بناهای دیدنی انگلستان
امتیاز ما

ارزش هنری شهرهای بزرگ با ساختمان‌های نمادین آن سنجیده می‌شوند و آیا معیاری بهتر از این ساختمان‌ها برای بررسی فرهنگ‌، تاریخ، سنت‌ها و پیشرفت آن شهر وجود دارد؟ همان طور که می‌دانید لندن شهری با فرهنگ و تاریخ و هنر غنی است که انتخاب ۵ ساختمان برتر نمادین در میان ده‌ها ساختمان شگفت‌انگیز کار بسیار دشواری است.

در ادامه به معرفی ساختمان‌های خواهیم پرداخت که لندن را بدون آن‌ها نمی‌توان تصور کرد. با مجله دور و نزدیک در بررسی ۵ ساختمان نمادین برتر شهر لندن، همراه باشید.

«کاخ باکینگهام» (Buckingham Palace)

«کاخ باکینگهام» (Buckingham Palace)

موقعیت مکانی این کاخ دقیقا در قلب شهر لندن است که مساحتی حدود ۷۷ هزار متر را به خود اختصاص داده است. کاخ باکینگهام به نوعی شناسنامه‌ و هویت بریتانیا به حساب می‌آید،‌ زیرا از زمان سلطنت «ملکه ویکتوریا» در سال ۱۸۳۷ میلادی، این کاخ محل اقامت و انجام امور اداری خانواده‌ی سلطنتی بریتانیا به حساب می‌آید.

این کاخ در ابتدا متعلق به «دوک باکینگهام» بوده و در سال ۱۷۰۳ میلادی به دستور او ساخته شد است. بعدها در زمان سلطنت جورج سوم به محل اقامت خصوصی ملکه شارلوت تبدیل شد. اما اکنون این کاخ نه به خانواده‌ی سلطنتی بلکه به دولت بریتانیا تعلق دارد و تبدیل به یک مکان گردشگری و یک نماد فرهنگی کشور انگلستان شده است.

با این وجود هنوز هم  ساختمان اصلی این کاخ محل اقامت روز‌های غیر تعطیل ملکه و «پرنس فیلیپ» (Prince Philip) و همچنین محل کار حدود ۸۰۰ نفر از زیر دستان این دو شخصیت مهم کشور بریتانیا می‌باشد.

 

«کلیسای جامع سنت پل» (St. Paul’s Cathedral)

«کلیسای جامع سنت پل» (St. Paul’s Cathedral)

این کلیسا مهم‌ترین طراحی و شناسنامه حرفه‌ای معماری به نام «سر کریستوفر رن» (Sir Christopher Wren) است که در سال ۱۷۱۰ ساخته شده است، کلیسای سنت پل سومین کلیسایی است که در این زمین ساخته می‌شود. کلیسای قبلی در آتش سوزی بزرگ لندن ویران شده بود. گنبد این بزرگ این کلیسا از بسیاری از مکان‌های شهر لندن قابل مشاهده است.

علت ساخت تمامی این کلیساها در این زمین به سال ۶۰۴ پس از میلاد مسیح برمی‌گردد، که این زمین برای مردم یک محل مقدس و معنوی بوده است. از آن زمان تا به امروز این ساختمان برای مردم لندن و سراسر بریتانیا ارزش ویژه‌ای داشته است. بخش دیگری از تاریخچه‌ی این کلیسا به زمان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد که قسمت‌هایی از گنبد این مجموعه توسط بمباران ارتش دشمن ویران شد.

این کلیسا همچنین محل برگزاری رویداد‌های مذهبی نمادین و جشن‌های تاجگذاری افرادی چون ملکه الیزابت دوم و ملکه ویکتوریا، مراسم ازدواج «پرنس چارلز» (Prince Charles) و «بانو دایانا» (Lady Diana) ، مراسم خاکسپاری «سر وینستون چرچیل» (Sir Winston Churchill) و «ماگارت تاچر» (Margaret Thatcher) بوده است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد لندن می‌توانید به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.