مهاجرت به نروژ اقامت نروژ
امتیاز ما

کشور نروژ در شمال اروپا واقع شده و از سه طرف به دریا راه دارد. این کشور یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است و به دلیل نزدیک بودن به قطب شمال آب و هوای سردسیری دارد. نروژ از جمله کشورهایی است که مردم آن درآمد بالایی دارند؛ کشاورزی در این کشور بسیار رونق دارد و به همین دلیل کشور نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. اگر می‌خواهید درباره‌ی شرایط مهاجرت به نروژ را بدانید با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

نروژ کشوری امن برای کسب و کار است و یکی از شیوه‌های مهاجرت به نروژ سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت است؛ زیرا این کشور عضو اتحادیه‌ی شینگن بوده و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مناسب می‌تواند برای شما سود کلانی را به همراه داشته باشد. شما می‌توانید با شیوه‌های مختلف از جمله شرکت در مناقصه‌های دولتی، خرید ملک، سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات صنعتی، سرمایه‌گذاری در بخش شغلی و کارآفرینی، ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری خود حمایتی با طرح توجیه اقتصادی مناسب برای کسب اقامت نروژ اقدام کنید.

مهاجرت به نروژ  از طریق تحصیل

مهاجرت به نروژ اقامت نروژ

این شیوه برای تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر است. تحصیل رایگان، تدریس به زبان انگلیسی و امکانات تحصیلی و رفاهی مناسب از جمله عواملی هستند که جذب دانشجو را به این کشور افزایش داده‌اند. برای تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج داشتن حداقل تسلط به زبان نروژی (سطح B-1) ضروری است ولی برای مقاطع بالاتر دانشگاهی فقط داشتن حداقل نمره‌‌ی ۶ در آیلتس کفایت می‌کند و تسلط به زبان نروژی ضروری نیست (البته در برخی موارد در مقاطع دانشگاهی برای برخی رشته‌ها باید به زبان نروژی تسلط داشت). علاوه بر این، تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است و حتی کسانی که رزومه‌ی تحصیلی خوبی دارند و علاوه بر زبان انگلیسی به زبان نروژی هم تسلط دارند شانس خوبی برای دریافت بورسیه‌ی تحصیلی این کشور را خواهند داشت.

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

یکی دیگر از شیوه‌های اخذ اقامت نروژ ازدواج با یک شهروند نروژی است. شخصی که تبعه‌ی نروژ است باید درآمد مشخصی داشته باشد تا بتواند مدارک خود را جهت اخذ تابعیت همسرش ارائه دهد. افرادی که از این شیوه برای کسب اقامت نروژ استفاده می‌کنند باید (هر دو طرف) حداقل ۱۸ سال داشته باشند و باید در دو سال گذشته با هم  تماس داشته باشند. افرادی که از این طریق با یکدیگر ازدواج می‌کنند حتما باید مدارک معتبری را برای اثبات واقعی بودن این ازدواج ارائه نمایند. یکی از انواع ویزا که بدین روش صادر می‌شود ویزای نامزدی است که یک شهروند نروژی برای اینکه نامزد خود را برای ازدواج به نروژ بیاورد از آن استفاده می‌کند. ویزای نامزدی فقط ۹۰ روز اعتبار دارد و اگر در طول این مدت این افراد با هم ازدواج نکنند ویزای نامزدی باطل می‌شود پس اگر دو نفر واقعا قصد ازدواج دارند باید سریع مراحل اداری کار را انجام دهند. قوانین ویزای شینگن

مهاجرت به نروژ از طریق کار

مهاجرت به نروژ اقامت نروژ

از آنجایی‌که این کشور عضو اتحادیه‌ی شینگن است قوانین کاری آن هم مانند دیگر کشورهای عضو شینگن خواهد بود. برای اخذ ویزای کاری نروژ باید از کارفرمای نروژی درخواست و دعوت‌نامه کاری داشته باشید تا بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید. افرادی که از این طریق اقدام می‌کنند پس از سه سال کار کردن و پرداخت مالیات در کشور نروژ می‌توانند اقامت دائمر نروژ را دریافت کنند. ویزای کاری نروژ به صورت یک ویزای (Job Offer) است که با رشته‌ی تحصیلی افراد مرتبط بوده و توسط کارفرمای نروژی برای شخص ارسال می‌شود. به خاطر داشته باشید که این کشور یکی از کشورهای مطرح در حوزه‌ی نفت و گاز است و هر ساله به افراد متخصص در این زمینه احتیاج دارد. در صورتی‌که فردی موفق به دریافت ویزای کاری نروژ بشود، بتواند در این کشور مشغول به کار شود و کارفرمای او هم رضایت داشته باشد ویزای کاری او سال به سال تمدید خواهد شد. جاذبه های گردشگری نروژ