تحصیل در ترکیه
امتیاز ما

تحصیل در ترکیه به عنوان یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور چندین سال است که طرفداران زیادی دارد. دانشگاه‌های ترکیه بسیار معتبر هستند پس اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا بهترین دانشگاه‌های ترکیه را به شما معرفی کنیم. خرید ارزان بلیط هواپیما

تحصیل در ترکیه و دانشگاه های معتبر ترکیه

دانشگاه کوش Koç University

تحصیل در ترکیه دانشگاه کوش

دانشگاه کوش در سال ۱۹۹۳ در شهر استانبول تاسیس شده است و نام آن از نام فامیلی موسس این دانشگاه گرفته شده است. در دانشگاه کوش دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و تنها ۴ درصد دروس به زبان ترکی ارائه می‌شوند. دانشجویان دانشگاه کوش می‌توانند از بورسیه استفاده کنند و در رشته‌های مختلف از اقتصاد و مدیریت تا مهندسی و ادبیات تحصیل کنند.

دانشگاه بوگزیسی Boğaziçi Üniversitesi

دانشگاه بوگزیسی در سال ۱۸۶۳ در قسمت اروپایی استانبول ترکیه با نام کالج رابرت (اولین دانشگاه امریکایی در خارج از امریکا) تاسیس شد. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در رشته‌های مختلف از ادبیات و علوم پایه تا هنر و مهندسی تحصیل کنند. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و این دانشگاه دارای پیوندی قوی با نظام آموزشی امریکا است. مهاجرت از طریق تحصیل در ترکیه

دانشگاه بلکینت Bilkent University

دانشگاه بلکینت در سال ۱۹۸۴ و در شهر آنکارا تاسیس شد. همانطور که از نامش پیداست اینجا شهر یادگیری و علم است و اولین موسسه‌ی غیرانتفاعی ترکیه است که بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی دانشگاهی را در ترکیه دارد. زبان تدریس در دانشگاه بلکینت انگلیسی است و دانشجویان می‌توانند در ۹ دانشکده‌ی مختلف و در رشته‌های گوناگون هنر، مدیریت، مهندسی، موسیقی و غیره تحصیل کنند.  خرید بلیط تهران استانبول

تحصیل در ترکیه

دانشگاه صابانچی Sabanci University

دانشگاه صابانچی در سال ۱۹۹۹ در شهر استانبول تاسیس شده است. حدود ۴۲ درصد از دانشجویان این دانشگاه از بورسیه‌ی تحصیلی استفاده می‌کنند. تدریس در دانشگاه صابانچی به زبان انگلیسی انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند در سه دانشکده و یک مدرسه‌ی این دانشگاه در رشته‌های مختلف تحصیل کنند.

تحصیل در ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه Orta Doğu Teknik Üniversitesi

دانشگاه فنی در شهر آنکارا است. این دانشگاه دارای ۵ دانشکده و ۵ مرکز تحصیلات تکمیلی است و تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی انجام می‌شود. تنها رشته‌هایی که به زبان ترکی استانبولی تدریس می‌شوند رشته‌های تاریخ انقلاب ترکیه و زبان ترکی استانبولی هستند. این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی است برگزار کننده‌ی بهترین تحقیقات در زمینه‌ی علوم و مهندسی است.  بلیط تهران استانبول

تحصیل در ترکیه دانشگاه فنی

دانشگاه آنکارا Ankara Üniversitesi

دانشگاه آنکارا در سال ۱۹۲۵ در شهر آنکارا تاسیس شده است. نخستین رشته‌ای که در این دانشگاه تدریس شد رشته‌ی حقوق بوده است و اکنون ۱۵ دانشکده و ۳۱ موسسه‌ی تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد. دانشکده‌های دانشگاه آنکارا در محله‌های مختلفی قرار دارند. تدریس در این دانشگاه به زبان ترکی استانبولی انجام می‌شود. این دانشگاه دارای کتابخانه‌ای بسیار بزرگ است که میلیون‌ها کتاب را به صورت اینترنتی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشگاه فنی Teknik Üniversite

این دانشگاه که همان دانشگاه فنی استانبول است دانشگاهی بین‌المللی و دولتی است که در شهر استانبول تاسیس شده است. همان‌طور که از نامش پیداست در این دانشگاه می‌توانید در رشته‌های فنی تحصیل کنید.  قوانین مهاجرتی ترکیه

تحصیل در ترکیه دانشگاه فنی

دانشگاه غازی Gazi Üniversitesi

این دانشگاه در سال ۱۹۲۶ توسط آتاتورک تاسیس شد. این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده، ۹ مدرسه‌ی عالی و ۲۶ مدرسه‌ی تحقیقات عالی است. در سال ۱۹۸۲ کالج فنی، کالج فنی دختران، آکادمی مهندسی و کشاورزی و آکادمی اقتصاد و بازرگانی با هم ترکیب شدند و دانشگاهی معتبر با نام قاضی را تشکیل دادند.

تحصیل در ترکیه

دانشگاه حاجت تپه Hacettepe University

دانشگاه حاجت تپه در شهر آنکارا تاسیس شده است. دانشکده‌ی علوم پزشکی آن از شهرت بالایی برخوردار است و می‌توان گفت که بهترین دانشگاه پزشکی در کشور ترکیه است. این دانشگاه دارای ۵ مرکز آموزشی است که قسمتی از آن در منطقه‌ی (Beytepe) قرار دارد و بخشی از آن هم در (Hacettepe) است. این دانشگاه فضای بزرگی دارد و دانشکده‌های مختلف بازرگانی، اقتصاد، هنرهای زیبا و غیره در آن وجود دارند.

تحصیل در ترکیه

دانشگاه استانبول Istanbul Üniversitesi

این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی است همانطور که از نامش پیداست در شهر استانبول ترکیه تاسیس شده است. این دانشگاه دارای ۷ دانشکده و ۵ پردیس دانشگاهی است و هر سال بیش از ۶۰ هزار دانشجوی کارشناسی و ۸۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در آن به تحصیل مشغول می‌شوند.

تحصیل در ترکیه

دانشگاه مرمره Marmara Üniversitesi

دانشگاه مرمره در شهر استانبول قرار دارد و دومین دانشگاه بزرگ کشور ترکیه است. این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده، ۹ مدرسه‌ی فنی‌و‌حرفه‌ای، ۱۱ انستیتوی کارشناسی ارشد و ۳۲ مرکز تحقیقاتی است. این دانشگاه تنها دانشگاهی است که آموزش در تمام مقاطع در آن به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی انجام می‌شود.

تحصیل در ترکیه دانشگاه هنر

دانشگاه هنر های زیبا میمار سینان Mimar Sinan Fine Arts University

این دانشگاه هنر های زیبا در شهر استانبول قرار دارد. اگر به تحصیل در رشته‌های هنری علاقه دارید این دانشگاه بهترین گزینه برای شماست. این موسسه اولین بار در سال ۱۸۸۲ با عنوان مدرسه‌ی هنرهای زیبا تاسیس شد و بعدها به دانشگاه مهمی در کشور ترکیه تبدیل شد. این دانشگاه که بزرگ‌ترین دانشگاه هنر ترکیه است دارای ۳ دانشکده است و دانشجویان در رشته‌های مختلفی مانند دکوراسیون صحنه و لباس، عکاسی، طراحی مد و غیره می‌توانند تحصیل کنند.

تحصیل در ترکیه دانشگاه هنر