مکان های زیبا در آفریقای جنوبی
امتیاز ما

آفریقای جنوبی در گذشته‌های نه چندان دور رنج‌های بسیاری را بر شانه‌های خود متحمل شده است. از تبعیض‌های نژادی و حکومت آپارتاید منطقه که ظلم زیادی را به بومیان کرد تا استعمار و به بردگی کشیدن مردمان محلی که دردهای زیادی را در قلب آن‌ها پدید آورد، همه و همه بی‌عدالتی‌هایی است که در حق آن روا شده است. اما جالب است بدانید که این رنج‌ها هرگز چیزی از سخاوت و زیبایی طبیعت این منطقه و فرهنگ مردم آن کم نکرده است. بنابراین اگر علاقه دارید که به نقطه‌ای شگفت‌انگیز، امن و بی‌تکرار سفر کنید پیشنهاد ما به شما کشور آفریقای جنوبی است. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پومالانگا، ذخیره‌گاه طبیعی رودخانه و دره

این ذخیره‌گاه طبیعی که برای گردش و گذران وقت بسیار عالی است در محلی میان شهر «ژوهانسبورگ» و پارک ملی «کروگر» قرار گرفته است. تنوع بسیار بالای حیات‌وحش و پوشش گیاهی در دومین دره بزرگ آفریقای جنوبی به حدی بالا است که تماشای آن‌ها از تفریحات مهم توریست‌ها در این منطقه شده است. درختان گرمسیری و غول‌آسا، آبشارهای عجیب، رودخانه‌ای درخشان و صخره‌های منحصربفرد با رنگ‌های مختلف از جمله جاذبه‌های این دره و ذخیره‌گاه طبیعی به حساب می‌آیند. از بالای این دره می‌توان منظره‌‌ي وسیع و بی‌نظیری را از منطقه مشاهده کرد و به همین دلیل این منطقه به «پنجره خدا» در میان محلی‌ها شهرت پیدا کرده است.

شنا در قفس با کوسه‌های غول‌پیکر

در یک قفس محکم و ضخیم قرار بگیرید، به داخل اقیانوس بروید و با کوسه‌های سفید و بزرگ آب‌های آفریقای جنوبی چشم در چشم شنا کنید. بی‌شک چنین تفریحی را در کم‌تر نقطه‌ای از جهان مشاهده خواهید کرد. این فعالیت امروزه در میان توریست‌ها بسیار پرطرفدار است و بسیاری از آن‌ها به آفریقای جنوبی می‌آیند تا چنین هیجانی را تجربه کنند. البته اگر تحمل چنین هیجانی را ندارید می‌توانید کوسه‌ها را از روی قایق و یا کشتی نظاره کنید. بهترین زمان برای چنین تفریحی میان ماه‌های آپریل تا اکتبر است. البته به لطف جمعیت بالای ماهی‌ها و شیرهای دریایی در این منطقه کوسه‌های سفید همیشه در آن رفت و آمد دارند.

مسیر طلایی دوربان، کوآزولو ناتال

یکی از جاذبه‌های افسانه‌ای توریستی در آفریقای جنوبی مسیر طلایی ساحلی در دوربان است. عده بسیاری از مردم به شوق گذران وقت و دیدن نمایی فوق‌العاده از اقیانوس به این منطقه سفر می‌کنند. این منطقه با هتل‌های چندطبقه، فروشگاه‌ها و کافه رستوران‌های خاص خود بسیار به ساحل «میامی» در آمریکا شباهت دارد. در این ساحل می‌توان پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری کرد و یا حتی می‌توان تن به آب اقیانوس سپرد و شنا کرد. در کنار این مسیر طلایی دنیای آبی شگفت‌انگیز وجود دارد که مجموعه‌ای از جاذبه‌های آبی و اقیانوسی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

ژوهانسبورگ و پرتوریا

ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر آفریقای جنوبی است که برای توریست‌ها حکم دروازه ورود به ماجراجویی‌ها و سفرهای هیجان انگیز را دارد. این شهر به دلیل داشتن معادن غنی طلا به شهر طلا نیز معروف است. در گذشته عده بسیاری از اروپاییان با رویای پیدا کردن طلا و افزایش ثروت خود به این منطقه سفر می‌کردند. این شهر علاوه بر تمام جاذبه‌های توریستی که در دل خود نهان کرده است، قلب اقتصادی و روح زندگی در آفریقای جنوبی به حساب می‌آید. موزه «آپارتاید» در این شهر ظلم و رنجی که به مردمان محلی در آن سال‌های سیاه وارد شده را به تصویر می‌کشد. شهر طلا که از یافته‌های باستان شناسی در منطقه است از جاذبه‌های تاریخی منطقه به حساب می‌آید.

«پرتوریا» پایتخت اداری آفریقای جنوبی است اما به شهر پارک‌ها و باغ‌های فوق‌العاده نیز شهرت دارد. همچنین یادبودهای تاریخی و پارکی به نام «آزادی» در این شهر وجود دارد.
در این مقاله تلاش کردیم تا با نمایش گوشه‌ای از زیبایی‌های آفریقای جنوبی شما را برای سفر به این منطقه منحصربفرد بیشتر آماده کنیم. شاید اطلاعات موجود در این مقاله برای شناخت بیشتر منطقه برای شما مفید واقع شود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.