جاذبه‌های گردشگری سویل
امتیاز ما

«سویل» برای هر شخصی و با هر سلیقه‌ای ایده‌آل است. از بناهای «کاتولیک» و «موریش» گرفته تا میدان گاوبازی تاریخی و از کافه‌های زیبا تا محله‌های قدیمی و قارچ‌های بزرگ چوبی، همگی از هترین جاذبه‌های گردشگری سویل هستند که باعث محبوبیت این شهر در میان گردشگران شده‌است. با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری سویل، این پایتخت «اندلسی» را به شما معرفی کنیم. نکته حائز اهمیت برای ایرانیان اخذ ویزای اسپانیا است که در مجله گردشگری دورونزدیک کامل به آن پرداخته ایم. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

بهترین جاذبه‌های گردشگری سویل

قصر رویال آلکازار

جاذبه‌های گردشگری سویل قصر رویال آلکازار 

علاوه‌بر کلیسای جامع، یکی از بناهای مهم سویل، قصر «رویال آلکازار» است. ساخت این قصر باشکوه در قرن دهم میلادی آغاز شد؛ زمانی‌که «امویان» یک قلعه‌ی موریش را متصل به دیوارهای شهر رومی‌ها ساختند. البته در قرن دوازدهم بود که اولین قصر سلطنتی در این مکان بنا و توسط سلسله‌ی «الموحد» اداره شد. تغییرات این قصر تا قرن نوزدهم ادامه داشت و این تغییرات باعث شد بنایی که اکنون وجود دارد، ترکیبی از معماری موریش، «رنسانس» و «مدجن» باشد. طبقات بالایی آلکازار محل اقامت خاندان سلطنتی اسپانیایی سویل است که قدیمی‌ترین قصر سلطنتی اروپا است که به طور مداوم استفاده شده‌است. جشنواره گوجه فرنگی اسپانیا

کلیسای جامع سویل

بزرگ‌ترین بنای کاتولیک سویل، بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک در جهان است. این مجموعه‌ی شگفت‌انگیز «گوتیک» که دارای ۸۰ کیسا و بلندترین شبستان در اسپانیا است، در سال ۱۴۰۱ در مکانی مسجد پیشین این شهر ساخته‌شد. عملیات ساخت این کلیسا بیش از ۱۰۰ سال ادامه پیدا کرد و در نهایت در سال ۱۵۰۷ به اتمام رسید. ساخت کلیسای جامع سویل توانست تیم طراحی این کلیسا را به هدف خود برساند. آنها قصد داشتند بنایی چنان باشکوه را بسازند که هر فردی با دیدن آن دچار شگفتی شود. بهترین هتل های سویل

برج زنگ جیرالدا

جاذبه‌های گردشگری سویل 

هرآنچه از مسجد بزرگ سویل باقی مانده، تنها بخشی از مناره‌ی آن است که اکنون به برج زنگ «جیرالدا» در کلیسای جامع تبدیل شده‌است. این برج یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سویل است. مناره که در دوران سلطنت الموحد ساخته‌شد، در ابتدا دارای گوی‌های مسی در قسمت بالایی خود بود اما این گوی‌ها در زلزله‌ی سال ۱۳۶۵ تخریب شدند. حکم‌رانان تصمیم گرفتند صلیب مسیحیت و برج زنگ را جایگزین مناره و گوی‌ها کنند.

کاسا دِ پیلاتوس

جاذبه‌های گردشگری سویل 

این عمارت زیبا که قدمت آن به قرن ۱۵ تا ۱۶ باز می‌گردد، یکی از زیبایی‌های پنهان سویل است که دارای باغ‌‌‌های زیبایی مشابه باغ‌های آلکازار اما در اندازه‌ی کوچک‌تر است. این عمارت در اواخر دهه‌ی ۱۴۰۰ ساخته‌شد و یکی از ساختارهای کلاسیک سویل با سبک اندلسی به‌شمار می‌رود. ظاهر باشکوه این قصر باعث شد در دو فیلم مطرح به عنوان لوکیشن استفاده شود: «لارنس عربستان» در سال ۱۹۶۲ و «شوالیه و روز» در سال ۲۰۱۰.

میدان گاوبازی

جاذبه‌های گردشگری سویل میدان گاوبازی 

میدان گاوبازی «مائسترانزا» از جذاب‌ترین میادین اسپانیا است. ساخت این بنا در سال ۱۷۶۱ آغاز شد و در سال ۱۸۸۱ به پایان رسید. دروازه‌ی شاهزاده که ورودی اصلی این میدان است و دروازه‌ی آهنی سیاه از کارهای «پدرو رولدان» هستند و در اصل در اختیار کلیسا بودند. برای ماتادورها عبور از این درها درحالیکه دوستان ماتدورشان آن‌ها را بر روی شانه‌های‌شان حمل می‌کردند از بزرگ‌ترین افتخاراتی است که در زندگی خود به‌دست می‌آورند. موزه‌ی مائسترانزا تاریخچه‌ای از گاوبازی و تورهای روزانه را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

 تور دل اورو

جاذبه‌های گردشگری سویل  تور دل اورو 

برج مراقبت « تور دل اورو»، که قدمت آن به قرن سیزدهم باز می‌گردد به «برج طلا» نیز شهرت دارد. این برج توسط حاکمان الموحد در سال‌های ۱۲۲۰ و ۱۲۲۱ ساخته‌شد و پس از آن دچار تغییرات زیادی شده‌است. امروزه موزه‌ی دریایی کوچک اما جالب سویل در این برج واقع شده‌است.

پلازا اسپانا

جاذبه‌های گردشگری سویل پلازا اسپانا 

یکی دیگر از بناهای مدجن و کلاسیک سویل «پلازا اسپانا» نام دارد. این بنای باشکوه در سال ۱۹۲۸ به منظور آماده‌سازی سویل برای میزبانی نمایشگاه « Ibero-American » در سال ۱۹۲۹ ساخته‌شد. در قسمت جلویی این ساختمان که به شکل هلال ماه است خندق‌هایی پر آب و یک فواره در مرکز محوطه قرار گرفته شده‌اند. این بنا ترکیب زیبایی از سبک معماری رنسانس و مدجن است که کمی استایل «آرت‌دکو» نیز بر روی نمای رنگی ساختمان نیز دیده می‌شود. روی خندق‌های پرآب محوطه امکان قایق‌سواری برای گردشگران فراهم شده‌است.

پارک ماریا لوییزا

به منظور آماده‌سازی سویل برای نمایشگاه  Ibero-Americanدر سال ۱۹۲۹، بخش جنوبی شهر با هزینه‌های زیادی مجهز شد. یکی از مکان‌هایی که در این بخش ساخته‌ شد، پارک «ماریا لوییزا» ست. این پارک یک باغ گیاه‌شناسی و بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین پارک اندلس است. این پارک مکان مناسبی برای گردش‌های بهاری است و گونه‌های متنوعی از گل‌ها، گیاهان و انواع پرندگانی چون کبوتر، اردک، قو و طوطی در آن دیده می‌شوند. برکه‌ها و فواره‌ها و درختان گرمسیری و موزه‌ی هنرها و سنت‌های سویل از دیگر جاذبه‌های این پارک هستند.

سانتا کروز

جاذبه‌های گردشگری سویل سانتا کروز 

محله‌ی قدیمی یهودی‌‌نشین در سویل به نام «سانتا کروز» یکی از معروف‌ترین مکان‌های اندلس است. امروزه این محله قلب تاریخ سویل است و اولین مکانی است که گردشگران در بدو ورود به سویل به آنجا می‌روند.خیابان‌های باریک و سنگ‌ فرش و میدان‌های جذاب و رمانتیک و کافه‌های دوست‌ داشتنی ازجمله جاذبه‌های گردشگری سویل هستند که این مکان را در بین گردشگران به محبوبیت رسانده‌اند. تجربه‌ی دیدن سانتا کروز برای اولین بار خود یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی است.

بالکن رومئو و ژولیت

جاذبه‌های گردشگری سویل بالکن رومئو و ژولیت 

در قلب سانتاکروز یک کوچه‌ی باریک به نام «کاله آگوئا» وجود دارد که از روی کانال آبی‌ای که از دیوارهای قصر موریش می‌گذشت نام‌گذاری شده‌است. این کوچه‌ی اسرارآمیز شما را به «پلازا آلفارو» که مکانی رمانتیک و همیشه پر از توریست است می‌رساند. در این مکان گردشگران را می‌بینید که دوربین‌ها یا موبایل‌های‌شان را به سمت ساختمانی گرفته‌اند که گفته می‌شود شبیه بالکنی که در فیلم «رومئو و ژولیت» وجود دارد است. چه این منظره ساختگی باشد چه واقعی، می‌توانید با دیدن آن رومئو را در حال بالا رفتن از نمای زیبای ساختمان تصور کنید.