موزه‌ی ملی قطر ژان نوول
امتیاز ما

موزه‌ی ملی قطر، یکی از جدیدترین و معروف‌ترین موزه‌های در حال ساخت جهان است که توسط «ژان نوول»، معمار برجسته‌ی فرانسوی ساخته می‌شود. این موزه قرار است ۲۸ مارس ۲۰۱۹ افتتاح شود. با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید تا درباره‌ی موزه‌ی ملی قطر بیشتر بدانید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری نمایید.

درباره‌ی موزه‌ی ملی قطر

 موزه‌ی ملی قطر

موزه‌ی ملی قطر در حال حاضر در حال ساخت است و قرار است در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۹، معادل ۸ فروردین ۱۳۹۸ افتتاح گردد. بازدیدکنندگان می‌توانند با بازدید از این موزه درباره‌ی گذشته‌ی قطر و چگونگیِ تشکیل این کشور و شهرهایش و تبدیل شدن آن به یک کشور مدرن اطلاعات خوبی کسب کنند و درباره‌ی پیشرفت سریع قطر با یکدیگر بحث و گفتگو کنند. ویزای کاری قطر

روش‌های خلاقانه‌ی ارائه‌ی آثار در این موزه، مرزها را کنار زده و می‌تواند باعث هیجان مخاطبین شود و آن‌ها را شگفت‌زده کند. تمام دیوارهای موزه مانند پرده‌ی سینما به نمایش تاریخ قطر می پردازند. تاریخ شفاهی این کشور برای بازدیدکنندگان بیان می‌شود و دستگاه‌های تلفن همراه دستی، مردم را در نمایش‌های موضوعی مختلف هدایت می‌کنند.

تصویری از یک کشور دریایی

موزه‌ی ملی قطر متعهد است که جهازهایی ( شناور چوبی) را که زمانی عضو جدانشدنی زندگی مردم دوحه بودند حفظ کند. این شناورها باعث شدند تجارت، صید مروارید و ماهیگیری برای مردم قطر امکان‌پذیر شود. تیم تحقیقات با استفاده از عکاسی دیجیتال و اسکن توسط لیزر، درباره‌ی روش‌های ساخت این شناورها تحقیق می‌کنند. آن‌ها یک مدل دیجیتال سه بعدی از کشتی را ساختند تا برای مخاطبین قابل درک باشد. آن‌ها تلاش می‌کنند یکی از سنت‌های قدیمی خلیج فارس را حفظ کنند. ویزای قطر

فضایی برای همه

 موزه‌ی ملی قطر

موزه‌ی ملی قطر توسط ژان نوول به شکل دیسک‌های متصل‌ به هم ساخته شده است که از «رز کویر» الهام گرفته شده است. این موزه مکان ایده‌الی برای مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان و افرادی است که به موزه‌ها علاقمند هستند. این موزه نقش یک نهاد فرهنگی را از نو تعریف می‌کند و باعث ترویج روح مشارکت و رشد می‌شود. موزه‌ی ملی قطر علاوه بر گالری‌ها دارای یک تالار کنفرانس با ۲۲۰ صندلی، ۲ فروشگاه اوت لت و دو کافه و رستوران، یک انجمن تخصصی غذایی که وظیفه‌ی آن حفظ سنت‌های غذایی است، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه و یک پارک پر از گیاهان بومی است.

این موزه ۵۲۰۰۰ متر مربعی، در نزدیکی کاخ «شیخ عبدلله بن جاسم آل ثانی» ساخته شده است. این کاخ، منزل خانوادگی و محل سکونت دولت به مدت ۲۵ سال بود. این فرد، پسر بنیانگذار کشوری است که به امروزه به نام قطر می‌شناسیم.

درباره طراحی موزه‌ی ملی قطر

 موزه‌ی ملی قطر

بنای موزه‌ی ملی قطر که با الهام از رز کویر و توسط ژان نوول طراحی و ساخته شده ، شهرت زیادی پیدا کرده است. ژان نوول در مصاحبه‌ای درباره‌ی معماری این موزه گفته است: «ساخت بنا به شکل یک گل رز واقعا مشکل بود؛ بنابراین تمام پروژه در نرم‌افزار انجام شد. بنای این موزه با وجود دیسک‌های منحنی بزرگ، تقاطع‌ها و زاویه‌ها، از نظر معماری، فضایی و حسی کاملا بدون نقص است.»

این موزه که در ۲۸ مارس ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود، گذشته، حال و آینده‌ی قطر را گرامی‌ داشته و حفظ می‌کند. ساختار این موزه شکل پیچیده‌ای دارد و چندین صفحه را نشان می‌دهد که به یکدیگر متصل شده‌اند و حلقه‌ای از گالری‌های مختلف را به دور محوطه‌ی مرکزی تشکیل می‌دهد.

رنگی نمای خارجی به‌زیبایی با رنگ محیط اطراف هماهنگ است و به نظر می‌رسد این ساختمان از دل زمین بیرون آمده و با آن یکی است.

درباره گالری های موزه‌ی ملی قطر

در گالری‌های موزه‌ی ملی قطر آثار هنری، اشیا کمیاب و باارزش و مستندها به نمایش گذاشته می‌شوند و داستان مردم قطر و گذشته و حال این کشور برای بازدیدکنندگان گفته می‌شود. میراث غنی قطر، فرهنگ این کشور و آرمان‌های جامعه برای آینده در این موزه منعکس می‌شوند.