مهاجرت به اسپانیا
امتیاز ما

کشور اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل عضویت در اتحادیه‌ی اروپا مسافران باید برای ورود به این کشور ویزای شینگن داشته باشند. زبان این کشور اسپانیایی است و کسانی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارا هستند باید به این زبان مسلط باشند. در حال حاضر سیزده درصد جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند که معمولا شهرهای مادرید و بارسلونا را ترجیح می‌دهند. اگر می‌خواهید درباره‌ی شیوه‌های مهاجرت به این کشور بیش‌تر بدانید با مجله دورونزدیک همراه باشید.

اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

این شیوه یکی از آسان‌ترین شیوه‌های مهاجرت به اسپانیا و کسب اقامت دائم اسپانیا است. فردی که اقامت اسپانیا را دارد باید برای ازدواج با فردی که قصد دارد با او ازدواج کند از سفارت اسپانیا تقاضا کند و مدارکی مبنی بر اثبات درستی این ازدواج ارائه نماید ( تا صوری نبودن این ازدواج را تایید کند). هم‌چنین، این فرد باید استطاعت مالی داشته باشد تا بتواند هزینه‌های مالی همسر خود را بپردازد. در صورتی‌که ازدواج صورت بگیرد بعد از یکسال می‌توان برای دریافت اقامت اسپانیا اقدام کرد.  خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین

مهاجرت به اسپانیا اقامت دائم اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق کار

کارفرمایی که اقامت اسپانیا را دارد باید اعلام کند که به نیروی کاری مهاجر نیاز دارد تا در شرکت او کار کند، تا بدین صورت فرد مهاجر بتواند به کشور اسپانیا مهاجرت کند. پس از اینکه سه ماه از تاریخ آگهی کاری گذشت و هیچ فرد اسپانیایی برای این کار استخدام نشد یک فرد خارجی می‌تواند برای این کار استخدام شود و ویزای کاری دریافت کند. کسی که با این روش وارد کشور اسپانیا می‌شود بعد از ده سال می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کند.   خرید بلیط هواپیما تهران بارسلون

مهاجرت به اسپانیا اقامت اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق تحصیل

این کشور شرایط تحصیلی خوبی در همه‌ی مقاطع تحصیلی دارد. برخی دانشگاه‌های این کشور به زبان اسپانیایی و برخی دیگر به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند؛ بنابراین، با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور به آسانی تحصیل کنید. تحصیل در این کشور هزینه‌ی نسبتا بالایی دارد (که با توجه به رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما تغییر می‌کند) و باید با جستجو در اینترنت و پیدا کردن دانشگاه مورد نظر از شرایط آن اطلاع پیدا کرد.

مهاجرت به اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق پناهندگی

در ابتدا باید بگویم که این شیوه‌ی مهاجرت اصلا پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا این شیوه‌ی مهاجرت برای کسانی است که در کشور خود به دلایلی مانند جنگ، درگیری های قومی، مذهبی یا سیاسی امنیت جانی ندارند. کسی که از این روش برای مهاجرت اقدام می‌کند باید با ارائه‌ی مدارک ثابت کند که در کشور خودش امنیت جانی ندارد. این شیوه برای کسانی که شامل قوانین پناهندگی نمی‌شوند خطرناک و غیرقانونی است.

مهاجرت به اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

این شیوه به دو طریق خرید ملک و یا سرمایه‌گذاری در کار امکان پذیر است. اگر در کشور اسپانیا ملکی را خریداری کنید (قیمت ملک باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو باشد) می‌توانید ویزای شینگن شش ماهه را دریافت کنید. کسی که در این کشور ملکی را خریداری می‌کند باید علاوه بر این خریداری ملک حتما مدارکی را ارائه دهد که نشان دهد او تمکن مالی لازم را دارد.  اگر از طریق مهاجرت سرمایه گذاری اقدام کنید باید بعد از اینکه سرمایه‌ی خود را وارد این کشور کردید و توانستید ویزا بگیرید پنج تا ده سال هم در این کشور بمانید تا بتوانید اقامت دائم اسپانیا را بگیرید.

مهاجرت به اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

اگر فردی که درخواست مهاجرت به اسپانیا را دارد به طریقی بتواند ثابت کند که شرایط مالی مناسبی دارد و می‌تواند هزینه  زندگی خود و خانواده‌اش را پرداخت کند موفق به دریافت اقامت با تمکن مالی خواهد شد. در این شیوه نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست و امکان تمدید آن خیلی راحت است. این روش بسیار سریع و آسان است و فردی که از این طریق مهاجرت می‌کند به راحتی از بیمه‌های مختلف اسپانیا هم بهره‌مند خواهد شد.