پل مرگ چین طولانی‌ ترین پل دریایی جهان
امتیاز ما

کشور چین همیشه با سازه‌های شگفت‌آورش باعث تعجب مردم جهان شده‌است. همین سازه‌ها باعث می‌شود مردم زیادی از سراسر جهان به چین سفر کنند و در کنار بازدید از مناطق گردشگری این کشور از سازه‌های عجیب و هیجان‌انگیز آن دیدن کنند. امروز قصد داریم در مجله‌ی دور و نزدیک شما را با یکی از جدیدترین سازه‌های چین که بلندترین پل دریایی جهان نیز هست آشنا کنیم. این پل لقب «پل مرگ» را به خود اختصاص داده‌است. در ادامه با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

 افتتاح طولانی‌ ترین پل دریایی جهان در چین

پس از گذشت ۹ سال از شروع ساخت طولانی‌ ترین پل دریایی جهان ، «شی جین‌ پینگ»، رئیس‌جمهور چین به‌طور رسمی این پل را افتتاح کرد.  این پل بیش از ۵۵ کیلومتر طول دارد و «هنگ‌کنگ» را به «ماکائو» و شهر «جوهای» متصل می‌سازد. ساخت این پل حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه داشت و در ابتدا قرار بود طولانی‌ ترین پل دریایی جهان در چین در سال ۲۰۱۶ افتتاح شود. از زمان شروع ساخت این پل تا کنون، مشکلات ایمنی زیادی رخ داده‌است؛ برای مثال در پروسه‌ی ساخت این پل، حداقل ۱۸ نفر از کارگرانی که روی این پل مشغول به کار بودند، جان خود را از دست دادند.

آقای شی در مراسم افتتاحیه‌ی طولانی‌ ترین پل دریایی جهان که در جوهای برگزار شد شرکت کرد. در این مراسم روسای هنگ‌کنگ و ماکائو نیز شرکت داشتند. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

چه چیزی پل مرگ چین را منحصربه‌فرد می‌سازد؟

 پل مرگ چین طولانی‌ ترین پل دریایی جهان

طولانی‌ ترین پل دریایی جهان به‌ گونه‌ای ساخته‌ شده‌است که در مقابل زلزله و طوفان مقاوم است. در ساخت پل مرگ چین چهارصد هزار تن فولاد به کار رفته است. این مقدار فولاد برای ساخت ۶۰ برج ایفل کافی است.  حدود ۳۰ کیلومتر از این پل از روی دریای «پرل ریور دلتا» عبور می‌کند. به منظور عبور کشتی‌ها از زیر پل، ۶.۷ کیلومتر از بخش میانی این پل به سمت پایین شیب دارد و در زیر آب‌ به شکل یک تونل ساخته شده‌است و به دو جزیره‌ی مصنوعی متصل می‌شود. باقی بخش‌های این پل به صورت جاده‌های متصل، دره‌پل و تونل‌هایی هستند که جوهای وهنگ‌کنگ  را به پل اصلی متصل می‌کنند.

چرا پل مرگ چین ساخته شد؟

ساخت پل مرگ چین بخشی از برنامه‌ی چین برای ساخت یک منطقه‌ی خلیجی بزرگ‌تر بود. این منطقه شامل هنگ‌کنگ، ماکائو و ۹ شهر دیگر در جنوب چین است که اکنون محل سکونت ۶۸ میلیون نفر است. در گذشته رفت‌وآمد بین جوهای و هنگ‌کنگ چهار ساعت زمان می‌برد و ساخت این پل زمان تردد بین این دو شهر را به ۳۰ دقیقه کاهش داده‌است.

 

پل مرگ چین طولانی‌ ترین پل دریایی جهان

چه کسانی می‌توانند بر روی پل مرگ چین رانندگی کنند؟

هرکسی نمی‌تواند از روی این عبور کند. افرادی که قصد رانندگی بر روی این پل را دارند، باید مجوزهای خاصی را دریافت کنند که از طرف یک سیستم سهمیه‌ای صادر می‌شود. به علاوه، همه‌ی وسایل نقلیه باید عوارض بپردازند. این پل به منظور تردد وسایل نقلیه‌ی عمومی ساخته نشده‌است. مقامات تخمین زده‌اند که هر روز ۹۲۰۰ وسیله‌ی نقلیه‌ از روی این پل عبور می‌کنند. پس از ساختارهای جدید حمل‌ونقل، این تعداد را پایین‌تر تخمین زدند.

مردم درباره‌ی پل مرگ چین چه می‌گویند؟

 پل مرگ چین طولانی‌ ترین پل دریایی جهان

انتقادهای زیادی بر روی این پل وارد شده‌است. برخی از رسانه‌های داخلی چین نام این پل را «پل مرگ» گذاشته‌اند. طبق گزارش رسانه‌ها حداقل ۹ کارگر در سمت هنگ‌کنگ این پل و ۹ کارگر در سمت جوهای کشته شده‌اند. صدها کارگر دیگر نیز طی فرایند ساخت این پل زخمی شده و آسیب دیده‌اند. سوغات چین

نصب دوربین‌های حساس به خمیازه در پل مرگ چین صحت دارد؟

 پل مرگ چین طولانی‌ ترین پل دریایی جهان

بر روی پل مرگ چین دوربین‌های خاصی نصب شده‌است تا امنیت رانندگان هنگام رانندگی بر روی آن حفظ شود. رسانه‌ها گزارش داده‌اند، زمانی‌که رانندگان علائم خواب‌آلودگی را نشان می‌دهند، برای مثال خمیازه می‌کشند، پس از سه‌بار خمیازه‌کشیدن، هشدارهایی برای مقامات مربوطه ارسال می‌شود. همچنین طبق گزارش روزنامه‌های چین، به منظور جلوگیری از حملات تروریستی، دوربین‌های نظارت تصویری با کیفیت بالا و ۴۸ ساعته در تمام طول پل نصب شده و پلیس‌های گشت نیز بر روی پل مستقر هستند.

ساخت پل مرگ چین چه اثراتی روی محیط زیست داشته ‌است؟

گروه‌های حامی محیط زیست عقیده دارند که این پروژه ممکن است اثرات منفی زیادی بر روی زندگی موجودات دریایی آن منطقه گذاشته‌باشد. یکی از گونه‌های آبی که گفته می‌ؤود زندگی آنها توسط این پروژه در خطر قرار گرفته‌است، دلفین‌های سفید چینی هستند. در ده سال اخیر تعداد دلفین‌های سفید آب‌های هنگ‌کنگ از ۱۴۸ به ۴۷ کاهش یافته‌است و آنها اکنون در آب‌های کنار پل دیده نمی‌شوند. آن‌ها نگران هستند که تعداد دلفین‌ها دیگر افزایش پیدا نکند.

آیا هزینه‌های ساخت پل مرگ چین با آغاز فعالیت آن جبران می‌شود؟

 پل مرگ چین طولانی‌ ترین پل دریایی جهان

همانطور که قبلا گفته شد، هزینه‌ی ساخت طولانی‌ ترین پل دریایی جهان حدود ۲۰ میلیارد دلار بوده‌است. طبق گفته‌ی مقامات چین عقیده‌دارند فعالیت این پل تا حدود ۱۰ تریلیون یوآن سود مالی خواهد داشت اما مقامات هنگ‌کنگ در این مورد شک دارند. «تانیا چان» در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی چین گفته‌است :«من شک دارم که چگونه این پل می‌تواند هزینه‌های ساخت را جبران کند زیرا ماشین‌های زیادی از روی آن عبور نمی‌کنند. من تقریبا اطمینان دارم که هزینه‌های ساخت این پل هرگز جبران نخواهد شد.»

طبق تخمین‌های رسانه‌ی بی‌بی‌سی چین، پل تنها می‌تواند حدود ۸۶ میلیون دلار در سال درآمد داشته‌باشد. در حقیقت هزینه‌ی نگه‌داری و مراقبت از این پل یک سوم پولی که از این پل بدست می‌آید را به خود اختصاص می‌دهد. منتقدین نام این پل را «فیل بزرگ سفید» گذاشته‌اند زیرا هیچ سود مالی‌ای نخواهد داشت. برخی نیز اعتقاد دارند که ساخت این پل یک حرکت نمادین برای این بوده که نشان دهند هنگ‌کنگ به چین متصل است. فستیوال های چین