سال نو در ترکیه
امتیاز ما

شب سال نو یکی از بزرگترین جشن‌هایی است که می‌توانید در «ترکیه» (turkey) پیدا کنید. در تمام کشور جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود. فرقی نمی‌کند که یک شام ۷ قسمتی در یک هتل ۵ ستاره باشد یا یک شب دنج در هتلی کنار پیست اسکی، با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا بهترین مکان‌ها برای گذراندن شب سال نو در ترکیه را به شما معرفی کنیم.

«استانبول» (istanbul)

سال نو در استانبول | ترکیه

به عنوان بزرگترین شهر ترکیه استانبول این مناسبت را به بسیار تجملاتی برگزار می‌کند. بهترین گزینه تماس گرفتن با رستوران مورد علاقتان برای چک کردن این است که آیا منوی مخصوصی برای شب سال نو دارند یا نه، که به احتمال زیاد دارند. حتما رستوران‌هایی نظیر «میته» (mitte)، «سان‌ست» (sunset)، «یولوس۲۹» (ulus 29) و «اسپاگو »را که کافی‌شاپ نیز دارند را انتخاب کنید تا بعد از شام از موسیقی و نوشیدنی‌ها خوشمزه لذت ببرید. یک گزینه‌ی دیگر نیز رزرو کردن شب سال نو در یک هتل می‌باشد برای ان منظور می‌توانید هتل‌های نظیر «جیراگان» (ciragan)، «چهار فصل در بوسفر» (four season by the bosphorus)، «سویسوتل بوسفر» (swisstotel bosphorus) و «استانبول رافلز» (Istanbul raffles) را انتخاب کنید. بلیط تهران استانبول را می توانید از سایت دور و نزدیک تهیه کنید.

«آنکارا» (ankara)

سال نو در آنکارا | ترکیه

مانند استانبول رستوران‌ها و هتل‌های پایتخت ترکیه نیز منوی مخصوص شب سال نو ارائه می‌دهند. ازهتل های بزرگی که این کار را می‌کنند می‌توان به «آنکارا شراتون» (Ankara shraton)، «آنکارا ویندهام» (whindham ankara)، «آنکارا هیلتون» (ankara hilton) و یا «ماریوت آنکارا» (marriot ankara) اشاره کرد. اگر می‌خواهید که واقعا با مرم محلی بر بخورید و آتش‌بازی را ببینید به سمت «کیزیلی» (kizilay) بروید جایی که از بعد از نیمه شب به پایکوبی می‌پردازند. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

«آلاچاتی» (alacati)

برای جشن گرفتن سال و کنار دریا به این شهر کوچک بروید که برای جشن‌های بسیار خوبی در خیابان‌هایش برگزار می‌شوند معروف شده است. از مناظره‌ی زیبای دریا و خورشید لذت ببرید و بعد برای شام به خیابان‌های شهر بروید، جایی که تعداد زیادی رستوران و کافه فقط به مناسبت شب سال نو باز می‌شوند. بلیط تهران ازمیر را ارزان خریداری کنید.

«آنتالیا» (antalya)

سال نو در آنتالیا | ترکیه

محلی دیگر برای لذت بردن از دریا به همراه کوه‌ها آنتالیا می‌باشد. ممکن است آنتالیا اولین جایی که برای گذراندن شب سال نو به ذهنتان می‌آید نباشد اما همین است که آن را منحصر به فرد می‌کند. در یکی از هتل‌های ۵ ستاره این شهر اتاق رزرو کنید و مطمئن شوید که در برنامه‌های شب سال نو که شامل شام و موسیقی زنده است شرکت کنید. خیابان‌های آنتالیا نیز هنگام تحویل سال نو بسیار شلوغ و پرجنب و جوش می‌شوند. با خرید آنلاین بلیط تهران آنتالیا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

«اولوداغ» (uludag)

برای کسانی که سال نو را همراه با اسکی و برف جشن می‌گیرند، الوداغ که معروف‌ترین پیست اسکی ترکیه در آن واقع شده است مکانی ایده‌آل می‌باشد. یک روز خوب را در کوهپایه‌ها بگذرانید و بعد از برنامه ی مخصوص شب سال نو در هتلتان لذت ببرید. از هتل‌های خوب برای گزراندن شب سال نو می‌توان به «چالت یازیجی الوداغ» (chalet yazici uludag) و یا «بسرن» (beceren) اشاره کرد. هرساله محوطه «گراند یازیجی» (grand yazici) در الوداغ کنسرت بزرگی با حضور خواننده‌های سرشناس ترک برگزار می‌کند که تا بعد از نیمه شب ادامه می‌یابد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.