جزایر قناری
امتیاز ما

جزایر قناری در فاصله‌ی تقریبا صد کیلومتری از سواحل جنوبی مراکش قرار گرفته‌اند. جزایر قناری درواقع مجمع‌الجزایری متشکل از ۷ جزیره‌ی اصلی هستند. این جزایر ممکن است بخشی از اسپانیا باشند اما به نظر می‌رسد به دلیل اتمسفر آرامش‌بخش و سواحل شگفت‌انگیزی که دارند بیشتر به کارائیب شباهت دارند. خیلی از جزایر قناری به دلیل مناطق آتشفشانی منحصربه‌فرد و پارک‌های ملی که دارند، به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. امروز در مجله دور و نزدیک راهنمای سفر به جزایر قناری را خواهید خواند.

جزایر قناری

لانزاروته

 جزایر قناری لانزاروته

«لانزاروته» می‌تواند یک گزینه‌ی خیلی خوب برای گذراندن تعطیلات و گشت‌و‌گذار در جزیره باشد. این جزیره‌ی زیبا و شگفت‌انگیز که با سنگ‌های آتشفشانی قرمز و سیاه پر شده مانند مناظر فرازمینی است. فراموش نکنید که حتما در زمان بازدید از لانزاروته از دالان‌های گدازه‌ی آن دیدن کنید. شما می‌توانید وارد برخی از این دالان‌های گدازه شوید و این پدیده‌ی زیبای طبیعی را از نزدیک مشاهده کنید. آب‌و‌هوای عالی، روزهای بلند و آفتابی و مناظر زیبای لانزاروته ثابت می‌کند که چرا این جزیره مکان مورد علاقه‌ی ورزشکاران و تیم‌های ورزشی است. خیلی از این افراد برای تمرین‌های شنا، دو و دوچرخه‌سواری المپیک به این جزیره می‌آیند. لانزاروته شمالی‌ترین جزیره از مجموعه جزایر قناری است و محل قرارگیری فرودگاه «آرثیفه» است. این فرودگاه پروازهای زیادی به مقصدهای مختلف اروپایی از جمله اسپانیا دارد. یک مسیر آبی نیز از لانزاروته به «فوئرته ونتورا» وجود دارد که توسط ۳ شرکت دریایی مختلف اداره می‌شود. قایق‌های زیادی روزانه از این مسیر که تنها ۲۵ دقیقه طول می‌کشد عبور می‌کنند.  بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

فوئرته ونتورا

 جزایر قناری فوئرته ونتورا

فوئرته ونتورا به دلیل سواحلی که دارد شهرت زیادی در بین جزایر قناری به‌دست آورده است. این جزیره بیش از ۱۵۰ کیلومتر ساحل ماسه‌ای سفید دارد. سواحل زیبای این جزیره و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ی آتشفشانی این جزیره را به مقصدی ایده‌آل برای تعطیلات تبدیل کرده‌اند. در ساحل تفریحات زیادی از جمله موج‌سواری و کایت‌سواری وجود دارد که اگر اهل هیجان باشید می‌توانید این ورزش‌های آبی را امتحان کنید. اگر زیاد اهل ساحل رفتن نیستید پنیرهای معروف فوئرته ونتورا حتما شما را به هیجان می‌آورد. فرودگاه جزیره‌ی فوئرته ونتورا به نام «ال‌ماتورال» دقیقا در جنوب لانزاروتا واقع شده است که پروازهای زیادی در آن به کشورهای اروپایی انجام می‌شود. این پروازها ارزان‌قیمت و بین‌المللی هستند. دو مسیر دریایی نیز بین فوئرته ونتورا و «گران کاناریا» وجود دارد که در هفته ۳۳ قایق از آن‌جا عبور می‌کند. جزیره‌ی گران کاناریا در جنوب‌غربی فوئرته ونتورا قرار گرفته است.

 

گران کاناریا

 جزایر قناری گران کاناریا

«لاس پالماس» پایتخت جزایر قناری در این جزیره قرار دارد. در این جزیره می‌توانید در یک روز دهانه‌های آتشفشانی، صحراهای ماس پالوماس، تپه‌های سنگی و سواحل زیبا را ببینید. همچنین گران کاناریا دارای اسپا هتل‌های زیادی به همراه بزرگ‌ترین مراکز دریادرمانی یا «تالاسوتراپی» در اروپا است. فرودگاه بین‌المللی لاس پالماس شلوغ‌ترین فرودگاه از نظر کارگو و مسافر در تمام جزایر قناری است. ایرلاین‌های زیادی در سراسر اروپا و همچنین غرب آفریقا در این فرودگاه فعالیت می‌کنند. دو مسیر دریایی نیز از گران کاناریا تا «تنریف» وجود دارد که بین شهرهای لاس پالماس و «سانتاکروز» فعالیت می‌کند. در هفته ۶۴ سفر دریایی در این مسیرها انجام می‌شود.

لاگومرا

 جزایر قناری لاگومرا

لاگومرا یکی از زیباترین و رویایی‌ترین جزایر در جزایر قناری است. برخی از خیابان‌های این جزیره از شن ساخته شده‌اند و همچنین یک زبان باستانی که با سوت زدن صحبت می‌شود و «سیلبو» نام دارد در این جزیره وجود دارد. لاگومرا دارای ۶۵۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی است که شما را به مکان‌های زیبا و شگفت‌انگیزی می‌رساند. لاگومرا یک فرودگاه داخلی دارد که در آن تنها به سمت تنریف پرواز صورت می‌گیرد و هر روز دو پرواز برگشت در این فرودگاه انجام می‌شود. یک مسیر آبی از لاگومرا به «لاپالما» وجود دارد که توسط ۲ کمپانی اداره می‌شود.

 

لاپالما

 جزایر قناری لاپالما

نام دیگر لاپالما جزیره‌ی زیبا است و علت این نامگذاری آتشفشان‌ها، جنگل‌ها و سواحل خارق‌العاده‌ی آن است. آسمان صاف و آبی و بدون آلودگی لاپالما آن را به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای تماشای ستاره‌ها تبدیل کرده است. لاپالما یک فرودگاه اصلی دارد و پروازهایی به سمت تنریف و گران کاناریا دارد. به علاوه به دیگر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، فرانسه، هلند، بلژیک و آلمان نیز مرتبط است. دو مسیر آبی بین تنریف و لاپالما وجود دارد که در هفته ۲۸ سفر آبی در آن‌ها صورت می‌گیرد.

ال هیرو

 جزایر قناری ال هیرو

«ال‌هیرو» ممکن است یکی از کوچک‌ترین جزایر باشد اما جزیره‌ای است که از لحاظ انرژی الکتریکی به خودکفایی رسیده است. این جزیره یکی از بهترین جزایر برای غواصی است و دارای ۴۶ مکان برای غواصی و تنوع زیادی از گونه‌های دریایی است. ال‌هیرو یک فرودگاه داخلی دارد که به سمت تنریف و گران کاناریا پرواز انجام می‌دهد. یک مسیر آبی بین الهیرو و تنریف وجود دارد که به صورت هفتگی فعالیت می‌کند و حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.