سفر به میلان
امتیاز ما

میلان به عنوان پایتخت مُد و اقتصاد ایتالیا شناخته می‌شود. اما شاید خیلی از نکات جالب و هم را درباره‌ی این شهر ندانید. هیچ می‌دانستید که در این شهر قدیمی هنوز هم شیر‌های آب پدال دارند؟ یا اینکه خیلی از مردم محلی قادر نیستند به زبان انگلیسی صحبت کنند؟ اگر قصد سفر به میلان را دارید، با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا مهم‌ترین نکات سفر به میلان را که پیش از سفر به میلان باید بدانید برای‌تان توضیح دهیم.

آگاه بودن از اختلاف فرهنگی

مردم میلان

صنعت فیلم و سینما در نشان دادن فرهنگ مردم جنوب ایتالیا بسیار موفق عمل کرده است. خیلی از ما با دیدن فیلم‌های ایتالیایی مردم ایتالیا را مردمی آرام و خونسرد تصور می‌کنیم که به غذا خوردن در جمع خانواده اهمیت زیادی می‌دهند. در مورد مردمی که در  شمال ایتالیا زندگی می‌کنند نمی‌توان چنین تصوری داشت. مردم میلان مانند مردم جنوب ایتالیا مردمی احساساتی هستند و به غذای خوب اهمیت می‌دهند، اما در عین حال برای فرهنگ سخت‌کوشی هم ارزش زیادی قائل هستند. میلان شهری شلوغ است و جریان زندگی در آن بسیار سریع است. مردم میلان سرشان به کار خودشان است و دوست ندارند در کار کسی دخالت کنند. خرید بلیط هواپیما تهران میلان

تفاوت بار و کافه

زمانی‌که یک فرد میلانی کلمه‌ی «بار» را به زبان می‌آورد، درواقع منظورش همان «کافه» است. نکته‌ی دیگری که قابل توجه است این است که، زمانی‌که قهوه سفارش می‌دهید، نباید انتظار یک فنجان قهوه را داشته باشید. به‌ طور کلی قهوه در ایتالیا به معنای یک شات کوچک اسپرسو است. اگرهوس یک فنجان قهوه یا لته کرده‌اید، «لته ماکیاتو» سفارش دهید.

داشتن چتر و بارانی

در میلان، بیشتر اوقات هوا بارانی است. ممکن است به‌عنوان یک گردشگر خریدن چتر کمی مشکل باشد پس بهتر است با به همراه آوردن یک چتر کوچک و بارانی، کار خود را راحت‌تر کنید.

زبان مردم میلان

میلان پایتخت تجاری ایتالیا است، اما مردم میلان حتی به اندازه‌ی شهروندان هنگ‌کنگ یا فرانک‌فورت هم به زبان انگلیسی تسلط ندارند. البته در بعضی موارد ساده ممکن است مردم با کمک اشاره‌ی دست، کمی متوجه منظور شما به زبان انگلیسی بشوند. در فرودگاه‌ها، صندوقدارهای فروشگاه‌ها و کارکنان رستوران‌ها و کافه‌ها مقدار کمی انگلیسی بلد هستند.

روش استفاده از وسایل نقلیه عمومی

مردم میلان

بلیط وسایل نقلیه‌ی عمومی را می‌توانید کافه‌هایی که حرف(T)  را در تابلوی خود دارند بخرید. حرف(T) حرف اول عبارت (Tavacchi café) بوده و نشان می‌دهد این کافه‌ها بلیط می‌فروشند. می‌توانید از دکه‌های روزنامه فروشی و ایستگاه مترو هم بلیط بخرید. با این بلیت‌ها در میلان، می‌توانید هربار به مدت ۹۰ دقیقه از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید. در هر خیابان یک کافه‌ی بلیط فروشی وجود دارد. نکات کلیدی سفربه میلان

لباس پوشیدن مردم میلان

میلان پایتخت مُد ایتالیا است و یکی از مطرح‌ترین شهرهای جهان در صنعت مد و لباس به شمار می‌آید. البته نه به این معنا که مردم میلان همیشه طبق مُد روز لباس می‌پوشند. میلانی‌ها معمولی و تمیز لباس می‌پوشند، به کفش‌های خود اهمیت می‌دهند و آراسته هستند. اما تنها به به خاطر زندگی در پایتخت مد، آخرین مُد دنیا یا لباس‌های «های‌فشن» نمی‌پوشند.

جاذبه‌های گردشگری میلان

سفر به میلان

برخی از گردشگرانی که به میلان سفر کرده‌اند از این شهر به عنوان شهری آلوده یاد می‌کنند. اما میلان شهری زیبا است و اگر بدانید از کدام بخش‌های این شهر بازدید کنید، حتما آن را دوست خواهید داشت. خیلی از بخش‌های میلان بناهایی با معماری فوق‌العاده، کافه‌ها و رستوران‌های زیبا را دارند. «برِرا»، «کورسو کومو» و «ناویگلی» برای گذراندن اوقات فراغت بسیار ایده‌آل هستند. این‌ها جزو جاذبه‌های گردشگری میلان نیستند اما برای خرید، خوردن غذا و گذراندن اوقاتی آرام بسیار ایده‌آل هستند. شهر کاندلا ایتالیا

آپریتیف

«آپریتیف‌» (Apéritif) نام پیش‌غذاهای ایتالیایی است که از بعد‌ازظهر تا ساعات اولیه‌ی شب سرو می‌شوند. تنها با پرداخت چند یورو می‌توانید غذا و نوشیدنی‌های متنوعی را از بوفه‌های میلان بخرید. این پیش‌غذاها در همه‌ی رستوران‌ها و غذاخوری‌ها سرو می‌شوند و محبوبیت زیادی دارند. یکی از مکان‌هایی که بهترین آپریتیف‌ها را سرو می‌کند، «ناویگلی» است.

 

سفر به میلان

ساعات کاری و ساعات غذا خوردن

بیشتر مشاغل از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر تعطیل هستند. برخی دیگر در روزهای دوشنبه تعطیل می‌شوند. ساعات تعطیلی همه‌ی مشاغل در روزهای غیر تعطیل و شنبه‌ها ۸ تا ۹ شب است. در روزهای یکشنبه هم ساعت ۶ عصر همه‌جا بسته می‌شود. مردم میلان به دیر شام خوردن  معروف هستند؛ آن‌ها معمولا ساعت ۱ ظهر یک ناهار مفصل و ساعت ۹ شب یک شام سبک می‌خورند. نکته‌ای دیگر که باید به آن توجه کنید این است که اگر در ساعات غیر اداری به منطقه‌ای غیر توریستی می‌روید، تعداد کمی از مغازه‌ها باز هستند.

شیر آب هایی با پدال

ایتالیا کشوری سنتی است پس باید انتظار داشته باشید با مردمی با سبک زندگی سنتی و قدیمی روبه‌رو شوید. مردم این کشور به جای فرستادن پیامک با تلفن صحبت می‌کنند و از قهوه‌جوش‌های سنتی استفاده می‌کنند. خیلی از شیرهای آب در میلان پدال دارند و علت این موضوع این است که مردم میلان دوست دارند معماری ساختمان‌های قدیمی را حفظ  کنند. اگر در هر مکانی به شیر آب برخورد کردید، برای استفاده از آن حتما به دنبال پدال بگردید.