سن سباستین اسپانیا
امتیاز ما

فراتر از ساحل، این منطقه تفریحی ساحلی شامل هنر، معماری و البته غذاخوری با بشقاب­ های غذای خوشمزه است. هویت «سن سباستین» به عنوان یک تفرجگاه ساحلی به بیش از یک قرن پیش بازمی­ گردد. زمانی که این بخش وحشی از ساحل اقیانوس اطلس مورد توجه سران سلطنتی اسپانیا قرار گرفت و این گروه سلطنتی برای تعطیلات به این منطقه می­رفتند. از آن زمان «دونوستیا» که به عنوان شهر جذاب «باسک» شناخته می­شود، یک غذاخوری در سطح جهانی نیز افتتاح کرد. و اکنون به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۶ شهر دوباره متولد شده است و این بار به عنوان یک مقصد فرهنگی برای مردم جهان شناخته شده است. بنابراین هنگامی که با خنک تر شدن هوا در پاییز باید با موج ­سواری خداحافظی کنیم، باز هم سرگرمی­ های بی­شماری  از هنرهای زیبا و معماری گرفته تا طراحی ­های محلی وصنایع دستی- در این منطقه تفریحی وجود دارد.  نکته حائز اخمیت برای ایرانیان اخذ ویزای اسپانیا است که در مجله گردشگری دورونزدیک کامل به آن پرداخته ایم.

 

جمعه

 سن سباستین اسپانیا

تور معماری

بالکن­ های زیبا و عمارت ­های سنگ ماسه «بل ائوکو» ظرافت کلاسیکی به شهر داده است، اما طرفداران معماری معاصر می­توانند از سه اثر ­«رافائل مونئو» در نزدیکی «ناوارا» بازدید کنند. تور را با تحسین «کورسال» و دو اثر مکعب شکل شیشه­ ای او که مشرف بر ساحل «زوریولا» است، شروع کنید. سپس یک بلوک به سمت جنوب «به ادیفیسیو اورومی» بروید، یک آپارتمان با نمای موج­ دار بژ و قهوه­ ای که رو به سوی رودخانه «آرومی» دارد. رودخانه را حدود یک مایل دنبال کنید تا به جدیدترین ساخته ­ی «آقای مونئو» در شهر برسید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

خوردن پینچو

قاعده غذا خوردن در «پینچو» در رستوران­ ها همیشه وجود داشته است. اما در رستوران ­های کافه­ های سن سباستین در بشقاب­ های بزرگتر سرو می ­شود  تا بتوانید با دوستانتان به اشتراک بگذارید. رستوران «آنتونیو» رستوران مورد علاقه مردم محلی است که غذاهای محبوب دریایی –هشت پا، ماهی کولی، ساردین، سالمون- را سرو می­کند که با تکه­ های نان تازه به مشتریان ارائه می­شود. خرید بلیط هواپیما تهران بارسلون

 

شنبه

 سن سباستین اسپانیا

بهترین صبحانه

بهترین صبحانه در سن سباستین اسپانیا یک «کارتادو» (اسپرسو با شیر) بی ­نقص است که در همه­ ی کافه ­های شهر سرو می­­شود، اما برای یک اسپرسو عالی به «ساکونا کافی روستر» بروید. این کافی شاپ در فضایی بی­ نظیر با نیمکت­ های چوبی در فوریه افتتاح شد. پس از آن به  کافه «زابالتا» بروید. مانند هر کس دیگری شما تنها برای یک چیز اینجا هستید، «تورتیا».  یک املت سنتی با سیب ­زمینی و پیاز با تخم­ مرغ­ های رسمی مزرعه یک صبحانه فو ق ­العاده خواهد بود. خرید بلیط هواپیما

  

 سن سباستین اسپانیا

زمان طراحی

پس از صبحانه زمانی را برای خرید در «گروس»، یک محله زیبا که در سه ردیف؛ مراکز خرید، زمین­ های بازی و فروشگاه ­های جدید و خلاق خلاصه می­شود. از فروشگاه کوچک و گالری «کاربوراتور» که در ماه دسامبر افتتاح شد و ریشه در باسک ­های فرانسه دارد شروع کنید. این گالری نقاشی­ های زیبا با طرح­ های رنگارنگ را به نمایش می­گذارد. سپس به «بلگرادو» بروید، یک کافه چند منظوره با مناطق خرده فروشی تخصصی در اطراف آن فروشگاه­ های نوشیدنی، پنیر و یک گالری در میان اینها و پنجره ­هایی که با تصویر چشم انداز اقیانوس طراحی­ شده­ اند.

مرکز فرهنگی

هر مرکز فرهنگی در اروپا به خاطر مجموعه ­های چند فرهنگی و ترکیب درخشان این رنگ­ ها ارزش دیدن را دارد. در سن سباستین این نقش را «تاباکالرا» کارخانه تنباکوی سابق که در سال گذشته به عنوان مرکز فرهنگ معاصر بازگشایی شد، بازی می­کند. مجتمع شش طبقه بزرگ که ترکیب همیشه در حال تغییری از رویدادها و نمایشگاه ­ها را ارائه می­دهد. از نمایش فیلم و نمایشگاه­ های عکاسی تا مصاحبه ­های هنرمندان و نمایش ­های جادویی بداهه. اما پشت بام این مجتمع را با منظره سراسر شهر و ساحل از دست ندهید.

 

یکشنبه

 سن سباستین اسپانیا

در منطقه تفریحی

یک منطقه تفریحی حدود نیم مایل در امتداد ساحل «زوریولا» تقریبا در بخشی از شهر واقع شده است. خانواده ­ها در آن قدم می­زنند و موج­ سوران به تفریح می­پردازند اما اینجا بیتر یک گالری هنری در فضای باز است. تابستان گذشته شش مجسمه بزرگ برنزی که توسط هنرمند مجسمه ­ساز «هنری مور» ساخته شد به اینجا آورده شد. همچنین گالری های سرپوشیده ­ای نیز از هنرمندان «باسک» و سایر هنرمندان در این منطقه تفریحی به نمایش گذاشته می ­شود.

بعد از ظهر با دوستان

دیدار با دوستان در یک کافه و صرف یک نوشیدنی با آنان می تواند در زمان غروب تبدیل به یک تور شبانه شود. حتما از غذاهای مخصوص سن سباستین در رستوران­ ها و کافه ­های معروفش استقبال کنید. مطمئنا شما در این شهر غذای بد پیدا نخواهید کرد. بنابراین از این آخرین شبی که در اینجا هستید لذت ببرید.