آبشارهای همیلتون
امتیاز ما

شهر همیلتون در کانادا، خانه‌ی بیش از ۱۰۰ آبشار است. البته گفته می‌شود تعداد آبشارهای این منطقه خیلی بیشتر از این بوده است. آبشارهای «نیاگارا» از پربازدیدترین آبشارهای آمریکای شمالی است اما «پایتخت آبشار‌های جهان» حدود ۵۰ مایل به طرف غرب، در شهری به نام «همیلتون» در کانادا قرار دارد. همیلتون که در قلب یک کشور صنعتی قرار گرفته است، دارای طبیعت زیبایی است و معروف‌ترین زیبایی طبیعی این منطقه آبشارهای همیلتون است. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

همانطور که اشاره شد بیش از ۱۰۰ آبشار در همیلتون وجود دارد و این به دلیل موقعیت قرارگیری این شهر در نزدیکی نیاگارا است که بخشی از آن از نیویورک، آنتاریو، میشیگان و ایلینویز جاری می‌شود. هر رودخانه، نهر یا جریان آبی که به سمت نیاگارا جاری می‌شود باعث ایجاد یک یا چند آبشار می‌شود.

آبشارهای همیلتون

همانطور که از یک شهر صنعتی که تمرکز بیشتری روی صنعت دارد انتظار می‌رود، تا سال ۲۰۰۸ بیش از نیم میلیون نفر از جمعیت این شهر نسبت به وجود این آبشارها بی‌تفاوت بودند. هنگامی‌که «کریس اکلاند» یکی از اهالی شهر همیلتون شهر آبشارها را کشف کرد، یک سازمان غیر انتفاعی تصمیم گرفت آشارهای این شهر را بیشتر به مردم بشناساند. مردم محلی از آبشارهای بزرگ‌تر این شهر اطلاع داشتند و در تعطیلات آخر هفته به دیدن این آبشارها می‌رفتند. آنها به پیک‌نیک می‌رفتند و در این آبشارها شنا می‌کردند اما هیچ‌کس از زیبایی نهفته‌ی همیلتون خبر نداشت.

حتی امروز هم کسی نمی‌تواند تعداد دقیق آبشارهای همیلتون را تخمین بزند. وبسایت کریس اکلاند تعداد این آبشارها را ۱۳۰ عدد به همراه نام‌هایشان اعلام کرده است اما برخی منابع تا ۱۵۰ عدد آبشار هم اعلام کرده‌اند. تعداد آشارهای همیلتون در هر فصل از سال متفاوت است زیرا حدود ۵۰ الی ۶۰ آبشار در طول سال در برهه‌های زمانی خاصی جاری می‌شوند. چند آبشار هم در ملک‌های خصوصی قرار دارند و ممکن است در شمارش این آبشارها قرار نگرفته باشند. به علاوه، چندین آبشار در مرکز همیلتون به دلیل افزایش جمعیت و ساخت و ساز در حال از بین رفتن هستند.

همیلتون هیچ رودخانه‌ای ندارد بنابراین اندازه‌ی آبشارها قابل مقایسه با آبشارهای نیاگارا نیست. آبشارهای همیلتون کوچک و آرام هستند و تنوع زیادی در آنها وجود دارد. آبشارهای کوچک، آبشارهای روبانی ( دارای ارتفاع زیاد و عرض کم)، آبشارهای کلاسیک که ارتفاع و عرض آبشار تقریبا مساوی است، آبشارهای پرده‌ای که ارتفاع و عرض زیادی دارند از انواع آبشارهای همیلتون هستند.

زیباترین آبشار همیلتون «آبشار وبستر» نام دارد. بلندترین آبشار با ۴۱ متر ارتفاع، «آبشار تیوس» و کوتاه‌ترین آبشار، آبشار «لیتل دیویس» با ارتفاع ۳ متر هستند. تصویر آبشارهای همیلتون را در ادامه خواهید دید.

آبشار «وبستر»

آبشارهای همیلتون

آبشار «آلبیون»

آبشارهای همیلتون

آبشارهای همیلتون

آبشار «آپر پرینسس»

آبشارهای همیلتونآبشار «شرمن»

آبشارهای همیلتون

آبشارهای همیلتونآبشار «تیوس»

آبشارهای همیلتونآبشار «تیفانی»

آبشارهای همیلتون