنا با جزئیاتی دقیق شبیه به «خانه‌ی اپرای سیدنی» بزند. بحث‌های زیادی مبنی بر مجوز ساخت و دزدیدن طرح این ساختمان‌ها یا قرض گرفتن آنها به وجود آمد اما در هر صورت این بناها باعث تغییرات بزرگی در تنوع معماری چین شد. سوغات چین

تامس تاون

عجیب ترین بناهای چین

همانطور که گفته شد، چین تمایل زیادی به تقلید از کشورهای دیگر دارد. یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های این تقلید ساخت یک محله‌ی بزرگ مانند «تامس تاون» انگلیسی و دهکده‌ی اتریشی «هالستات» است. تاکسی‌های انگلیسی و ساختمان‌های ویکتوریایی را به راحتی می‌توانید در تامس تاون مشاهده کنید. ترکیب این معماری‌ها و فرهنگ بریتانیایی باعث شده تا عروس و داماد‌های زیادی برای گرفتن عکس عروسی به این منطقه بیایند.

هتل «تیانزی» پکن

عجیب ترین بناهای چین

این ساختمان با معمای عجیبش یکی از بزرگ‌ترین بناهای چین است که روی دیوارهای آن نقاشی شده است. این ساختمان علاوه بر این چندین جایزه به عنوان زشت‌ترین ساختمان جهان برنده شده است. هتل «تیانزی» به دلیل تصویر بزرگ سه خدای چینی که باعث شده‌اند شکل این هتل خیلی خاص به نظر برسد و آن را به یکی از جاذبه‌های چین که حتما باید از آن دیدن کنید تبدیل کرده است.

عمارت «فانگ یوآن» در شنیانگ

عجیب ترین بناهای چین

این عمارت توسط «سی. .وای. لی»، معمار چینی ساخته شد. عمارت فانگ یو‌آن ترکیبی از ایده‌ها و تاثیرات فرهنگی است. این معمار در طراحی این عمارت تلاش کرد سبک شرقی و غربی را با هم ترکیب کند و شکل یک سکه‌ی قدیمی چینی را به وجود بیاورد. رویارویی مدرنیته و سنت و شرق و غرب به این ساختمان ویژگی خاصی داده و آن را در لیست زشت‌ترین ساختمان‌های جهان قرار داده است.

مرکز جهانی قرن جدید

عجیب ترین بناهای چین

معماری چین به جسورانه و قدرتمند بودن شهرت دارد. امروزه چین صاحب بزرگ‌ترین ساختمان‌های دنیا از جمله ساختمانی با  قابلیت جای دادن ۲۰ سالن اپرای سیدنی است. در داخل این مجتمع عظیم می‌توانید مراکز خرید، مجتمع دانشگاهی، دهکده‌ی مدیترانه‌ای و سالن نمایش «آی‌مکس» را ببینید. این یکی از نمونه‌های قدرت اقتصادی کنونی کشور چین است و به جایگاه جهانی آن در آینده اشاره می‌کند.