جشنواره بالن باگان | میانمار
امتیاز ما

تصور «باگان» (bagan) بدون بالن‌ که افق‌هایش را مزین کرده باشند سخت است. بالن‌های باگان به نمادی برای منطقه تبدیل شده‌اند و مسافران بسیار زیادی را با خود به ماجراجویی‌های زیادی برده‌اند. با ما همراه باشید تا نحوه یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی را برایتان شرح دهیم.

فصل بالن‌سواری در باگان از ابتدای ماه اکتبر تا اواسط آپریل می‌باشد. بیشتر سواری‌ها هنگام طلوع خورشید انجام می‌شوند، زمانی که هوای خنک اول صبح به بالن‌ها این اجازه را می‌دهد تا نزدیک‌تر به بناهای تاریخی این شهر شناور شوند. هنگام آمدن اولین بارقه‌ی نور در صبح هم زمان خوبی برای بالن سواری می‌باشد زیرا نور کم خورشید که به آرامی بالا می‌آید فضایی رویایی و منظره‌ای عالی برای عکاسی ایجاد می‌کند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

بالن سواری باگان | میانمار

بالن ها برفراز باگان

به احتمال زیاد معروف‌ترین حامی‌های مالی بالن‌های باگان، «بالن‌ها برفراز باگان» (balloons over bagan) هستند. چیزی که روزی با تنها یک بالن و گروهی نزدیک به ۲۰ نفر شروع شد الان به ۱۲ یگان بالن و گروهی متشکل از بیش از ۱۰۰ نفر محلی متخصص تبدیل شده است.

شرکت بالن‌ها برفراز باگان دو گزینه‌ی کلاسیک و مرغوب (پریمیوم) ارئه می‌دهد. بسته‌ی کلاسیک ۳۴۰ دلار برای هر نفر هزینه دارد. مسافران سوار بالن شده و زمانی‌که بالن در حال پر شدن با هوای گرم است با صبحانه‌ای در بالن پذیرایی می‌شوند. سبد بالن‌های کلاسیک تا ۱۰ نفر را در خود جای می دهند. تغذیه‌هایی نظیر نوشیدنی‌های خوشمزه بعد از بالا رفتن بالن بین مسافران توزیع می‌شود.

تفاوت بسته‌ی مرغوب که نفری ۴۵۰ دلار آمریکا هزینه دارد با بسته‌ی کلاسیک در سایز سبد است که حداکثر ۸ نفر را در خود جای می دهد و برای زوج‌ها هم قسمتی جداگانه در نظر گرفته شده است. بسته مرغوب پروازی دوطرفه دارد که صبحانه نیز در آن ارائه می‌شود و به همان اندازه‌ی پرواز کلاسیک در آن نوشیدنی ارائه می‌شود.

بالن سواری باگان | میانمار

بالن‌سواری شرقی

بالن‌سواری شرقی شیوه‌ای جدید در بالن‌های هوای گرم است که در میانمار رواج یافته است. با این حال که این روش از سال ۲۰۱۳ بوجود آمده اما بسیار رایج شده است. سبدها در این نوع از بالن‌ها از ۴ تا ۱۲ نفر را در خود جای می دهند. و قیمت آن برای هر نفر ۳۹۹ دلار است.

تمام بالن‌سواری‌ها حداکثر ۴۵ دقیقه طول می کشد. قبل از مراجعه حتما رزرو کنید زیرا که به تمام روزرها به سرعت پر می‌شوند به خصوص در فصل گردشگری. قیمت‌ها از اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه گران‌تر می‌شوند.

اگر بالن‌سواری با بودجه‌ی شما همخوانی ندارد و یا ارتفاع گرفتن برفراز طبیعت باگان برایتان کمی ترسناک است هنوز هم می‌توانید از بالن‌ها لذت ببرید. برای مناظر فراموش‌نشدنی به سمت «شگو گیی پایا» (SHWEGU GYI PAYA) بروید و از نمایی ۳۶۰ درجه از معابد و طبیعت زیبای باگان به همراه بالن‌هایی که آسمانش را خال خالی کرده‌اند لذت ببرید.

در باگان شرکت‌ها بالنی دیگری نیز هستند و بالن‌سواری در مسیرهای متفاوتی امکان‌پذیر است. برای بهترین پیشنهاد ممکن فقط کافی است تا کمی جستجو کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.