امتیاز ما

یکی از روش‌های لذت‌بخش سفر، سفر کردن با قطار است. زیرا علاوه‌بر دارا بودن قیمت مناسب نسبت به دیگر روش‌های سفر مانند هواپیما، می‌توانید در طول مسیر از مناظر زیبای راه هم لذت ببرید. قطار یکی از روش‌های مسافرتی پر طرفدار است. با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با انواع قطارهای ایران و امکانات آن‌ها بیشتر آشنا شوید. فروش بلیط قطار

انواع قطارهای ایران

قطار سپهر

قطار سپهر یکی از قطارهای لوکس شرکت رجا است که در رده‌ی قطارهای ۵ ستاره‌ی اسن شرکت قرار می‌گیرد. واگن‌های قطار سپهر بهترین و باکیفیت‌ترین کوپه‌ها را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این قطارها دارای رستوران و فروشگاه هستند و میان‌وعده را به صورت رایگان در اختیار مسافرین قرار می‌دهند. از جمله امکاناتی که می‌توانید در قطار لوکس سپهر تجربه کنید، سرویس های خواب بهداشتی و یکبار مصرف، کتابخانه، مجلات و روزنامه‌ها و سیستم صوتی و تصویری خواهند بود. یکی از اصلی‌ترین مسیرهای تردد قطار سپهر مسیر قم-مشهد است که مسافران زیادی را در این مسیر جابه‌جا می‌کند. علاوه‌بر این مسیر، قطار سپهر در مسیر تهران- مشهد هم تردد می‌کند.با توجه به لوکس بودن قطار سپهر، قیمت بلیط‌ها کمی گران‌تر از بقیه‌ی انواع قطارها است اما امکانات بسیار خوب این قطار با قیمت بلیط هماهنگی دارد. سفر با قطار در آلمان

قطارهای شرکت رجا، قطار سیمرغ

قطار رجا

قطار سیمرغ از دیگر قطارهای شرکت رجا است. این قطار از بهترین قطارهای ایران برای سفرهای خانوادگی محسوب می‌شود و در کل دارای ۸ کوپه‌ی ۴ نفره است. محیط آرام این قطار به دلیل وجود شیشه‌های دوجداره باعث می‌شود مسافران فضای آرامش‌بخشی را تجربه کنند. کوپه‌ها دارای پریز برق است که استفاده از وسایل الکتریکی را برای مسافران آسان می‌سازد. سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی و مانیتور برای تماشای تلویزیون ازجمله امکانات این قطار هستند. قطار سیمرغ در مسیر مشهد تردد می‌کند.

قطارهای شرکت رجا، قطار البرز

قطارهای البرز از دیگر قطارهای شرکت رجا هستند که کوپه‌های ۴ نفره در اختیار مسافران قرار می‌دهند. قطارهای البرز عمدتا در مسیر تهران بندرعباس، تهران گرگان و تبریز تهران تردد می‌کنند. این قطار قطار لوکس محسوب نمی‌شود اما دارای امکانات خوبی برای مسافران است. کتابخانه، جعبه‌ی کمک‌های اولیه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، نمایشگر برای پخش فیلم، بوفه و بسته‌های میان‌وعده چند نمونه از خدمات این قطار هستند.

قطار سروش

قطار سروش یکی از قطارهای شرکت بن ریل است که در مسیرهای پر تردد مسافران زیادی را جابه‌جا می‌کند. این قطار در مسیر تهران مشهد و قم مشهد تردد می‌کند. بسته‌های غذایی رایگان به همراه آب و چای، مهمانداران آموزش‌دیده، یخچال و مایکروفر، امکاناتی است که در قطار سروش یافت می‌شود. این قطار دارای کوپه‌های ۴ نفره است. از دیگر امکانات قطار سروش می‌توان به سیستم وای‌فای، رستوران، مانیتور، کتابخانه و سرویس خواب یک‌بارمصرف اشاره کرد.

قطار خلیج فارس

یکی دیگر از قطارهای معروف شرکت رجا، قطار خلیج فارس است و دارای ۱۱ کوپه است. شیشه‌ی دوجداره‌ی این قطار باعث می‌شود مستفران از فضای آرام داخل قطار بهره ببرند. این قطار در مسیر تهران تبریز، تبریز مشهدُ تهران اصفهان و قزوین مشهد تردد می‌کند. بسته‌های پذیرایی، کتاب و روزنامه، رستوران و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی از جمله امکانات خلیج فارس هستند.

قطار فدک

قطار فدک

قطار فدک اولین قطار پنج ستاره‌ی ایران و یکی از لوکس‌ترین قطارهای کشور است. این قطار بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده و در مسیر تهران مشهد تردد می‌کند. سرو نوشیدنی در بدو ورود مسافران، فرش قرمز برای استقبال، سرو نوشیدنی پس از غذای اصلی و دسر، سرویس خواب بهداشتی و باکیفیت، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته تنها چند نمونه از امکانات این قطار لوکس هستند.

قطارهای شرکت رجا، قطار پردیس

قطار پردیس از دیگر قطارهای شرکت رجا است که از انواع قطارهای اتوبوسی محسوب می‌شود زیرا از صندلی‌های هواپیما در آن‌ها استفاده شده است. واگن‌های این قطار در برابر سروصدا و گردوغبار عایق هستند. قطارهای پردیس در مسیرهای تهران مشهد، تهران قم، تهران یزد و تهران زنجان تردد می‌کنند. سرویس بهداشتی مجزا در هر واگن و پذیرایی با وعده‌ی صبحانه از جمله امکانات این قطار هستند.

قطار پردیس

قطار غزال بنیاد

غطار غزال از مدرن‌ترین قطارهای ایران است که دارای ۹ کوپه‌ی ۴ نفره است. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، اساب‌بازی برای کودکان،‌ مانیتور جهت تماشای فیلم، سرو رایگان غذا در برخی مسیرها، امکانات سرمایشی و گرمایشی چند نمونه از امکانات قطارهای غزال هستند. تهران-مشهد و اصفهان-مشهد از جمله مسیرهای این قطارها هستند.

با قطار به کدام کشورهای خارجی می توان سفر کرد؟

قطار پردیس

از جمله کشورهایی که می‌توان با قطار از ایران به آن‌ها سفر کرد می‌توان از دو کشور سوریه و ترکیه نام برد. سفر با قطار به کشور سوریه به دلیل مشکلات امنیتی این کشور متوقف شده است اما سفرهای قطاری به سمت ترکیه همچنان برقرار است. افرادی که می‌خواهند با قطار از ایران به ترکیه سفر کنند با مبلغ ۱۹۵ هزار تومان می‌توانند به ترکیه بروند. در حال حاضر ترکیه تنها کشوری است که امکان سفر ریلی به آن وجود دارد اما در آینده امکان سفر به کشورهایی مانند گرجستان، آذربایجان و ارمنستان فراهم خواهد شد. سفرهای ریلی از ایران به سمت آلمان هم در مرحله‌ی اجرایی است.