طبیعت ایرلند
امتیاز ما

یکی از خوش‌ منظره‌ترین کشور‌های جهان، ایرلند است که زیبایی منحصر به فرد و فریبنده‌ی آن در دنیا شناخته شده است. اگر شما به ایرلند سفر کنید، به احتمال زیاد بیشتر وقت خود را در خارج از شهرهای بزرگ و در حومه‌های شهر و شهرستان‌های کوچک‌تر می‌گذرانید. از قلعه‌های قرون وسطایی گرفته تا باغ‌های گیاهشناسی و چشم‌انداز‌های سرسبز، در ادامه با معرفی خوش منظره‌ترین شهر‌های ایرلند، با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

۱- «کینسِیل» (Kinsale) – استان «کُرک» (Cork)

«کینسِیل» (Kinsale) – استان «کُرک» (Cork)

بندر کنسیل، یک شهر ماهیگیری تاریخی است که در کنار رودخانه‌ی «بندون» (Bandon) واقع شده است.خیابان‌های باریک این شهر، گالری‌ها، مغازه‌های تزیین شده، همه باعث شده که کینسیل یک شهر دوست‌داشتنی و آرامش‌بخش برای گردشگران باشد که از هیاهو و شلوغی دور است. «قلعه‌ی دایره‌ای قدیمی» نمایی تماشایی به این شهر داده است. باشگاه قایق بادی و اسکله‌ی این شهر نیز سالانه تعداد زیادی گردشگر به خود جذب می‌کند. از محبوب‌ترین اتفاقات و جشن‌های این شهر می‌توان به جشنواره‌ی سالیانه‌ی «ماهیگیری کنسیل» اشاره کرد که هرسال در قایق‌های ماهیگیری شهر کینسیل جشنی با محوریت آثار هنری مربوط به شهر، برگزار می‌گردد.

 

۲- «گلِنگَریف» – استان «کُرک» (Cork)

«گلِنگَریف» - استان «کُرک» (Cork)

«گریف» به معنی خشن است، یعنی «گلِن خشن» که در شبه‌جزیره‌ی «بیرا» (Beara­) ‌در استان کرک واقع شده است. این شهر یکی از مشهورترین مناطق گردشگری ایرلند است که مناظر و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. دور تا دور این شهر با کوه‌ها و تپه‌های ناهموار محاصره شده که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به شهر داده است. این شهر مملو از فروشگاه‌های جذاب، گالری و رستوران‌های مختلف است.

 

۳- «لیزمور» (Lismore) – استان «واترفورد» (County Waterford)

«لیزمور» (Lismore) – استان «واترفورد» (County Waterford)

شهر لیزمور در دامنه‌ی کوه «ناک‌میل داون» (Knockmealdown) در استان واترفورد واقع است. جاذبه‌ی اصلی این شهر قلعه‌ی ۸۰۰ ساله‌ای آن است که در کنار صومعه‌ی قدیمی شهر واقع شده است. این دو بنا متعلق به دوران قرون وسطی هستند. این قلعه بر روی یک تپه‌ی شیب‌دار قرار دارد که باعث شده منظره‌ی زیبا از شهر لیزمور و دره‌ی مجاور آن، «دره‌ی بلک واتر» (Blackwater Valley)، در اختیار بازدیدکنندگان این قلعه قرار بگیرد.آثار مهم و کتاب‌هایی که در این قلعه وجود داشت اکنون در موزه‌های دیگری نگهداری می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «کتاب لیزمور» ‌اشاره کرد که اکنون در یکی از موزه‌های در شهر «دربی‌‌شایر» (Derbyshire) نگهداری می‌شود.

 

۴- «والِنتیا» – استان «کِری» (Kerry)

«والِنتیا» - استان «کِری» (Kerry)

شهر والنتیا یک جزیره‌ است که در بخش جنوب غرب ایرلند قرار دارد. این جزیره از طریق یک پل به خشکی‌های دیگر ایرلند متصل می‌شود. در سال ۱۹۹۳ در این منطقه فسیلی از یک مهره‌دار کشف شد. این فسیل متعلق به ۳۸۵ میلیون سال پیش است  و از این حیث، یکی از قدیمی‌ترین شواهدی است که قدمت مهره‌داران در خشکی‌ها را اثبات می‌کند. یکی دیگر از جذابیت‌های کلیدی این شهر «خانه‌ی گلَن لیم» (Glanleam House) و باغ‌های اطراف آن می‌باشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی این باغ‌ها، شرایط محیطی منحصر به فردی در باغ‌ها حاکم است که باعث شده این باغ، مجموعه‌ی بی‌نظیری از گیاهان بسیار نادر را در خود جای دهد. در نزدیکی والنتیا جزیره‌ی باستانی- معنوی «اِسکلیگ میچل» (Skellig Michael) واقع شده است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

۵- «استراند هیل» (Strandhill) – استان «اسلیگو» (Sligo)

استراندهیل به عنوان بهشت عاشقان گشت و گذار معروف است. شهری ساحلی که در غرب کوه «ناک ناریا» (Knocknarea)  و همچنین در غرب شهر «اسلیگو» واقع شده است. برای عاشقان تاریخ، در این شهر کلبه‌ای با قدمت ۲۰۰ سال وجود دارد که به «کلبه‌ی عروسکی» معروف است. معابد گرانیتی استراندهیل یکی دیگر از ویژگی‌های آن است. این معابد از نظر ابعاد بزرگترین در نوع خود هستند. در کنار زیبایی طبیعی و تاریخی،‌ در اینجا می‌توانید در جشنواره‌های متعددی شرکت کنید که مشهور‌ترین آن‌ها «فستیوال جنگجویان» است. کلبه‌ها و سوییت‌های فراوانی برای اقامت گردشگران در این شهر ساخته شده است که یک اتفاق خوب برای توریست‌هایی که می‌خواهند از این شهر بازدید کنند به حساب می‌آید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.