آمستردام هلند
امتیاز ما

آمستردام پایتخت هلند و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر سالانه بیش از ۴ میلیون بازدید کننده از سراسر دنیا دارد. جالب است بدانید جمعیت فارسی زبانان این شهر هم کم نیست. به علت طبیت زیبا و فوق­ العاده هلند بیشتر جاذبه­ ی گردشگی این شهر برای طبیعت زیبای آن است که به خوبی با معماری سنتی زیبای آن ترکیب شده است. بخش مرکزی پایتخت هلند بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را حفظ کرده است و زمانی که در آن قدم می­زنید مانند یک موزه به نظر می­رسد. از داخل شهر کانال­ های آب زیادی می­گذرد و یکی از جاذبه­ های گردشگری این شهر قایق­ سواری در این کانال­ ها در داخل شهر و از کنار ساختمان­ های زیبا و قدیمی آن می ­باشد. پایتخت هلند به عنوان یکی از پایتخت‌های مهم جهان در نظر گرفته می‌شود اما این شهر سوای از امکانات خوش گذرانی جاذبه­ های گردشگری و تفریحی متعدد دیگری نیز دارد که جالب توجه هستند. داشتن روزی کامل و پربار در این پایتخت می‌تواند شامل گردش با دوچرخه در خیابان‌ها و پارک‌ها، گلگشت در بناهای تاریخی و با معماری خاص و خوردن غذاهای بومی و محلی باشد. آیا با داشتن ویزای شنگن می توان وارد کشور دیگری در حوزه شنگن شد؟

یک روز عالی در آمستردام

صبح های آمستردام

آمستردام هلند

آمستردام یکی از شهرهای جهان است که مردمش رابطه‌ای دوستانه با دوچرخه و دوچرخه‌‌سواری دارد جمعیت این شهر به یک میلیون نفر هم نمی­رسد اما جالب است بدانید ۸۵۰ هزار دوچرخه در آن وجود دارد. مناظر دیدنی آن به گونه‌ای است که می‌توان به راحتی با دوچرخه در میان آنها به گشت‌وگذار پرداخت. مناطقی مانند وندل پارک، آبراهه‌ها و محل استقرار مجسمه‌ها که کار دست هنرمندان مشهوری مانند پابلو پیکاسو و نلسون کاریلو است را می‌توان با دوچرخه گشت. خرید بلیط هواپیما تهران آمستردام

آمستردام هلند

مردم این شهر جایگاه دوم را در صرف قهوه در جهان دارند بنابراین قهوه ­های خوبی درست می­کنند. یادتان باشد که حتما در کافه‌ «د واسرت» قهوه و نان تُست فرانسوی با میوه‌های تابستانی میل کنید. این کافه جای بسیار دنج و باصفایی است که معمولا پاتوق جوانان آمستردامی است و گردشگران زیادی به تماشای آن می‌روند.

آمستردام هلند

عصر های آمستردام

در بخش جنوبی  آمستردام موزه ملی آمستردام واقع شده است. این موزه شاید محبوب‌ترین موزه هنری هلند است که در آن می‌توان آثاری از رامبراند و ورمیر را به تماشا نشست.

 

آمستردام هلند

همچنین می‌توانید با دوچرخه در اطراف کانال‌های تاریخی که به شهر فضایی بی‌نظیر بخشیده است پرسه زد اما حواس‌تان باشد که دوچرخه شما از دوچرخه‌های بازسازی شده نباشد که هر ساله از آّبراهه‌ها بیرون می‌آورند!

جا دارد سری هم به شیرینی فروشی «پاتیسری» بزنید و در آن جا شیرینی و نان و کماج که با موادی مانند پنیر و میگو و سبزیجات تهیه می‌شوند نوش جان کنید. اگر هم خیلی اهل ماجراجویی و ریسک در زمینه غذا هستید بد نیست غذاهای خام دریایی را که با پیاز و ترشی سرو می‌شود امتحان کنید. خرید بلیط هواپیما

آمستردام هلند

غروب های آمستردام

هیچ سفری به آمستردام بدون رفتن به آشنایی با مردم محلی کامل نمی‌شود.  شهر آمستردام که به عنوان یکی از آزادترین شهرهای جان است مردمی بسیار خوش برخورد دارد و معمولا روی خوش به گردشگران نشان می‌دهند و در کل اهل گفت‌وگو و آداب و معاشرت هستند.

آمستردام هلند

 

مانند بیشتر جهان شهرها آمستردام نیز برخوردار از هتل‌ها و رستوران‌های درجه یک است. ضروری است که درنگی هم در کافه «تی‌اسمول» داشته باشید و از فضای این کافه ساخته شده از چوب و شیشه لذت ببرید. در این کافه می‌توانید ضمن خوردن غذا و نوشیدنی غروب آفتاب را نیز تماشا کنید.

آمستردام هلند

هتل‌های زنجیره‌ای «دابل تری» تنها دو قدم با پایانه «یوروستار» و آبراهه‌های آمستردام فاصله دارد. در این هتل می‌توانید اتاقی بگیرید و در بالکن آن ضمن نوشیدن مخلوطی از آب میوه‌های تازه به تماشای زندگی جاری در آمستردام بنشینید.

آمستردام هلند