شرکت هواپیمایی ایرعربیا
امتیاز ما

شرکت هواپیمایی ایرعربیا به تازگی خبر احتمال سفارش یکصد فروند هواپیما را در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است. این اقدام برای این شرکت که یکی از شرکت‌های ارزان‌ قیمت هواپیمایی است قدم بسیار بزرگی محسوب می‌شود. جزئیات این خبر را در مجله‌ی گردشگری دورونزدیک بخوانید. خرید ارزان بلیط هواپیما

درباره شرکت هواپیمایی ایرعربیا

مسیر پروازی هواپیمایی ایرعربیا

شرکت هواپیمایی ایرعربیا یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های خاورمیانه است که پروازهای ارزان‌ قیمت ارائه می‌کند. دفتر مرکزی ایرلاین ایرعربیا در شهر شارجه در امارات متحده عربی قرار گرفته است. شرکت هواپیمایی ایرعربیا در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و اولین پرواز این شرکت در همان سال به مقصد بحرین انجام گرفت. ایرعربیا فعالیت خود را با شعار پرواز بیشتر هزینه‌ی کمتر آغاز کرد. تفاوت عمده‌ی شرکت هواپیمایی ایرعربیا با دیگر شرکت‌های هواپیمایی این است که هیچ‌کدام از غذاها و نوشیدنی‌های داخل هواپیما رایگان نیست. برای تهیه‌ی غذا و نوشیدنی در داخل هواپیما باید هزینه‌ی آن را به دلار یا درهم پرداخت کنید. البته این کار هنگام خرید بلیت به صورت آنلاین هم قابل انجام است.

مسیر پروازی هواپیمایی ایرعربیا در جهان

مسیر پروازی هواپیمایی ایرعربیا به ۱۱۵ نقطه در جهان که شامل خاورمیانه، آفریقا، آسیای مرکزی و اروپا هستند پرواز می‌کند. مسیر پروازی هواپیمایی ایرعربیا در قاره‌ی آفریقا به سودان، کنیا و مراکش، در قاره‌ی آسیا و اقیانوسیه به هندوستان، قزاقستان، بنگلادش، سریلانکا، پاکستان، افغانشتان، نپال و چین، در قاره‌ی اروپا به هلند، ترکیه، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، آلمان، اکراین، روسیه، انگلستان، گرجستان و ارمنستان و در خاورمیانه به ایران، عربستان، مصر، اردن، بحرین، عراق، لبنان، قطر، کویت، عمان و امارات است.

ناوگان هوایی هواپیمایی ایرعربیا

ناوگان هوایی هواپیمایی ایرعربیا شامل هواپیماهای ایرباس آ۳۲۰-۲۰۰ است. پیش از این تا ماه می سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۵ فروند هواپیمای ایرباس آ۳۲۰-۲۰۰ با کلاس اقتصادی در ناوگان هوایی هواپیمایی ایرعربیا وجود داشت. هواپیماهای شرکت ایرعربیا با ۳ رنگ قرمز، سفید و خاکستری نقاشی شده‌اند.

حوادث شرکت هواپیمایی ایرعربیا

یک فروند هواپیمای مسافربری ایرعربیا در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ که از شارجه در امارات به سمت شهر چتاگانگ در بنگلادش در حال پرواز بود دچار سانحه‌ی آتش‌سوزی شد. این حادثه در بخش بار هواپیما رخ داد که سبب شد هواپیما مجبور به فرود اضطراری در شهر کراچی شود. البته تمام سرنشینان هواپیما که ۱۶۱ نفر بودند به سلامت از هواپیما خارج شدند. آمار حمل و نقل هوایی ۱۳۹۶

ناوگان هوایی هواپیمایی ایرعربیا

احتمال سفارش یکصد فروند هواپیمای جدید از طرف ایرعربیا

مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ایرعربیا، عادل علی، در مصاحبه‌ای درباره‌ی بازده مالی این شرکت صحبت کرد. شرکت هواپیمایی ایرعربیا ممکن است ۱۰۰ فروند هواپیمای جدید را سفارش دهد و به همین منظور با شرکت‌های زیادی از جمله ایرباس، بوئینگ و امبرائر مذاکره کرده است. عادل علی مدیر اجرایی این شرکت گفته است که این سفارشات جایگزین هواپیماهای قدیمی‌تر خواهند شد. آن‌ها در نظر دارند هواپیماهایی مانند ایرباس A320، A321، بوئینگ و امبرائر خریداری کنند و از آنجایی‌که این سفارشات به منظور جایگزینی و توسعه‌ی ناوگان هوایی هواپیمایی ایرعربیا است آن‌ها به بالای ۱۰۰ فروند هواپیما احتیاج دارند. طبق گفته‌ی عادل علی آن‌ها اکنون کمتر از ۶۰ هواپیما دارند و احتمال می‌رود تا سال ۲۰۲۵ این تعداد به ۱۰۰ فروند هواپیما برسد. شرکت هواپیمایی ایرعربیا در بازسازی و بروز‌رسانی پروازهایش کند عمل کرده است و با توجه به این‌که در تعویض هواپیماهایش تردید بسیار داشته و تنها ۶ هواپیمای استیجاری دارد، به نظر می‌رسد پروازهایی مانند بوئینگ هم شانسی برای خریداری شدن داشته باشند.

عادل علی گفته است که فرودگاه شارجه در حال گسترش است و ظرفیت این فرودگاه از ۹ میلیون مسافر به ۱۸ میلیون و سپس به ۲۵ میلیون خواهد رسید که این خود فرصتی برای رشد بیشتر است. شرکت هواپیمایی ایرعربیا مبلغ ۸۴ میلیون دلار خسارت از سرمایه‌گذاری در Abraaj)  (به عنوان خسارت مالی خود برآورد کرد. البته با وجود این خسارت سال مالی خوبی را پشت سر گذاشت و به دنبال جبران و پیشرفت در این شرکت هواپیمایی است. عادل علی توقف تولید ایرباس A380 را غم‌انگیز شمرد اما از مزایای پرواز A321 و چگونگی کاهش مسافت هم صحبت کرد. او بار دیگر تاکید کرد که در سال ۲۰۱۹ یکصد فروند هواپیمای جدید را برای این شرکت خریداری خواهد کرد و این اتفاق پس از اتمام مذاکره با ایرباس و بوئینگ و تشخیص نهایی این که کدام‌یک از این هواپیماها برای ایرعربیا مناسب است خواهد افتاد. پرواز به جنوب آسیا و استرالیا در برنامه‌های شرکت ایرعربیا قرار دارد.