طولانی ترین پروازهای جهان 2019
امتیاز ما

سال گذشته یکی از قابل توجه‌ترین سال‌ها در تاریخ صنعت حمل و نقل هوایی بود. بیشتر شرکت‌های هواپیمایی در سراسر دنیا مسیرهای جدیدی معرفی کردند که مردم بیشتری را از فواصل دورتر به یکدیگر نزدیک کرد. این سال به نوعی سال شکوفاییِ صنعت حمل و نقل بود؛ پروازهای بدون توقف بین آمریکا و آسیا، اروپا و استرالیا و دیگر مقاصد ازجمله دلایل موفقیت این صنعت بود. شرکت هواپیمایی «سنگاپور ایرلاینز» طولانی‌ترنی پرواز را از فرودگاه بین‌المللی «چانگی» در سنگاپور به سمت فرودگاه بین‌المللی «نیوآرک لیبرتی» در ماه اکتبر ۲۰۱۸ انجام داد.  با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید تا درباره‌ی  طولانی ترین پروازهای جهان در سال ۲۰۱۹ بیشتر بخوانید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

طولانی ترین پروازهای جهان

پرواز آمریکا-سنگاپور از فرودگاه نیوآرک تا فرودگاه چانگی در سنگاپور با ۱۹ ساعت پرواز و طی کردن مسافت ۸۰۴ کیلومتری عنوان طولانی‌ترین پرواز جهان را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داد. شرکت هواپیمایی «کانتاس» اولین پروازهای تجاری بدون توقف خود را ازاسترالیا و اروپا را در ماه مارس، بین دو مقصد «پرت» در استرالیا و فرودگاه «هیترو» در لندن آغاز نمود. این مسیر مسافتی بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر و بیش از ۱۷ ساعت پرواز را خواهد داشت. شرکت هواپیمایی «فلیپین ایرلاینز» هم سرویس پروازهای بدون توقف خود بین دو مقصد مانیل و فرودگاه «جان اف کندی» در نیویورک را در ماه اکتبر راه‌اندازی کرده است. این پرواز عنوان هشتمین پرواز طولانی جهان را کسب کرد. ‌بهترین ایرلاین جهان در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

طولانی ترین پروازهای جهان 2019

ویژگی های هواپیماهای جدید برای مسیرهای طولانی

بسیاری از این مسیرها به لطف ظهور نسل جدید هواپیماهایی که سوخت را به روش‌های کارآمدتری مصرف می‌کنند، بیشتر قابل استفاده شده‌اند. هواپیماهایی مانند «بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر» و «ایرباس آ.۳۵۰» نه تنها قادر به طی‌کردن مسافت‌های بیشتری نسبت به انواع قدیمیِ خود هستند، بلکه روش‌های خوبی برای مبارزه با «جت‌لگ» ارائه می‌دهند. فشار و رطوبت بالا در کابین باعث می‌شود مسافران این پرواز‌های طولانی را با روحیه‌ای بهتر و سالم‌تر سپری کنند.

شرکت هواپیماییِ سنگاپور، برخی از هواپیماهای آ.۳۵۰ خود، ازجمله هواپیمایی که مسیر بین نیوآرک و سنگاپور را طی کرد به گونه ای سفارش داد تا در مسافت‌های طولانی آسایش مسافران را فراهم کنند. این شرکت کلاس بیزنس و کلاس اکونومی را در پرواز قرار داد تا مسافران مجبور نباشند بیش از ۱۸ ساعت را در یک کابین و صندلی معمولی سپری کنند. این ایرلاین همچنین یک پیشنهاد سلامتی در همکاری با برند «کنیون رنچ»(Canyon Ranch) به مسافران ارائه می‌دهد. شرکت هواپیمایی کانتاس هم به همین ترتیب از کمک‌ دانشمندان موسسه‌ی «چارلز پرکینز» در سیدنی بهره برد. به لطف این دانشمندان اکنون این ایرلاین دارای یک منوی سالم، کابینی با قابلیت تنظیم نور و سالنی ویژه برای مسافران که بتوانند با استفاده از آن، پیش و پس از پروازهای طولانی با پدیده‌ی جت‌لگ مقابله کنند.

به طور خلاصه، سال ۲۰۱۸ آغاز عصر جدیدی برای سفرهای طولانی با هواپیماهای جدیدتر بود که تمرکز بیشتری روی راحتی و سلامت مسافران، حتی هنگامی‌که مدت‌زمان سفر افزایش پیدا می‌کند، دارند.  تفاوت پرمیوم کلاس و بیزنس

اکنون که این پروازهای جدید به بهره‌برداری رسیده‌اند، فهرستی از طولانی‌ترین پروازهای جهان در سال ۲۰۱۹ بر حسب مسافت گردآوری شده است. اگرچه این فهرست طولانی ترین پروازهای جهان را در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد اما انتظار می‌رود به‌زودی از پروازهایی رونمایی شود که بیش از ۱۶۰۰۰ کیلومتر و ۲۰ ساعت پرواز می‌کنند.

طولانی ترین پروازهای جهان 2019

طولانی ترین پروازهای جهان در سال ۲۰۱۹

۱. سنگاپورایرلاینز: سنگاپور – نیوآرک

مسافت: ۱۵/۲۵۴ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۸ ساعت و ۳۰ دقیقه

هواپیما: ایرباس آ.۳۵۰

۲. قطر ایرویز: آوکلند – دوحه

مسافت:۱۴/۴۵۱ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۷ ساعت و ۵۰ دقیقه

هواپیما: بوئینگ ۷۷۷

۳. کانتاس: پرت – لندن

مسافت: ۱۴/۴۱۴ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۷ ساعت و ۲۵ دقیقه

هواپیما: بوئینگ ۷۸۷-۹

۴. شرکت هواپیمایی امارات : دبی – آوکلند

مسافت: ۱۴/۱۱۸ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۷ ساعت و ۱۰ دقیقه

هواپیما: ایرباس آ.۳۸۰

۵. سنگاپور ایرلاینز: سنگاپور – لس‌آنجلس

مسافت: ۱۴/۰۳۲ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۷ ساعت و ۵۰ دقیقه

هواپیما: ایرباس آ.۳۵۰-۹۰۰

۶. شرکت هواپیمایی یونایتد: هیوستون – سیدنی

مسافت: ۱۳/۷۵۳ کیلومتر

هواپیما: بوئینگ ۷۸۷-۹

۷. شرکت هواپیمایی کانتاس: دالاس فورت وورث – سیدنی

مسافت: ۱۳/۷۲۴ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۷ ساعت و ۱۰ دقیقه

هواپیما: ایرباس آ.۳۸۰

۸. فیلیپین ایرلاینز: مانیل – جان اف کندی نیویورک

مسافت: ۱۳/۶۳۲ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۶ ساعت و ۳۵ دقیقه

هواپیما: ایرباس آ.۳۵۰

۹. یونایتد و سنگاپور ایرلاینز: سان‌فرانسیسکو – سنگاپور

مسافت: ۱۳/۵۱۵ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۷ ساعت (یونایتد)، ۱۷ ساعت و ۳۵ دقیقه (سنگاپور ایرلاینز)

هواپیما: بوئینگ ۷۸۷-۹ (یونایتد)، ایرباس آ۳۵۰ (سنگاپور ایرلاینز)

۱۰. دلتا: ژوهانسبورگ – آتلانتا

مسافت: ۱۳/۵۰۲ کیلومتر

مدت پرواز: ۱۶ ساعت و ۵۰ دقیقه

هواپیما: بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰