بازی تاج و تخت
امتیاز ما

سریال بازی تاج و تخت چندین سال است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. کشور فنلاند برای طرفداران این سریال یک دهکده‌ی یخی با الهام از بازی تاج و تخت ساخته است تا یک سفر به یادماندنی در محیط سریال مورد علاقه‌شان داشته باشند. اگر شما هم طرفدار سریال بازی تاج و تخت هستید و به دنبال یک سفر خاص و منحصربه‌فرد می گردید، با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا درباره‌ی این هتل زیبا بیشتر بدانید. بلیط هواپیما

درباره دهکده یخی

بازی تاج و تخت

در قسمت شمالی فنلاند، تقریبا ۲۰۰ کیلومتر بعد از مدار قطب شمال، جهانی یخی و رویایی قرار گرفته که شما را به یاد قلعه‌های یخی قصه‌های پریان می‌اندازد. این هتل یخی که از سریال محبوب بازی تاج و تخت الهام گرفته شده، هتلی است که اقامت در آن را باید یک بار هم که شده تجربه کرد. اقامت در این هتل برای افرادی که به سفرهای متفاوت و خاص علاقه دارند یک تجربه‌ی جادویی خواهد بود.

این دهکده‌ی یخی یکی از مقاصد محبوب گردشگری در «کیتیلا» در «لاپلند» است که در نزدیکی پیست اسکی «لِوی» و پارک ملی (Pallas-Yllästunturi) قرار گرفته است. هر سال ۲۰ میلیون کیلوگرم برف و ۳۵۰,۰۰۰ کیلوگرم یخ طبیعی برای ساخت این دهکده‌ی شگفت‌انگیز یخی استفاده می‌شده است.این دهکده‌ی یخی دارای یک هتل یخی، رستوران یخی، بارِ یخی و حتی کلیسای یخی است. چگونه آسوده سفر کنیم؟

هتل بازی تاج و تخت

بازی تاج و تخت

از دو سال گذشته این هتل با همکاری شبکه‌ی «اچ بی او»(HBO)  با موضوع سریال محبوب بازی تاج و تخت به فعالیت خود ادامه داد. این هتل به هتل بازی تاج و تخت معروف شد و به سرعت مورد توجه عموم مردم قرار گرفت و طرفداران این سریال از سراسر دنیا برای اقامت به این هتل به فنلاند سفر کردند. هر سال هتل‌های یخی زیادی در لاپلند آب می‌شوند و همین آن‌ها را به اتفاقی که شاید تنها یک بار در زندگی گردشگران بیافتد تبدیل کرده است.

ورودی هتل شما را به دنیایی از یخ و برف و یک جادوی آبی و سفید خواهد برد.  ورودی هتل توسط دو برادر به نام‌ها «رامی کورتاکو» و «تومی کورتاکو» ساخته شده است. این دو برادر بیش از ده سال است که در سراسر دنیا به ساخت مجسمه‌های یخی مشغول هستند. در این هتل یخی مجسمه‌های زیادی از شخصیت‌های سریال بازی تاج و تخت وجود دارد. برای مثال، یک مجسمه‌ی یخی اژدها با چشمان آبی و درخشان در قسمت سالن یخی هتل قرار دارد و با دیدن آن احساس می‌کنید از سالن محافظت می‌کند. میزهای این هتل هم از یخ ساخته شده‌اند و با نشانه‌های خاندان‌های سریال بازی تاج و تخت تزئین شده‌اند. یکی از جالب‌ترین بخش‌های این هتل سالن تاج و تخت است. از قسمت دالان می‌توانید به سمت کلیسای یخی این هتل بروید؛ جایی که شاهزاده‌ها و شاهدخت‌های امروزی می‌توانند مراسم ازدواج خود را در این کلیسا برگزار کنند. هتل های استانبول

بازی تاج و تخت

هتل بازی تاج و تخت دارای ۱۴ اتاق و ۱۰ سوئیت است. اتاق‌های این هتل توسط طراحانی از لهستان و لتونی طراحی و ساخته شده‌اند و هرکدام دارای نورپردازی‌های متنوعی دارند که مجسمه‌های داخل اتاق را به گونه‌ای زیبا جلوه می‌دهند. معروف‌ترین اتاق هتل بازی تاج و تخت اتاقی است که مجسمه‌ی باشکوه یک «وایت‌واکر» که با چشمان آبی درخشانش از بالای تخت شما را نگاه می‌کند است.

دهکده‌ی یخی بازی تاج و تخت از ۴۰ هزار مکعب یخی و ۴۰۰ هزار کیلوگرم یخ ساخته شده است. ۵۰ کارگر ساختمان این پروژه را در عرض یک ماه به اتمام رساندند. این دهکده‌ی یخی از اول ماه دسامبر ۲۰۱۷  تا ماه آوریل ۲۰۱۹ برای علاقمندان در دسترس خواهد بود. این هتل یکی تجربه‌ی کاملا خاص را برای گردشگران رقم زده و هر سال ده‌ها هزار بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.