شهر توکیو
امتیاز ما

توکیو پایتخت کشور ژاپن و دومین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر زیبایی‌ها و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و در فصل بهار که شکوفه‌های گیلاس درمی‌آیند زیبایی منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. توکیو که در ابتدا تنها یک دهکده‌ی ماهیگیری کوچک به نام «ادو» بود امروزه به یکی از مدرن‌ترین و زیباترین کلان‌شهرهای جهان تبدیل شده است. این شهر در شرق جزیره‌ی «هونشو» قرار دارد و محدوده‌ی شهری آن به عنوان پر‌جمعیت‌ترین شهر در جهان شناخته می‌شود. کسانی که به توکیو سفر می‌کنند نباید جاذبه‌های دیدنی این شهر را از دست بدهند. اگر می‌خواهید درباره‌ی بایدهای سفر به توکیو اطلاعات بیش‌تری کسب کنید با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید.

معبد شینتو و معابد بودایی

معابد و زیارتگاه‌های شهر توکیو تنها نقش یک بنای باستانی را ندارند و هنوز در جامعه‌ی شهری توکیو مذهب بودایی نقش مهمی را بازی می‌کند و انجمن‌های متعددی در این معابد مشغول به فعالیت هستند. در این معابد هر سال مراسم و جشن‌های بسیاری برپا می‌شود که دیدن آن‌ها برای هر گردشگری لازم است. اگر به توکیو سفر می‌کنید بازدید از این معابد را فراموش نکنید.  زیبا ترین معابد توکیو

خرید در منطقه‌ی شیبویا

وقتی به شهر توکیو سفر کردید حتما به این منطقه سر بزنید. اگر می‌خواهید لباس‌ها و اجناس به روز را خریداری کنید به منطقه‌ی «شیبویا» بروید و از بوتیک‌های مدرن و شیک آن که جدیدترین مد روز را دارند دیدن کنید. اگر طرفدار لباس‌های مد روز و خاص هستید حتما به مناطق «هاراجوکو»، «آئویاما» و «اوموته ساندو» سر بزنید. از منطقه‌ی شیبویا تا این مناطق فاصله‌ی چندانی نیست و می‌توانید قدم زنان تا آنجا بروید.

شهر توکیو و زندگی شبانه

مردم ژاپن خیلی سخت کار می‌کنند و به همان نسبت هم به تفریح خود اهمیت می‌دهند. اگر شب‌ها در شهر توکیو بچرخید کلوپ‌ها و کافه‌های بسیاری را می‌بینید که علی‌رغم فضای کوچک مملوء از جمعیت بوده و مردم در آن‌ها در حال تفریح و خوشگذرانی هستند. طرفداران موسیقی نیز می‌توانند به کلوپ‌های موسیقی زیرزمینی بروند و در آنجا موزیک‌های مورد علاقه‌ی خود را بشنوند و لذت ببرند. مراکز خرید توکیو

 

شهر توکیو

خیابان اوموته ساندو

این خیابان مدرن و زیبا برای خرید همه نوع اجناس از اجناس قدیمی تا اجناس لوکس و گران‌قیمت مناسب است. خیابان اوموته ساندو مانند یک گالری در فضای باز است که به خوبی نمایانگر معماری معاصر بهترین معمارهای دنیا است. گالری «پرادا»، «تادز» و «توکیو پلازا» از محبوب‌ترین مکان‌های این خیابان هستند.

استراحت در حمام‌های آبگرم یا اونسن

شهر توکیو

اگر بدن خود را تتو نکرده‌اید به یک حمام آبگرم و یا یک حمام عمومی یا «سنتو» بروید و در آنجا استراحت کنید و به آرامش برسید. در این کشور مراجعه به حمام عمومی برای ریلکس شدن یک کار عادی است. اگر بر روی بدن خود تتو دارید و یا خجالت می‌کشید در این مکان‌های عمومی ظاهر شوید به راحتی می‌توانید یک حمام آب گرم خصوصی را پیدا کنید و با پرداخت هزینه‌ای اضافی در آن‌ها استراحت کنید و لذت ببرید.  خرید بلیط هواپیما تهران توکیو

این مسافرخانه‌ها که کاملا با سبک معماری و دکوراسیون ژاپنی ساخته شده‌اند برای کسانی که دوست دارند با فرهنگ ژاپنی بیش‌تر آشنا شوند و در خانه‌های سنتی ژاپنی اقامت کنند بسیار مناسب هستند. این مسافرخانه‌ها معمولا فضای کوچکی دارند و توسط یک خانواده‌ی ژاپنی اداره می‌شوند و شما می‌توانید مهمان‌نوازی آن‌‌ها را در این مکان مشاهده نمایید و از آن لذت ببرید. این مسافرخانه‌ها هزینه‌ی کمتری به نسبت هتل‌های مدرن و لوکس دارند و روح فرهنگ ژاپنی در آن‌‌ها رواج دارد.

دیدن مناظر زیبای شکوفه‌های گیلاس یا ساکورا

شهر توکیو

اگر به دیدن مناظر زیبای شکوفه‌های گیلاس علاقه دارید بهتر است در فصل بهار و ماه آوریل به ژاپن سفر کنید تا در فستیوال «هانامی» شرکت کنید. این فستیوال ریشه در سنت‌های این کشور دارد و به هزاران سال قبل بر‌می‌گردد. بسیاری از پارک‌های عمومی شهر توکیو در این فصل مملوء از شکوفه‌‌های زیبا هستند ولی مکان‌هایی مانند «چیدوریگا فوچی» و «ناکا مگورو» برای دیدن شکوفه‌ها بسیار مناسب هستند و در این فصل از سال جمعیت بسیار زیادی به این نقاط می‌روند تا از آن‌ها دیدن کنند و با ثبت عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیز همیشه به یاد این مناظر زیبا و دیدنی باشند.

فرهنگ پاپ در محله‌ی آکیهابارا

این محله مرکز فروش وسایل الکترونیکی و کامپیوتر و مملوء از فروشگاه‌های چشمگیر است. اگر طرفدار انیمه‌های ژاپنی هستید باید به شما بگویم که اخیرا تعداد مغازه‌های فروش انیمه و کارتون در این منطقه افزایش پیدا کرده‌اند و شما می‌توانید در آنجا هر انیمه‌ای که بخواهید را به راحتی پیدا کنید.