زیباترین جنگل‌های ایران
امتیاز ما

جنگل‌ها یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی برای سفر و گردش هستند. مخصوصا برای ما ایرانیان که بخش عمده‌ای از کشورمان را مناطق خشک و بیابانی فرا گرفته است. با این که متاسفانه در چند سال اخیر بخش‌هایی از جنگل‌های شمال ایران از بین رفته‌اند اما باز هم مناطق جنگلی زیبایی در را در گوشه و کنار ایران می‌توان یافت. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا تعدادی از زیباترین جنگل‌های ایران را بشناسیم.

زیباترین جنگل‌های ایران

جنگل‌های دوهزار و سه هزار، تنکابن، مازندران

جنگل‌های دوهزار و سه هزار، تنکابن، مازندران

تا فرصت هست باید به این جنگل را دید. مخصوصا در فصل پاییز. کوه‌های بلند، درختان متنوع، آواز انواع پرندگان و رودخانه‌های کوچک و بزرگ از جمله ویژگی‌های این جنگل‌ها هستند. و گه‌گاه ردی از کلبه‌هایی کوچک که مورد استفاده‌ی دامداران قرار می‌گیرند. تا بخشهایی از این جنگل همچنان می‌توان آثاری از زندگی اهالی را دید؛ کلبه‌های کوچک و حصار کشیده که مورد استفاده‌ی دامداران قرار می‌گیرند اما هر چه بیشتر به اعماق می‌روید، جنگل بکرتر و البته خطرناک‌تر می‌شود. توصیه می‌شود بدون راهنما وارد این آن نشوید.

جنگل دالخانی، رامسر، مازندران

جنگل دالخانی رامسر مازندران

اگر عاشق مه و ابر در میان درختان هستید، جنگل دالخانی را از دست ندهید. جایی که مهی غلیط روی درختان می‌نشیند و زیبایی غیرقابل وصفی بوجود می‌آورد. این منطقه‌ی بکر را دالان بهشت نامیده‌اند. درختانی انبوه و در هم فشرده و آب وهوایی بی‌نظیر. این جنگل ۸۰۰ متر از دریا ارتفاع دارد و همین مرتفع بودن باعث ایجاد ویژگی‌های خاص طبیعی آن شده است. این جنگل با وجود تمام زیبایی‌هایی که در طول روز برای گردشگران دارد، شب‌ها آن چنان مهربان نیست. زوزه‌ی شغال‌ها و آزار و اذیت حشرات مختلف، خوابیدن در آن را تقریبا غیر ممکن می‌کند.

جنگل اسالم، اردبیل

جنگل اسالم، اردبیل

کمتر کسی است که تعریفی از زیبایی‌ای مسیر اسالم به خلخال نشنیده باشد. زیبایی این مسیر به خاطر عبور از دل یکی از زیباترین جنگل‌های ایران است. چه با ماشین از میان این جنگل‌ها بروید و چه با پای پیاده از مسیرها و کوره‌ راههای آن طی طریق کنید، جنگل اسالم تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

جنگل پردانان، آذربایجان غربی

جنگل پردانان آذربایجان غربی

این جنگل در شهرستان پیرانشهر واقع است. پوشش گیاهی متنوعی که در سرتاسر کوه‌هایی که این جنگل در دامنه‌های روییده، پراکنده‌اند. رودخانه‌ی دائمی پردانان که یکی از سرچشمه‌های اصلی رود «زاب» کوچک است، در این جنگل جریان دارد؛ اما شاید یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های این جنگل، آبشار «خرپاپ» باشد. این آبشار را رودخانه‌ی پردانان بوجود آورده. خرپاپ در زبان کردی به معنی «فراوانی آب» است که اگر این آبشار را از نزدیک ببینید، متوجه وجه تسمیه‌ی آن خواهید شد.

جنگل شیرآباد

جنگل شیرآباد

جنگل شیرآباد در استان گلستان قرار دارد. پوشش گیاهی متنوع، وجود حیوانات کوچک و بزرگ و البته آبشار معروف آن، شیرآباد را تبدیل به یکی از پر جاذبه‌ترین پارک‌های جنگلی ایران کرده است. با این که شیرآباد دیگر آن بکر بودن سلبق را ندارد اما با وجود امکانات تفریحی مناسبی که در آن قرار گرفته می‌تواند مقصد خوبی برای خانواده‌ها باشد.

جنگل ابر، شاهرود، سمنان

جنگل ابر شاهرود سمنان

جنگل ابر یکی از مشهورترین جنگل‌های ایران است. جنگل ابر جنگل کوچکی است اما پوشش گیاهی متنوع و نادری از درختان مختلف دارد. ارتفاع زیاد از سطح دریا و وجود چشمه‌های آب فراپان در آن و نیز پایین بودن درجه حرارت در فصول گرم سال، از ویژگی‌های مهم این جنگل است. اما دلیل شهرت آن وجود ابرهایی است که از دامنه‌های کم‌ارتفاع البرز به سمت این جنگل سرازیر می‌شوند و آن را در اقیانوسی از ابر شناور می‌کنند.

برای خرید بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.