جاذبه های گردشگری ترکیه
امتیاز ما

تاریخ غنی ترکیه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این کشور دارای تمدن‌ها و امپراتوری‌های زیادی بوده است که در بخش‌های مختلف این کشور زندگی می‌کردند. امروزه بقایای بناهای تاریخی در سرتاسر ترکیه دیده می‌شوند که برخی از آنها نسبت به بقیه‌ی بناها شناخته‌شده‌تر هستند. به جای  جاذبه های گردشگری ترکیه که بین همه‌ی مردم شهرت دارند این بار به برخی جاذبه های  این کشور می‌پردازیم که کمی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و به اندازه‌ی «ایا صوفیه» یا «پاموک‌کاله» شهرت ندارند اما دارای ارزش تاریخی بالایی هستند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

گوبکلی‌تپه

گوبکلی تپه

یکی از جاذبه‌ های گردشگری ترکیه که قدمت بسیار زیادی دارد «گوبکلی‌تپه» نام دارد. این مکان  نقش مهمی در درک زندگی انسان‌های عصر سنگ دارد. این بنا به ۱۱۵۰۰ سال قبل از پایان عصر سنگ باز می‌گردد. گفته می‌شود که ستون‌های «T» شکل این مکان که تصاویر حیوانات بر روی آنها کنده‌کاری شده است، حلقه‌سنگ‌های بزرگ و فضاهای مستطیلی شکل، قدیمی‌ترین مکان مذهبی‌ای که تاکنون برای بشر شناخته شده است را نشان می‌دهند. برخی ادعا می‌کنند که این مکان برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و قربانی‌کردن استفاده می‌شده و اغلب با «باغ عدن» یا منشا مذهب مقایسه می‌شود. این مکان همچنین به عنوان قدیمی‌ترین ساختار جهان شناخته می‌شود.

ترمسوس

ترمسوس

«ترمسوس» تنها شهری است که «اسکندر» نتوانست بر آن غلبه کند. این شهر بر بالای یک کوه در نزدیکی سواحل جنوبی ترکیه قرار گرفته است. امروزه بقایای این شهر باستانی با جنگل‌هایی که در آنجا رشد کرده‌اند درآمیخته اما زمانی این شهر به دلیل اینکه بر بالای کوه قرار گرفته به عنوان یک دفاع غیر قابل نفوذ شهرت داشت. اطلاعات زیادی از ساکنین ترمسوس وجود ندارد، اما این شهر بسیار خوب محافظت شده و در منطقه‌ای دورافتاده قرار گرفته است.

گفته می‌شود یک زلزله باعث تخریب این شهر شد و همین مسئله باعث شد مردم ۲۰۰ سال پس از عصر حاضر آنجا را ترک کنند. گردشگران زیادی در این منطقه دیده نمی‌شوند زیرا مسیر رفتن به این مکان شیب تقریبا تندی دارد اما زیبایی این بناهای تاریخی ارزش این سختی را دارد. این بنا یکی از جاذبه‌ های گردشگری ترکیه است که ارزش تاریخی بالایی دارد، اگرچه به اندازه‌ی دیگر مکان‌های دیدنی شهرت ندارد.

کوه نمرود

کوه نمرود

در سال ۶۲ قبل از میلاد مسیح، پادشاه «آنتیوخوس اول» تصمیم گرفت در کوهی به نام «نمرود» که ۲۱۳۴ متر ارتفاع داشت یک معبد بنا کند. این کوه در جنوب شرقی ترکیه در نزدیکی شهر «آدیامان» قرار دارد. مجسمه‌ی بزرگ پادشاه به همراه دو شیر و خدایان یونانی و پارسی این منطقه را تزئین کرده است. البته این مجسمه‌ها با گذر زمان فرسوده شده‌اند اما چیزی از زیبایی این مکان کم نشده است. کوه نمرود منظره‌ی زیبایی رو به کوه‌هایی که احاطه‌اش کرده‌اند دارد که زیبایی این منظره در طلوع خورشید، زمانی‌که رنگ نارنجی با مجسمه‌های قدیمی ترکیب می‌شود، دوچندان می‌شود. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

الیمپوس (لیسیا)

الیمپوس

خرابه‌های «الیمپوس» در «چیرالی» یک دهکده‌ی ساحلی و کوچک در خارج از «آنتالیا» قرار دارد که هنوز هتلی برای گردشگران در آنجا ساخته نشده است. این بنا در منطقه‌ای جنگلی در کنار رودخانه قرار دارد. تاریخ دقیق بنا شدن این شهر باستانی در «لیسیا» مشخص نیست. تنها نوشته‌هایی که در معبد وجود دارند ساخت این بنا را  اواخر قرن ۴ قبل از میلاد نسبت می‌دهد. گفته می‌شود نام این شهر از کوه‌های «الیمپوس» گرفته شده‌ است.  مردم الیمپوس در قرن ۱۵ این شهر را ترک کردند اما همچنان الیمپوس به عنوان یک مکان تاریخی شناخته می‌شود که آثار باستانی زیادی در سراسر آن قرار گرفته‌ است. با خرید آنلاین بلیط تهران آنتالیا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.