مهاجرت تحصیلی به کانادا
امتیاز ما

کانادا همیشه یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت بوده است. دانشگاه‌های کانادا به دلیل اعتبار بالایی که در سطح جهانی دارند هر سال دانشجویان زیادی را به خود جذب می‌کنند. یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا دریافت ویزای تحصیلی این کشور است که امروز در  مجله گردشگری دور و نزدیک درباره‌ی آن بیشتر خواهید خواند.  بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

درباره کشور کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کشور کانادا کشوری در شمال قاره‌ی آمریکای شمالی است و پس از روسیه، بزرگ‌ترین کشور جهان به‌شمار می‌رود. علی‌رغم وسعت زیادی که کشور کانادا دارد، جمعیت کمی در آن زندگی می‌کنند. آب و هوای آن در برخی نقاط معتدل و در بیشتر نقاط سرد و حتی قطبی است. زبان رسمی مردم کشور کانادا زبان فرانسه است. اقتصاد قوی، طبیعت زببا، سطح کیفی بالای زندگی، رفاه و مهاجرپذیر بودن این کشور، باعث شده افراد زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا و اقامت در این کشور وجود دارد. سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت، کارآفرینی، تحصیل و ازدواج ازجمله روش‌های مهاجرت به این کشور هستند که در ادامه به بررسی جزئیات مهاجرت تحصیلی به کانادا خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کرده و در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید، باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. با دریافت ویزای تحصیلی، دانشجویان این امکان را دارند که یک کار پاره‌وقت داشته و مشغول به کار شوند تا هزینه‌های زندگی را تامین کنند. به علاوه، پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی به مدارکی مانند گذرنامه، کپی و اصل شناسنامه، ۲ قطعه عکس، نامه‌ی پذیرش دانشگاه، رسید شهریه، مکاتبات متقاضی با دانشگاه، مدارک مالی برای اطمینان از توانایی مالی فرد، گزارش پزشکی و کپی و اصل مدارک علمی و تحصیلی و مدرک زبان نیاز است. معدل و نمرات سال آخر دبیرستان برای اخذ پذیرش دانشجویی از دانشگاه های کانادا اهمیت زیادی دارد و ازآنجاییکه در دانشگاه های کانادا دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، مدرک آزمون آیلتس با نمره‌ی حداقل ۶ هم مورد نیاز است.

تحصیل در دانشگاه‌ های کانادا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید، بهتر است حتما مسلط به زبان انگلیسی باشید و مدرک آیلتس با نمره‌ی حداقل ۶ را داشته باشید. در این صورت مجبور نخواهید بود دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را به صورت جداگانه بخوانید.مدرک دیپلم با معدل حداقل ۱۴ از دیگر شروط الزامی برای تحصیل در این مقطع است. هزینه‌ی تحصیل در مقطع لیسانس بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار است و امکان دریافت کمک هزینه‌ی تحصیلی برای دانشجویانی با معدل بالا هم وجود دارد. علاوه بر پرداخت شهریه باید توجه داشته باشید که برای تامین هزینه‌های زندگی هم به سالانه ۱۰۰۰۰ دلار در سال احتیاج دارید که این مبلغ با آوردن بستگان و خانواده افزایش پیدا می‌کند.

افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا هستند، باید مدرک کارشناسی خود را با معدل بالای ۱۴ به همراه توصیه‌نامه از طرف اساتید دوره‌ی کارشناسی خود ارائه دهند. برای تحصیل در این مقطع ارائه‌ی مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره‌ی حداقل ۶.۵ ضروری است زیرا افرادی که مدرک زبان ندارند قادر به تحصیل در این مقطع نخواهند بود. هزینه‌ی تحصیل و شهریه‌ی دانشگاه‌ها برای دوره‌ی فوق لیسانس بالاتر از کارشناسی است و در اکثر مواقع کمک هزینه به دانشجویان داده نخواهد شد.

تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع دکترا

مهاجرت تحصیلی به کانادا دانشگاه های کانادا

افرادی که قصد دارند در مقطع دکترا در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند، باید دارای مدرک آیلتس با نمره‌ی حداقل ۷ باشند. به برخی از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا داده می‌شود تا این افراد بتوانند در کانادا مشغول به کار شوند. در مقطع دکترا تحصیل برپایه‌ی تحقیق و پژوهش است و واحدهای درسی بر مبنای تکنیک‌های تحقیق علمی و آموزش‌های مفید در زمینه‌های آموزش و نشریه است. افرادی که مدرک زبان ندارند باید دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی را به صورت جداگانه بگذرانند. شهریه‌ی سالانه‌ی دوره‌های زبان بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار است

 اقامت در دوران تحصیل در کانادا

افرادی که موفق به دریافت اقامت تحصیلی در کانادا شده‌اند، می‌توانند در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و پانسیون‌ها اقامت داشته یا اتاق یا آپارتمان مسکونی اجاره کنند. هزینه‌ی اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی از ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار و هزینه‌ی اقامت در پانسیون حدود ۷۰۰ دلار در ماه است. اگر قصد دارید به جای اقامت در خوابگاه و پانسیون، یک واحد مسکونی اجاره کنید، باید ماهانه ۴۰۰ تا ۹۰۰ دلار اجاره پرداخت کنید. برخی از دانشجویان برای کاهش هزینه‌ها همراه با یک هم‌خانه آپارتمان را اجاره می‌کنند تا تنها نیمی از اجاره را پرداخت کنند.

اقامت در کانادا پس از تحصیل

پس از گذراندن حداقل ۸ ماه دوره‌ی تحصیلی در یک مرکز آموزشی معتبر، می‌توانید برای دریافت مجوز کاری پس از تحصیل اقدام کنید. با داشتن این مجوز می‌توانید حداکثر تا ۳ سال در کانادا مشغول به کار شوید. اگر از طرف یک کارفرمای کانادایی به کار دعوت شوید می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.