قیمت بلیط هواپیما
امتیاز ما

آیا تا به حال از خود پرسیده ­اید که چرا قیمت بلیط هواپیما اینقدر گران است. شرکت ­های هواپیمایی شرح می­دهند که چگونه  قیمت بلیط هواپیما را تعیین می­کنند. دانستن این موضوع می­تواند به شما کمک کند تا ارزان­ تر پرواز کنید. خرید بلیط هواپیما تهران بانکوک

عوامل تاثیر گذار بر تعیین قیمت بلیط هواپیما

سوخت هواپیما ۲۶ درصد

سوخت هواپیما بسیار گران است و بیشترین تاثیر را در قیمت بلیط هواپیما دارد. انواع مختلف هواپیما به مقادیر متفاوتی از سوخت­ نیازمند هستند. این اطلاعات به سادگی در وبسایت شرکت­ های هواپیمایی یا شرکت سازنده هواپیما در دسترس هستند. برای اینکه نشان دهیم سوخت هواپیما چقدر گران است در اینجا یک محاسبه ساده انجام می­دهیم یک جت برای هر ۱۰ ساعت پرواز به ۷۰ تن سوخت نیاز دارد که قیمت آن ۴۲،۵۰۰ دلار است. مطمئنا تفاوت بسیار زیادی با قیمت بنزین دارد.

 

خدمات مسافران و بار ۲۶ درصد

 قیمت بلیط هواپیما

این مبلغ به خدماتی که به مسافران در هواپیما داده می­شود اختصاص داده می­ شود که شامل غذا، آب ، پتو، سرگرمی­ های داخل هواپیما و غیره  است.  بار زدن، انبار کردن و انتقال بار در هواپیما و  فرودگاه نیز در اینجا محاسبه شده است. البته هزینه های مرکز تلفن، وبسایت و خدمات آمار نیز به این بخش اختصاص دارد. کار کردن با خود هواپیما نیز هزینه بسیار زیادی دارد مانند خدمات تیک آف، جلیقه­ های نجات، پارک کردن هواپیما و غیره. مجله گردشگری دور و نزدیک

خدمات هواپیما ۱۶ درصد

این شامل بیمه و تعمیرات جزئی هواپیما است. ممکن است نقاشی و خدمات نگهداری از هواپیما را نیز شامل شود.

حقوق ۱۰ درصد

البته همه کسانی که برای شرکت هواپیمایی کار می­کنند مانند خلبان­ ها، مهمانداران و دیگر کارکنان باید برای کار سختشان حقوق دریافت کنند.

قیمت بلیط هواپیما

استهلاک و اجاره ۸ درصد

استهلاک کاهش تدریجی در قیمت خود هواپیما به دلیل بالا رفتن سن آن در طول زمان است. اگر هواپیما دارایی شرکت است این هزینه به مالک آن تحمیل می­ شود اما اگر اجاره است هزینه استهلاک به عهده کسی است که از آن استفاده می­کند.

تبلیغات و هزینه­ های خدمات اداری ۵ درصد

این بخش هزینه­ ای است که شرکت هواپیمایی برای بازاریابی، ارتقا، مالیات و برخی هزینه­ های دیگر صرف می­کند. این مبلغ به موقعیت مکانی شرکت هواپیمایی بستگی دارد.

ناوبری هوایی و پشتیبانی هواشناسی ۹ درصد

وضعیت هوا می­تواند بر برنامه پروازها تاثیر بگذارد و یا مشکلات جدی پیش بیاورد که باید از آنها اجتناب کرد. همکاری با ادارات هواشناسی کمک می­کند خطرات و ناراحتی­ های ناشی از آب و هوای نامناسب کاهش یابند. هزینه­ هایی که به فرودگاه پرداخت می­شود نیز در این بخش محاسبه ­می­شود.

قیمت بلیط هواپیما

دانستن این مطلب که بلیط هواپیما چگونه قیمت گذاری می­شود به شما کمک می­کند تا بدانید چرا بلیط هواپیما اینقدر گران است. اما من مطمئن هستم که شما می­ خواهید بدانید چگونه مقداری از این هزینه­ صرفه­ جویی کنید.

شما نمی ­توانید همه موارد بالا را تغییر دهید اما موارد زیر را می­توانید برای سفر ارزانتر انجام دهید:

  1. از سایت­ های مقایسه ­ای استفاده کنید

حتما شما سایت­ های زیادی را دیده­اید که قیمت­ها را باهم مقایسه می­کنند و به کابر اجازه می­دهند تمام اینترنت را برای بهترین قیمت جستجو کند. آنها قیمت­ ها را از شرکت­ های هواپیمایی مختلف با هم مقایسه می­کنند و به شما اجازه می دهند که لیستی از بهترین قیمت­ ها داشته باشید ویک بلیط با ارزانترین قیمت تهیه کنید. همه سایت ­های مقایسه ­ای مانند هم نیستند و هر کدام مطالب را به گونه ­ای متفاوت دسته ­بندی می­ کنند بنابراین به شما توصیه می کنیم سایت­ های مختلف را جستجو کنید. تفاوت قیمت­ ها می­تواند بین ۲ تا ۷ درصد در شرکت ­های مختلف باشد.

  1. به تورهای گردشگری یا رسانه­ های اجتماعی بپیوندید

گاهی اوقات مسافران دیگر می­توانند از هر وبسایت یا شرکت هواپیمایی اطلاعات مفیدتری به شما بدهند. گروه ­های مختلفی وجود دارند که افراد مختلف تجربه­ سفرهای خود را در آن با دیگران به اشتراک می­گذارند.

  1. پروازهای غیرمستقیم را انتخاب کنید

پروازهای مستقیم تقریبا همیشه از پروازهای غیر مستقیم گرانتر هستند زیرا مصرف سوخت بالاتری دارند. این روش خوبی برای هزینه کمتر و بازدید از مکان­ های بیشتر است.

  1. از قانون شب شنبه استفاده کنید

طبق این قانون اگر شما یک شب از شنبه تا یکشنبه را در مقصد خود بمانید بلیط ها بسیار ارزانتر خواهند بود.

  1. در روز مناسب پرواز کنید

بسیاری از شرکت ­های هواپیمایی قیمت بلیط هواپیما را براساس روز پرواز تعیین می­کنند. روزهای ارزانتر سه شنبه، چهارشنبه  است و روزهای جمعه و یکشنبه که تعطیلات آخر هفته هستند گرانترند.

  1. تاریخ را عوض کنید

اگر تاریخ برایتان مهم نیست بهتر است در تاریخ­ های خاص پرواز نکنید. برخی از شرکت­ ها پیشنهادهای خوبی برای بعضی از روزهای ماه دارند. اگر می ­تواند به سفرهای خارج فصل بروید.

  1. مقاصد ارزان تر را امتحان کنید

جستجو در وب سایت­ ها نه تنها به شما کمک می­کند که پروازهای ارزانتر را پیدا کنید بلکه به شما کمک می­ کند مکان­ های ارزانتر را نیز پیدا کنید.

  1. در برنامه­ های وفاداری مشتری ثبت نام کنید

اگر شما خود را به عنوان یک مشتری وفادار نشان دهید می­توانید از پیشنهاداتی مانند بلیط رایگان و تخفیف برخوردار شوید.

  1. شرایط و ضوابط شرکت ­های هواپیمایی را بخوانید

این شرکت­ها به شما قیمت­های متفاوتی را در شرایط متفاوت پیشنهاد می­دهند.

  1. هزینه ­های اضافی را حذف کنید.

از بار اضافی بپرهیزد و تا جایی که می­توانید از غذاهای کوچک و آماده استفاده کنید.