گواهینامه بین‌المللی
امتیاز ما

در سالهای اخیر شاهد تعداد برنامه ­های صدور روزافزون گواهینامه ­ها و مدارک تحصیلی برای ارزیابی توانایی­های فردی در زمینه­ مهارت­ ها و بسیاری از زمینه­ های دیگر هستیم. متاسفانه در این برنامه­ های صدور گواهینامه ساختاری وجود ندارد که بتواند این اطمینان را بدهد که این گواهینامه خاص به آنچه که ادعا می­کند دست یافته است. همانطور که سازمان­ها به دنبال اطمینان دادن به متقاضی هستند که مدرکی که صادر شده است صلاحیت کافی را دارد نیاز به شخص سوم بی طرفی است که صلاحیت این گواهینامه ­ها را ارزیابی کند. ICAC تضمینی مشابه با همان شخص سوم بی طرف است. ICAC گواهینامه­ ها را مطابق آخرین استاندارهای بین ­المللی ارزیابی­ می­کند.   خرید بلیط هواپیما

شورای اعتباربخشی صدور گواهینامه بین‌المللی یا ICAC عبارت از توافق سازمان‌هایی مبنی بر ارایه تضمین صلاحیت، مدیریت حرفه‌ای و خدمات عمومی با استفاده از تدوین و تنظیم استانداردهای صدور مجوز، گواهینامه و مدارک تحصیلی است.

در سال ۱۹۹۶ گروهی از مدیران ائتلافی شورای اعتباربخشی صدور گواهینامه بین‌المللی را به عنوان سازمان غیرانتفاعی با هدف ارزیابی برنامه‌های صدور گواهینامه با نرخ مقرون به صرفه‌ برای شرکت‌های کوچک‌تر تعریف و تبیین کردند. به منظور انجام این ماموریت، هر سازمانی باید به شکل داوطلبانه نسبت به انجمن‌های معتبر و حفظ حداقلی سربار اداری تعهد داشته باشد.

همچنین شورای اعتباربخشی صدور گواهینامه بین‌المللی در خلال سال‌های متمادی دست به طراحی و توسعه فرایندی جامع برای ارزیابی برنامه‌های گواهینامه در برابر استانداردهای طراحی شده جهانی زده است که هدف از آن نه تنها تایید انجمن با تطبیق نرم‌های صنتعی بلکه کمک به رفع دغدغه‌های اداری جزیی در خلال روند ارزیابی است. بدین شکل، سازمان‌های معتبر از یک سو می‌توانند برنامه‌های صدور گواهینامه موجود را بهبود بخشند و از سوی دیگر نشان دهند که برنامه‌های آنها با بهترین روش‌های صنعتی مطابقت دارد.

با صدور مجوز برنامه‌های صدور گواهینامه، واحدهای صنعتی و عمومی برخوردار از اطمینان و اعتماد بیشتری می‌شوند با این علم که برنامه به وسیله شخص ثالث بی طرف مورد بازبینی قرار می‌گیرد و موفق به حفظ بقا، امنیت، وجود و حرفه‌ای‌گری معقول مضاعف می‌شوند. با کمک­های داوطلبانه بیشمار و پشتیبانی انجمن­های موجود ICAC توانسته است خدمات اعتباربخشی را با بالاترین کیفیت و هزینه­ای مقرون به صرفه ارائه دهد. موسسات می­توانند با پرداخت سالانه ۲۰۰ دلار به عضویت ICAC در آیند و از خدمات اعتبار بخشی آن استفاده کنند. برخی از مزایای عضویت در ICAC: به روز رسانی دوره­ای تحولات بین­المللی در برنامه­های صدور گواهینامه، نمونه­های رایگان از برنامه­ها و سیاست­های فرآیند اعتبار بخشی و مشارکت در فعالیت­های کمیسیون ICAC است.

اهداف ارزیابی گواهینامه ­ها در ICAC 

اول، فرآیند ارزیابی می­تواند روشهای خوبی برای بهبود برنامه­ هایی دارد که موسسات و شرکت­ها به اعضا و صنایع ارائه می­دهند،شناسایی کند.

دوم، پس از اتمام ارزیابی و اجرای هرگونه اقدامات اصلاحی برنامه صدور گواهینامه بین‌المللی موسسات در بالاترین سطح استاندارد قرار می­گیرند.

سوم، با زیاد شدن بنگاه­ ها این نیاز در مصرف کنندگان احساس می­شود که مدرک داده شود مورد تایید یک شخص ثالث معتبر نیز باشد. ICAC این اعتباررا به مدارک شما خواهد داد.

شورای اعتباربخشی صدور گواهینامه بین‌المللی به‌خودی خود تحت دستورالعمل‌های بین‌المللی تثبیت شده به مثابه نظام تضمین کیفیت برای اعتباربخشی یا همان ارزیابی انطباق ISO/IEC 17011 قرار دارد. در این زمینه ابزار ارزیابی ثبت شده‌ای وجود دارد که موجب اطمینان انواع گواهینامه‌های ائتلافی با ISO/IEC 17024 می‌شود که در سال ۲۰۱۲ مورد تصویب قرار گرفت و عبارت از ارزیابی انطباق  و الزامات عمومی برای صدور گواهینامه‌های شخصی افراد است. مجله گردشگری دور و نزدیک شرایط