ویزای ترکیه ورود به ترکیه
امتیاز ما

از هر کشور و به هر هدفی قصد ورود به خاک ترکیه را دارید، ممکن است به ویزا یا مجوزهای دیگر نیاز داشته باشید. هر کشوری قوانین خاص خود را برای مهاجرت دارد که رعایت کردن آن‌ها برای مهاجرین الزامی است. کشور ترکیه به سبب نزدیک بودن به کشورمان و تشابهات فرهنگی‌ای که با ایران دارد، مهاجران زیادی از ایران را به خود جذب میکند. با مجله‌ی  دور و نزدیک همراه باشید تا با قوانین مهاجرتی ترکیه بیشتر آشنا شوید. . بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

دریافت ویزا برای ورود به ترکیه

ویزای ترکیه

برای ورود به ترکیه، پاسپورت شما باید حداقل ۹۰ روز اعتبار داشته باشد. حتی اگر تنها ۶ ماه به پایان اعتبار پاسپورت‌تان مانده، حتما قبل از ورود به ترکیه برای تعویض آن اقدام کنید.

اینکه برای ورود به ترکیه احتیاج به ویزای ترکیه داشته باشید یا خیر، به کشور مبدا، علت و مدت زمان سفرتان بستگی دارد. شهروندان خیلی از کشورها اجازه دارند تا ۳ ماه، بدون ویزا به ترکیه سفر کنند. شهروندان برخی از کشورهای هم می‌توانند در بدو ورود به ترکیه ویزای ترکیه دریافت کنند. البته ممکن است برای دریافت ویزا مجبور به پرداخت هزینه شوند.

فرایند مهاجرتی در ترکیه

پیش از ترک کشور و ورود به ترکیه، حتما از کامل بودن و صحت مدارک خود اطمینان حاصل کنید. اگر برای کار، زندگی یا تحصیل به ترکیه مهاجرت می‌کنید باید مدارک خاصی را آماده کرده و تحویل سفارت دهید. خرید بلیط تهران استانبول

قوانین مربوط به ویزا

برای دریافت ویزای ترکیه به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود مراجعه کنید. این کار را حتما پیش از سفر به ترکیه انجام دهید. ممکن است فرایند اداری شما توسط مقامات ترکیه چند ماه طول بکشد. اگر نمی‌دانید چه نوع ویزایی احتیاج دارید، در این باره از مقامات سفارت سوال کنید. جبران اشتباهات و نقص‌های مدارک شما توسط مقامات ترکیه چندان خوشایند نخواهد بود.

اقامت در ترکیه بدون ویزا

مردم ایران می‌توانند بدون دریافت ویزای ترکیه، به مدت ۳ ماه یا ۹۰ روز در ترکیه بمانند. البته در مدت اقامت در ترکیه با این ویزا، اجازه کار و فعالیت تجاری و تحصیل نخواهند داشت. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

ویزای ترکیه

 

اقامت ۶ ماهه در ترکیه:

این نوع ویزا، ویزای توریستی است که به شما اجازه می‌دهد به مدت ۶ ماه در ترکیه به گردش بپردازید و معمولا روند گرفتن این نوع ویزا ۱۵ روز طول می‌کشد.

اقامت از طریق کار در ترکیه

اگر تصمیم دارید در ترکیه زندگی کنید، به اجازه‌‌ی اقامت احتیاج دارید. اگر قصد کار و زندگی در این کشور را دارید، به اجازه کار و اجازه‌ی اقامت نیاز دارید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشورتان می‌توانید برای دریافت اجازه‌ی اقامت و کار اقدام کنید. پس از استخدام در یک شرکت ترکیه‌ای و کار به مدت ۱ سال، اقامت موقت شما به اقامت دائم برای کار تبدیل می‌شود. قوانین کشور ترکیه

اقامت تحصیلی در ترکیه

برای اقامت تحصیلی در ترکیه، پس از گذراندن آزمون «تومر»، می‌توانید برای اخذ پذیرش از موسسات آموزشی و دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

اقامت از طریق ازدواج

یکی از روش‌های اقامت در ترکیه ازدواج با یک فرد ترکیه‌ای است. دریافت اقامت از این طریق ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد و یکی از شروط اصلی آن صوری نبودن ازدواج است.

اطلاعات بیشتر

ویزای ترکیه

ممکن است از شما درخواست شود بلیت برگشت به کشور مبدا را به عنوان مدرکی برای بازگشت ارائه دهید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا مدرکی مبنی بر رزرو هتل هم ارائه دهید. البته اگر اقامتگاه شما از قبل توسط کارفرما فراهم شده باشد، ارائه‌ی مدرک آن کفایت می‌کند.

اگر قصد داری در زمان اقامت خود در ترکیه، به دلایلی مانند کسب و کار یا مسافرت، گاهی به کشور خود بازگردید، حتما برای ویزایی درخواست دهید که اجازه‌ی چندین بار ورود را به شما بدهد. اگر تنها یک بار اجازه‌ی ورود داشته باشید و از کشور ترکیه خارج شوید، پس از ترک کشور از ورود شما به ترکیه جلوگیری خواهد شد.

باز هم تاکید می‌شود که پیش از هرگونه اقدام، همه‌ی مدارک مورد نیاز را برای مهاجرت به ترکیه را با سفارت یا کنسولگری بررسی کنید. اگر از موضوعی اطمینان ندارید حتما از کارکنان سفارت سوال کنید. ممکن است روند مهاجرت گاهی از تحمل شما خارج شود اما بهتر است هرگونه اقدامی را با مقامات ترکیه بررسی کرده تا از بروز هرگونه نقص در مدارک خود جلوگیری کنید.