استعلام ممنوع‌ الخروجی
امتیاز ما

داشتن گذرنامه یا پاسپورت شرط اساسی خروج از کشور است. درواقع پاسپورتی که در دست دارید مجوز خروج شما از کشور خواهد بود. شرایط زیادی می‌تواند باعث شود فردی ممنوع‌ الخروج شود و اگر از این ممنوع‌ الخروجی اطلاع نداشته باشد با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد. اگر شما قصد سفر به یک کشور خارجی را داشته باشید و هنگام خروج از کشور متوجه ممنوع‌ الخروجی خود شوید، با مشکلاتی جدی‌ای از قبیل برهم خوردن قرارهای کاری، از دست دادن یک موقعیت خوب تجاری و چندین مشکل بزرگ دیگر رویه‌رو خواهید شد. امروز در مجله گردشگری دور و نزدیک به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری به اداره‌ی گذرنامه به سادگی ممنوع‌ الخروج بودن خود را استعلام کنید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

چه کسانی ممنوع‌ الخروج می‌شوند؟

پیش از اینکه به دنبال استعلام ممنوعیت خروج خود از کشور بروید، بهتر است بدانید که آیا شما مشمول ممنوع‌ الخروجی هستید یا خیر. افراد زیر مشمول قانون ممنوع‌الخروجی هستند:

۱.بدهکاران مالیاتی که دارای حداقل ۵۰۰ میلیون تومان بدهی باشند و به موجب صدور حکم قطعی دادگاه یا صدور اجرائیه در اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک بدهی آن‌ها محرز شده‌باشد.

۲.افرادی که در خارج از کشور به دلیل جرائمی چون کلاهبرداری، تکدی‌گری، سرقت و هر جرم دیگری دارای سوء شهرت هستند.

۳. افرادی که خروج آن‌ها از کشور بنا به تشخیص مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران با مصالح نظام در تضاد باشد.

۴. افرادی که با وجود عدم اجازه‌ی ولی یا قیم (مانند پدر، شوهر و …) که اجازه‌ی خروج از کشورشان به آن‌ها محول شده قصد خروج از کشور را داشته باشند.

۵. افرادی که جزو بدهکاران مهریه هستند.

۶.افرادی که دارای چک برگشتی هستند.

۷. افرادی که خروج آن‌ها از کشور دارای موانع امنیتی است.

۸. افرادی که در موقعیت کارفرما مشغول به کار هستند و حقوق کارگران را نپرداخته‌اند.

۹. افرادی که دوران محکومیت خود را به پایان نبرده اند و متواری هستند

۱۰. افرادی که سرباز فراری محسوب می‌شوند

۱۱.افرادی که بنا بر دستور کتبی مقامات قضایی حق خروج از کشور را ندارند.

مدت اعتبار ممنوع‌ الخروجی از کشور

طبق ماده‌ی ۱۳۳ قانون آئین دادرسی کیفری، مدت زمان اعتبار ممنوعیت خروج از کشور ۶ماه تا یک سال مقرر شده‌است. البته این مدت زمان با توجه به جرم و علت ممنوعیت خروج از کشور می‌تواند متغیر باشد. مدت‌ زمان ممنوع‌ الخروجی می‌تواند در صورت سنگین بودن جرم هر شش ماه یک‌بار تمدید شود. شخصی که ممنوع الخروج شده‌است می‌تواند طی مدت ۲۰ روز به حکم ممنوعیت خروج از کشور خود اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر کند تا طبق دستور دادگاه و مراجع ذیربط اقدامات رفع ممنوعیت خروج از کشور فرد انجام گردد.  خرید بلیط تهران تورنتو

 استعلام ممنوع‌ الخروجی

استعلام ممنوع‌ الخروجی از طریق اینترنت

اگر احساس می‌کنید مشمول یکی از قوانین ممنوع‌ الخروجی هستید یا تنها برای اطلاع داشتن از وضعیت ممنوع‌الخروجی خود قصد بررسی شرایط خود را دارید، از این پس می‌توانید از طریق اینترنت به‌راحتی این کار را انجام دهید. پیش از این افراد برای استعلام ممنوع‌الخروجی خود باید حتما به صورت حضوری به اداره‌ی گذرنامه مراجعه می‌کردند. اما با اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استعلام ممنوع‌ الخروجی از کشور از طریق اینترنت میسر شده‌است. استعلام از طریق این سایت بسیار ساده است و مانند مراجعه به اداره‌ی گذرنامه وقت‌گیر نیست. برای استعلام ممنوع‌ الخروجی کافی است وارد سایت استعلام ممنوع‌ الخروجی اجرای اسناد رسمی کشور  به آدرس اینترنتی http://exitban.ssaa.ir شوید و فرمی که برای کاربران روی صفحه نمایش داده‌ می‌شود را پر کنید.

 

در این فرم، همانطور که در تصویر می‌بینید، باید نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کد ملی خود را وارد فیلدهای مربوطه کنید و با کلیک بر روی دکمه‌ی ارسال، آخرین وضعیت ممنوع‌ الخروجی از کشور خود را مشاهده نمائید تا پیش از هرگونه اقدام برای سفرهای خارجی از وضعیت خود مطلع شوید.