جاذبه‌های ایتالیا
امتیاز ما

ایتالیا کشوری است با طبیعت زیبا، آب‌و‌هوای خوب و سنت‌های قدیمی و جالب. برای بازدید از ایتالیا می‌توانید هر زمان از سال را انتخاب کنید؛ از گردش‌های هیجان‌انگیز در شهر گرفته تا سفرهای آرامش‌بخش به طبیعت و ساحل این کشور. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا راهنمای سفر به ایتالیا در هر زمان از سال را بخوانید.

سفر به ایتالیا در زمستان

ژانویه

جاذبه‌های ایتالیا سفر به ایتالیا

ژانویه سردترین ماه سال در ایتالیا است و به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به ایتالیا و خرید ارزان بلیط و هتل به‌شمار می‌رود. البته قیمت‌ها در تفریحگاه‌های زمستانی که به علت بارش برف بهترین مکان برای تفریحات زمستانی و اسکی هستند افزایش پیدا می‌کند. متوسط دما در این ماه در شهر رم ۸ درجه‌ی سانتیگراد است.

فوریه

فوریه ماه کارناوال در ایتالیا است. زمانی‌که در ایتالیا صحبت از کارناوال می‌شود همه به یاد ونیز می‌افتند. در این روزها خیابان‌های ونیز پر از رنگ‌های مختلف و ماسک‌های گوناگون است. جشن‌های دیگری در سراسر کشور مانند شهر سیسیلی «آچیرئاله»، «ویارجو» و سواحل توسکانی برگزار می‌شود. متوسط دما در این ماه در شهر رم ۹ درجه‌ی سانتیگراد است.

مارس

یک ضرب‌المثل قدیمی در ایتالیا می‌گوید:« ماه مارس دیوانه است. به خورشید نگاه کن و چترت را بردار.»

این ضرب‌المثل نشان می‌دهد که آب‌و‌هوا در این ماه غیرقابل پیش‌بینی است. دما افزایش پیدا کرده و کشور از خواب زمستانی بیدار می‌شود. البته برای ساحل رفتن هنوز هوا سرد است. آب‌و‌هوای غیرقابل پیش‌بینی باعث می‌شود این ماه فرصت مناسبی برای بازدید از موزه‌ها در روزهای بارانی در اختیار گردشگران قرار دهد. متوسط دما در این ماه در شهر رم ۱۲ درجه‌ی سانتیگراد است. در سفر به ایتالیا مراقب اموالتان باشید

آوریل

جاذبه‌های ایتالیا سفر به ایتالیا

عید پاک یکی از جشن‌های سنتی کشور ایتالیا است. پاپ در روز جمعه در «کولوسئوم» به سخنرانی می‌پردازد و مراسم عشای ربانی را در روز یکشنبه برگزار می‌کند. تقریبا در همه‌ی شهرها راهپیمایی برگزار می‌شود و مردم اغلب لباس‌های تاریخی به تن دارند. در فلورانس اغلب مراسم آتش‌بازی برگزار می‌شود. متوسط دما در این ماه ۱۴ درجه‌ است.

می

سفر به ایتالیا در ماه می بهترین آب‌وهوا را دارد و به دلیل این‌که بین عید پاک و تابستان قرار گرفته است می‌توانید قیمت‌های مناسبی در تفریح‌گاه‌های ساحلی پیدا کنید. مسابقات سالانه‌ی دوچرخه‌سواری که به مدت ۳ هفته در ایتالیا برگزار می‌شود، فستیوال‌هایی مانند فستیوال گل و شهر زیبای اومبریا گه از سال ۱۱۶۰ هر ساله میزبان جشن‌ها است از جمله جاذبه‌های ایتالیا در ماه می هستند. متوسط دما در این ماه ۲۱ درجه است.

ژوئن

جاذبه‌های ایتالیا

سفر به ایتالیا در ماه ژوئن که شلوغ‌ترین ماه در ایتالیا است. جاذبه‌های ایتالیا مملو از جمعیت هستند. گردشگران می‌توانند در این ماه به سواحل جنوب، تپه‌های «توسکان» یا طبیعت «اومبریا» بروند. مسابقات سنتی که در فلورانس برگزار می‌شود و قدمت آن به قرن شانزدهم می‌رسدو قایق‌سواری در ونیز از جمله جاذبه‌های ایتالیا در ماه ژوئن هستند. متوسط دما در این ماه ۲۳ درجه است.

جولای

تابستان در ایتالیا با رویدادهای فرهنگی آغاز می‌شود. طرفداران موسیقی کلاسیک می‌توانند به شهر «ورونا» بروند و از فستیوال اپرا که در یک مکان باستانی برگزار می‌شود دیدن کنند. فستیوال «دو جهان» (‌Two World Festival) که در شهر «اسپولتو» برگزار می‌شود میزبان هنرمندان بین‌المللی در زمینه‌ی موسیقی و تئاتر است و به مدت ۲ هفته کنسرت و تئاتر برگزار می‌کنند. متوسط دما در این ماه ۲۶ درجه است. ایتالیا مقصدی برای تمام فصول

آگوست

گرمای هوا در این ماه باعث می‌شود بیشتر مردم ایتالیا به ساحل یا کوه بروند. در دو هفته‌ی میانی ماه آگوست بیشتر کسب‌و‌کارها تعطیل هستند. گردشگرانی که می‌توانند گرمای هوا را تحمل کنند می‌توانند از جاذبه‌های ایتالیا دیدن کنند بدون آن‌که با جمعیت زیادی مواجه شوند. به‌علاوه قیمت هتل‌ها به دلیل وجود اتاق‌های خالی کاهش پیدا می‌کنند. متوسط دما در این ماه ۲۴ درجه است.

سپتامبر

جاذبه‌های ایتالیا

در ماه سپتامبر دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و همین باعث می‌شود این ماه به یکی از شلوغ‌ترین ماه در ایتالیا تبدیل شود. فستیول فیلم ونیز در اوایل این ماه برگزار می‌شود و ستارگان سینما برای شرکت در این مراسم به این شهر می‌آیند. فستیوال «فستا دلا لیفیکولونا» هر سال در هفتم سپتامبر در فلورانس برگزار می‌شود و آسمان شهر پر از فانوس‌های کاغذی می‌شود. متوسط دما در این ماه ۲۲ درجه است.

اکتبر

با کاهش بیشتر دما در ماه اکتبر فرصت بازدید از جاذبه‌های شهری در شهرهایی مثل رم، فلورانس و ونیز برای گردشگران فراهم می‌شود. افرادی که به شیرینی و شکلات علاقه دارند می‌توانند به فستیوال شکلات در شهر پروجا بروند. متوسط دما در این ماه ۱۸ درجه است.

نوامبر

جاذبه‌های ایتالیا

متوسط دمای هوا در ماه نوامبر ۱۳ درجه است و این دمای سرد باعث می‌شود مردم بیشتر در خانه‌ها بمانند. موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی تقریبا خالی است. البته می‌توانید از برداشت زیتون در توسکانی دیدن کنید.

دسامبر

در اوایل ماه دسامبر هوا تقریبا سرد است و مردم مشغول آماده شدن برای کریسمس و تعطیلات سال نو هستند. بازارهای کریسمس زیادی در شمال کشور ایتالیا برگزار می‌شود که بهترین آن‌ها در شهرهای «پوردنونه»، «ترنتینو»، «بولزانو»، «فلورانس» و «ورونا» برگزار می‌شود. نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های کریسمس هم در شهرهایی مانند رم برگزار می‌شود. متوسط دمای هوا در این ماه ۱۰ درجه است.