زیباترین خیابان‌های جهان
امتیاز ما

یکی از عواملی که باعث زیباتر به نظر رسیدن شهرها می‌شوند خیابان‌ها هستند. شاید کمی عجیب باشد اما هر خیابان داستانی برای گفتن دارد. برخی از خیابان‌ها به دلایلی از خیابان‌های دیگر زیباتر هستند؛ برای مثال خیابان‌های پر از شکوفه‌های گیلاس «بُن» را در نظر بگیرید. برخی از خیابان‌ها شاهکارهایی از معماری و تاریخ یک شهر یا کشور را به نمایش می‌گذارند که برای تک تک افرادی که در آن شهر زندگی می‌کنند جذاب است. با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید تا در این مطلب زیباترین خیابان‌های جهان را از «بوینس‌آیرس» گرفته تا «لندن» به شما معرفی کنیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان آکرون در بوستون، ایالات متحده آمریکا

 زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان «آکرون» که در محله‌ی «بیکون هیل» در «بوستون» واقع شده‌است، دارای کوچه‌های سنگفرش‌شده‌ی بسیار زیبایی است. این کوچه‌ها جزو مکان‌هایی در آمریکا هستند که بیشتر تعداد عکاسی از آنجا انجام شده‌است. این خیابان چندان طولانی نیست اما آجرهای قرمز رنگ دهه‌ی ۱۸۲۰، معماری فوق‌العاده جذاب ساختمان‌ها و گل‌ها و گیاهان سبز و رنگارنگی که زیبایی این خیابان و کافه و رستوران‌هایش‌ را دوچندان می‌کنند از ویژگی‌های خیابان آکرون، یکی از زیباترین خیابان‌های جهان هستند.

خیابان پورتوبلو در لندن، انگلستان

 زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان «پورتوبلو» که در منطقه‌ی «ناتینگ هیل» در لندن واقع شده‌است، دارای معروف‌ترین بازارهای خیابانی را در سراسر جهان است. سال‌های زیادی است که این خیابان به بازاری برای فروش اجناس عتیقه تبدیل شده‌است. نام خیابان پورتوبلو از مزرعه‌‌ای با همین نام گرفته شده‌است. با بازدید از این خیابان می‌توانید خانه‌های رنگارنگ و غرفه‌های اجناس عتیقه را ببینید. همچنین می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای که در غرفه‌های این بازار سرو می‌شود را امتحان کنید. رنگارنگ ترین خیابان های جهان

خیابان‌های باریک میکونوس در یونان

 زیباترین خیابان‌های جهان

از خیابان‌های سنگفرش «کورا» که مانند هزارتو هستند تا خیابان‌های ساحلی جزیره‌ی «میکونوس»، یک مسیر افسانه‌ای و زیبا در انتظار کسانی است که به دنبال یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی در یونان هستند. در میکونوس، هرکجا که قدم بگذارید با خیابان‌های سنگفرش و سفیدرنگی برخورد می‌کنید که نظیر آن‌ها را در هیچ‌کجای دنیا نمی‌توانید ببینید.

خیابان پتی شامپلن در شهر کبک، کانادا

 زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان «پتی شامپلن» درواقع بخشی از پاریس است که در «کبک» قرن هفدهم جای گرفته‌است. بوتیک‌های شیک زیادی در سراسر این خیابان قرار گرفته‌است که از تماشای آنها و ساختمان‌های زیبای این خیابان اصلا خسته نمی‌شوید.

خیابان لا بوکا در بوینس آیرس، آرژانتین

 زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان «لا بوکا» که درشهر بوینس آیرس آرژانتین واقع شده، دارای خانه‌های رنگارنگ و زیبایی است که بیننده را به وجد می‌آورند. مهاجران اروپایی از «جنوا»  در ایتالیا به این منطقه آمدند و از آن هنگام تا کنون، ای خیابان پر از رنگ‌های زیبا است. این افراد خانه‌های خود را با صفحات فلزی نازک ساختند و با باقی‌مانده‌ی رنگ‌ها، آن‌ها را رنگ‌آمیزی کردند. زمانی که از یک رنگ خسته می‌شدند یا یک رنگ به اتمام می‌رسید، به راحتی رنگ‌ها را تغییر می‌دادند. همین باعث شده که خانه‌های خیابان لابوکا به شکل جالبی رنگارنگ باشند و این خیابان را به یکی از زیباترین خیابان‌های جهان تبدیل سازند.

خیابان شفشاون در مراکش

 زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان «شفشاون» در کشور مراکش، یکی از زیباترین خیابان‌های جهان است. آبی‌ترین خیابان‌های جهان، لقبی است که به این منطقه داده‌اند. خیابان شفشاون در سال ۱۴۷۱ ساخته شد. افراد یهودی که ساکن آنجا بودند، طبق یکی از باورهای قدیمی خود، این خیابان را به رنگ آبی درآوردند زیرا اعتقاد داشتند رنگی است که قدرت خداوند را به یاد مردم می‌آورد. خیابان‌های آبی شفشاون اکنون در لیست زیباترین خیابان‌های جهان قرار دارند.

 

خیابان شکوفه‌های گیلاس در بُن، آلمان

 زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان‌های شکوفه‌های گیلاس در بُن، هر سال به مدت دو تا سه هفته به یک تونل زیبا و جادویی تبدیل می‌شود. با قدم زدن در این خیابان که با شکوفه‌های درختان گیلاس پر شده‌است، انگار در یک بهشت صورتی رنگ قدم می‌زنید. اگر عاشق عکاسی هستید حتما از این خیابان زیبا در آلمان دیدن کنید.

خیابان برگاگ در بالیمانی، ایرلند شمالی

 زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان «برگاگ» در «بالیمانی» در ایرلند شمالی واقع شده‌است. این خیابان که جزو زیباترین خیابان‌های جهان است در قرن هجدهم میلادی ساخته شد و با نام « حصار تاریک» نیز شناخته می‌شود. قدم زدن در این خیابان حسی مانند قدم زدن در دنیای قصه‌ی پریان را به شما می‌بخشد. یکی دیگر از نکات جالب درباره‌ی خیابان برگاگ این است که می‌توانید آن را از سریال «بازی تاج و تخت» به یاد بیاورید.

کانال‌های آمستردام در هلند

 زیباترین خیابان‌های جهان

زیبایی کانال‌های آمستردام، چه در هنگام شب و چه در هنگام روز، در میان گردشگران بسیار زبانزد است. قایق‌ها و دوچرخه‌های زیادی که در کنار این کانال‌ها قرار گرفته به زیبایی آن می‌افزاید. شما حتی می‌توانید در کنار کانال‌ها با قدم زدن تجربه‌ی رویایی دیگری را برای خود رقم بزنید. کافه‌ها رنگارنگ و زیبا و موزه‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های کانال‌های آمستردام هستند.

خیابان آگوئدا در پرتغال

 زیباترین خیابان‌های جهان

خیابان «آگوئدا» در کشور پرتغال، یکی از زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های جهان است. این خیابان در سال ۲۰۱۱، به عنوان بخشی از فستیوال هنر آگوئدا به نام پروژه‌ی « شهری با آسمانی از چتر» ساخته شد. هر تابستان با گرم شدن هوا، خیابان‌ها به شدت گرم می‌شوند بنابراین مقامات شهر تصمیم گرفتند با نگه‌داشتن این چترها، باعث شوند گردشگران و مردم محلی هوای خنک‌تری را در هنگام قدم‌زدن در این خیابان داشته باشند. این تصمیم با استقبال همه روبه‌رو شده‌است و خیابان آگوئدا را در لیست زیباترین خیابان‌های جهان قرار داده‌است. مجله گردشگری دور و نزدیک

خیابان کرر دل بیسبه در بارسلونا، اسپانیا

 زیباترین خیابان‌های جهان

بخشی از شهر بارسلونا، با معماری‌های زیبای «گوتیک» بدون شک یکی از زیباترین بخش‌های شهر است. خیابان‌های باریک و ساختمان‌های باشکوه و تاریخی از ویژگی‌های این منطقه هستند. اگر شما هم از چنین فضاهایی لذت می‌برید، بازدید از «کرر دل بیسبه» را فراموش نکنید. خرید بلیط هواپیما تهران بارسلون