موزه های انگلستان
امتیاز ما

اگر در شهر لندن به دنبال تفریحاتی هستید که بتوانید به همراه کودکتان از آن لذت ببرید، باید نگاهی به فهرست موزه‌ها بیاندازید. لندن بیش از ۲۰۰ موزه در خود جای داده که تعداد زیادی از آن‌ها مناسب بازدید با کودکان است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم، در این مقاله به شما فهرستی از ۷ موزه‌ی برتر شهر لندن که مناسب کودکان هستند را معرفی کنیم. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

«موزه‌ی کودکان وی اند اِی» (V&A Museum of Childhood)

«موزه‌ی کودکان وی اند اِی» (V&A Museum of Childhood)

یکی از دغدغه‌های موزه‌داران و والدین در موزه‌ها، دست زدن کودکان به اشیا‌ی با ارزش موزه است. در این موزه تلاش شده که با راهکارهای متفاوت و سرگرم کننده، این معضل را برطرف کنند. موزه‌ی «وی‌ اند ای» به نوعی موزه‌ی اسباب‌بازی‌ها به حساب می‌آيد. در حالی که کودکان در حال بازی در با اسباب‌بازی‌ها و ایستگاه‌های لوگویی هستند، والدین می‌توانند از تماشای عروسک‌های قدیمی که بعضی از آن‌ها قدمتی ۴۰۰ ساله دارند، لذت ببرند.

«موزه‌ی تاریخ طبیعی» (Natural History Museum)

«موزه‌ی تاریخ طبیعی» (Natural History Museum)

هیچ کودکی نمی‌تواند در مقابل دیدن دایناسور‌ها مقاومت کند. موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن، دارای یکی از معروف‌ترین و کامل‌ترین فسیل دایناسور‌های جهان است.  در این موزه‌ از فسیل اولین دایناسور «تی‌. رکس» (T. Rex) کشف شده در جهان نگهداری می‌شود. تی. رکس یکی از بزرگ‌ترین گوشتخواران جهان بوده که تا کنون کشف شده است. این موزه به چهار بخش تقسیم شده. منطقه‌ی آبی رنگ که محل نگهداری فسیل یک نهنگ آبی است، بازدید از این بخش ممکن است برای ک.پکان ناراحت کننده باشد. اما منطقه‌ی قرمز به علوم زمین‌شناسی اختصاص داده شده است. این منطقه برای تمام اعضای خانواده سفری هیجان‌انگیز به مرکز کره‌ی زمین را تداعی می‌کند.

«موزه‌ی هورنیمان» (Horniman Museum)

«موزه‌ی هورنیمان» (Horniman Museum)

بعضی مواقع کودکان نیاز به تحرک بدنی و بازی دارند، به دلیل همین ویژگی، موزه‌ی هورنیمان یکی از محبوب‌ترین موزه‌های لندن است که حدود ۱۶ هکتار فضا برای گردش و بازی کودکان دارد. این موزه در سال ۱۹۰۹ میلادی تاسیس شده است. بخش حیوانات زنده، اجناس قدیمی دست دوم و آکواریومی متشکل از ۱۵ بخش مختلف، مهم‌ترین بخش‌های این موزه‌ را تشکیل می‌دهند. این موزه در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین موزه‌ی مناسب کودکان شناخته شد.

«موزه‌ی علوم» (Science Museum)

«موزه‌ی علوم» (Science Museum)

موزه‌ی علوم لندن یکی از موزه‌های پر بازدید این کشور است. هر سال بیش از ۳ میلیون گردشگر از این موزه‌ی مناسب کودکان بازدید می‌کنند. البته این موزه بخش‌های مختلفی دارد که هر بخش مناسب گروه‌های سنی مختلفی می‌باشد.

«موزه‌ی ملی دریایی»

«موزه‌ی ملی دریایی»

موزه‌ی ملی دریایی لندن بزرگترین موزه‌ی دریایی جهان است که  با ۱۰ گالری رایگانی که دارد بازدیدکندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. این موزه شامل آثار هنری، وسایل خاطره‌انگیز، نقشه‌ها و وسایل دریانوردی می‌باشد. موزه دریانوردی یکی از موزه‌های محبوب کودکان است. در این موزه‌ کارگاه‌هایی وجود دارد که اطلاعاتی راجع به دریانوردی، تکنولوژی کشتی‌ها، توپ‌ها و سلاح‌های دریایی به کودکان توضیح داده می‌شود. در این موزه کودکان می‌توانند، به راحتی ساعت‌ها وقت صرف بازی و کار با وسایل دریایی کنند.

«موزه‌ی نیروی هوایی سلطنتی» (The Royal Air Force Museum)

«موزه‌ی نیروی هوایی سلطنتی» (The Royal Air Force Museum)

موزه‌ی نیروی هوایی سلطنتی لندن با بیش از ۱۰۰ هواپیمای جنگی که به طور رایگان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده، به کمک بخش‌های جذاب و سرگرمی‌های ویژه‌اش، به یکی از موزه‌های محبوب کودکان و همچنین بزرگسالان تبدیل شده است. در این موزه می‌توانید، تنها مدل واقعی ساخته شده از هواپیمای «F-35» را از نزدیک مشاهده کنید. در بخشی از موزه‌ی هوایی، شبیه‌سازهای خلبانی وجود دارد که کودکان و بزرگسالان می‌توانند، پرواز با یک بمب‌افکن مدل «B-15» را تجربه کنند.

«موزه‌ی جانور‌شناسی گرانت» (Grant Museum of Zoology)

«موزه‌ی جانور‌شناسی گرانت» (Grant Museum of Zoology)

موزه جانورشناسی گرانت لندن، یکی از معدود موزه‌های جهان در این زمینه است. این موزه محل نگهداری یکی از ۷ اسکلت باقیمانده از نوعی گورخر منقرض شده در آفریقای جنوبی است. همچنین استخوان‌های تحت حفاظت پرنده‌ای به نام «دودو» که در سال ۱۶۸۱ میلادی منقرض شده، هم در این موزه نگهداری می‌شود. کودکان در این موزه می‌توانند تصاویر سلول‌های مختلف از انواع حیوانات را از نزدیک ببینند و با شگفتی درون بدن موجودات زنده آشنایی بیشتری کسب کنند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.