اسنک سوئیسی
امتیاز ما

سوئیس در زمینه اسنک جزو کشورهای زیاد مهم و مطرح نیست و شما به طور قطع نمی‌توانید در فرهنگ غذایی این کشور سراغی از تنوع اسنک با انواع گوشت و یا حتی مارماهی را بگیرید اما با این همه سوئیس هم در حد و اندازه خود اسنک‌هایی دارد که می‌توانید به عنوان سوغات به کشور خود ببرید. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.  خریدبلیط هواپیما ارزان

توبلورون

ناگفته پیدا است که هر مسافر یا گردشگری که به «جمهوری هلوتی» (نام قدرت مرکزی حاکم بر سرزمین‌های سوئیس طی سال‌های ۱۷۸۹ تا ۱۸۰۳ میلادی) سفر می‌کند باید با دستی پر از اسنک تهیه شده با تخت شکلات رنده شده موسوم به توبلورون به کشور خویش بازگردد. البته این باید قانونی نانوشته است!

 لوپارفه

به هر سوپرمارکتی که در سوئیس بروید از بس تیوپ‌های خیمرداندانی شکل لوپارفه در اطراف خود می‌بینید در انتخاب آنها مشکل پسندتر می‌شوید. لوپارفه تهیه شده از پاستای گوشت است که اگر از هر شهروند سوئیسی بپرسید چه گونه باید مصرفش کرد در جوابتان می‌‌گوید که حتما باید لوپارفه را با غذای دیگری میل کنید. اولش ممکن از لوپارفه کمی بهراسید در برابر گارد بگیرید اما همین که قدری از آن بچشید و یا با یک کف دست نان نوش جان کنید شک کنید کوله و کیف خود را پر از تیوپ‌های لوپارفه خواهید کرد! دست کم به اندازه‌ای برمی‌دارید که به هر دوست و فامیل شما یک دانه برسد!

بوندرفلش

این اسنک گوشتی برخلاف ظاهر اشرافی خود قیمت مناسبی دارد اما از ما به شما نصیحت تا می‌توانید از این نوع اسنک حتی اگر شده به شکل قاچاق با خود به عنوان سوغات ببرید. بوندرفلش از گوشتی تهیه می‌شود که در هوای تازه اندکی خشک شده و چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ هفته در کوه‌های آلپ قوام آمده است تا طعم و مزه‌ای بی‌نظیر و منحصر به فرد پیدا کند.

نان زوف

نان زوف شاید به طور دقیق مناسب برای بردن به عنوان سوغاتی نباشد اما چون اساسا نوعی خمیر پرورده است مورد علاقه همه آلمانی زبان‌های سوئیس است. نان زوف طعم نان تازه می‌دهد و شاید بتوان اندکی از آن را محض نمونه هم که شده به کشور خود برد.

شارف

باید پذیرفت که شارف اسنک نیست اما زندگی شما را دستخوش تغییر می‌کند. شارف را در بطری سیاه مشکوک تهیه می‌کنند و بعد روی بطری یک برچسب زرد روشن می‌چسبانند به گونه‌ای که آدم پیش خودش فکر می‌کند واقعا می‌شود چنین چیزی را خورد! شارف طعم ادویه می‌دهد و می‌شود آن را با هر چیزی مصرف کرد. امتحانش ضرری ندارد.

آروما

از هر سوئیسی که در خارج از کشور خودش زندگی می‌کند اگر بپرسید از بین خوراکی‌های کشورت دلت برای کدامش تنگ شده بی‌بروبرگرد می‌گوید: آروما! این پودر نمکی شکل در حقیقت به غذای اصلی شما طعم و مزه می‌دهد و به هر رستورانی که در سوئیس بروید آروما در برابر دیدگان شما ظاهر می‌شود.

لکرلی

باسلر لکرلی نوعی بیسکویت سفت سنتی متعلق به شهر بازل سوئیس است. این بیسکویت را با دانه‌های آجیل، عسل و عصاره‌ی میوه درست می‌کنند. قدمت این نوع بیسکویت به بیش از ۷۰۰ سال پیش بازمی‌گردد و در سوئیس حکم میراث ملی را دارد.