سواحل آنتالیا
امتیاز ما

آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده‌است. آنتالیا مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. با تاریخ غنی و چشم­ اندازهای طبیعی خیره کننده یکی از بی­ نظیرترین مقاصد گردشگری تابستانی جهان است. آب و هوای این شهر به‌ طور کلی مدیترانه‌ای بوده که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی است.  از عظمت کوه ­های توروس گرفته تا سواحل بکر که به شهرهای باستانی امپراتوری­ های گذشته می­رسند، همه چیز را می­توانید در آنتالیا تجربه کنید. در مجله گردشگری دور و نزدیک ۱۰ دلیل برای بازدید از آنتالیا برای شما بیان می­کنیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

 

پیاده ­روی بزرگ

 سواحل آنتالیا لیکیه

یکی از مشهورترین مسیرهای پیاده ­روی، مسیر پیاده­ روی «لیکیه» است. این مسیر پیاده ­روی ۵۴۰ کیلومتر (۳۳۵٫۵ مایل) مشخص شده و از «فتیه» به آنتالیا است و حدود ۲۹ روز طول می­کشد. گردشگران نه تنها از چشم ­انداز زیبای امتداد سواحل آنتالیا لذت می­برند بلکه می­توانند از ۲۵ اثر تاریخی متعلق به امپراتوری «لیکیه» نیز دیدن کنند. دلایل سفر به شهر آنتالیا

خرابه­ های باستانی نزدیک ساحل

 سواحل آنتالیا لیکیه

«چیرله» یکی از سواحل زیبا و بدون توریست است. این ساحل زیبا و گسترده و پر از سنگریزه در نزدیکی کوه ­های سبز، آب های روشن و آبی قرار دارد. همچنینی شهر باستانی «لیکیه» از «اولمپوس» در اینجا قرار دارد. بعد از استراحت و لذت بردن از ساحل، در میان ویرانه های این شهر باستانی قدم بزنید.

هتل­ های فوق ­العاده

 سواحل آنتالیا  بوتیک هتل

علاوه بر استراحتگاه­ های بزرگ که بیشتر سواحل آنتالیا را اشغال کرده ­اند، بوتیک هتل­ های کوچکتر مکان ­های طبیعی و بهتری برای اقامت هستند که تماما در طبیعت ساخته شده ­اند. از کلبه ­های کوهستانی گرفته تا هتل ­های ساحلی بوتیک هتل­ های آنتالیا هیچ وقت شما را ناامید نمی ­کنند. خرید آنلاین بلیط تهران آنتالیا | بلیط آنتالیا تهران

آثار باستانی

 سواحل آنتالیا

موزه آنتالیا یکی از بزرگترین موزه­ های ترکیه است و دارای ۱۳ نمایشگاه  سالانه و گالری در فضای باز تاثیرگذار است. همه چیز از یافته­ های باستان شناسی از دوران «پالئولیت» گرفته تا مجسمه­ های زیبا از دوره رومی­ ها در این موزه یافت می­شود.

سواحل آنتالیا

 سواحل آنتالیا  بوتیک هتل

از آب های فیرو­زه ­ای «پاتارا» تا شن­ های سفید «کنیالتی»، سواحل آنتالیا از سواحل پر جمعیت و هیجان ­انگیز تا سواحل بکر و خلوت شما را در طبیعت زیبا غرق می­کند. بسته به اینکه کدام را ترجیح می­دهید می­توانید در یکی از استراحتگاه ­های لوکس آنتالیا یا یک بوتیک هتل خلوت­تر با دسترسی کمتر به ساحل اقامت داشته باشید.

عجایب طبیعت

 سواحل آنتالیا

«آبشار دودن» در ۲۸ کیلومتری جاده قدیم آنتالیا – بوردور واقع شده است. سرچشمه این آبشار دو چشمه جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر در ۴۰ کیلومتری آن است . این گروه از آبشارها مکان بسیار زیبایی برای بازدید گردشگران هستند. آبشار فوقانی در یک پارک در شمال شرقی آنتالیا واقع شده است و آبشارهای پایینی در یک تنگه بسیار زیبا قرار دارند و با گیاهان و جانوران دوست داشتنی محصور شده ­اند. بخش پایینی آبشار مستقیم به دریای مدیترانه می­ریزد و بهترین روش گردش در آن همراه شدن با یک تور قایقرانی است. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

غذاهای فوق ­العاده 

 سواحل آنتالیا

مانند تمام مناطق مختلف ترکیه، غذاهای سنتی مخصوص به خود و محصولات تازه برای فروش در بازار را دارد. حتما یک صبحانه کامل ترکیه ای را در این شهر امتحان کنید و بدون خوردن ماهی تازه کبابی و مزه (ترجیحا با چشم ­انداز دریا) این شهر را ترک نکنید.

خرابه­ های باستانی

 سواحل آنتالیا لیکیه

این شهر سایت­ های باستانی بسیار زیادی دارد، از «دروازه هادریان» درمرکز شهر گرفته تا خرابه ­های امپراتوری «لیکیه» در سرتاسر استان. حتما برای دیدن مقبره­ های سنگی «لیکیه» در «مایرا»، خرابه­ های باستانی «آریکاندا» و پایتخت سابق «امپراتوری لیکیه» در «زانتوس» برنامه ­ریزی کنید.

طبیعت خیره کننده

سواحل آنتالیا

وقتی به چشم ­انداز آن نگاه می­کنید کوه­­ های با ابهت «توروس» همیشه یک منظره بی­نظیر و تماشایی است. این کوه­ ها در سرتاسر شهر، در مناطق مدیترانه ­ای و در بخش مرکزی آن گسترده شده­ اند.

ملاقات کهنه با نو

 سواحل آنتالیا

شهر قدیمی آنتالیا ترکیبی زیبا از ساختارهای باستانی و خانه­ های عثمانی بازسازی شده است. بافت خاص منطقه که شامل خیابان‌های کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.هر مسیر پیاده ­روی سنگفرش به یک منظره زیبا از شهر ختم می­شود. از «دروازه هادریان» حرکت کنید، در خیابان ­های باریک پرسه بزنید و عکس ­های زیبا بگیرید و سفر روزانه خود را با لذت بردن از منظره شهر در سایه، در یکی از کافه ­ها به پایان برسانید.