جاذبه‌های گردشگری استانبول
امتیاز ما

استانبول، شهری که تلفیقی از آسیا و اروپا است، یکی از جاذبه‌های تاریخی و معاصر به‌شمار می‌آید. این شهر که زمانی به عنوان قسطنطنیه شناخته می‌شد، یک کشف فرهنگی به شمار می آید. امروز در مجله گردشگری دورونزدیک جاذبه‌های گردشگری استانبول را به شما معرفی می‌کنیم که باعث می‌شود بخواهید حتما یک بار هم که شده به استانبول سفر کنید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

ایاصوفیه

جاذبه‌های گردشگری استانبول

یکی از معروفترین جاذبه‌های گردشگری استانبول را ایاصوفیه می توان نام برد. «ایاصوفیه» زمانی بزرگ‌ترین کلیسای جامع جهان بود. ایاصوفیه در سال ۵۳۷ بعد از میلاد مسیح، یک قصر سلطنتی با معماری روم شرقی بود اما در سال ۱۴۵۳ به مسجد عثمانی تبدیل شد و هنوز هم شکوه و جلال اولیه‌ی خود را دارد. ایاصوفیه اکنون موزه‌ای است که علاقمندان به فرهنگ و معماری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. محله کادیکوی استانبول

تنگه بسفر

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

تنگه‌ی «بسفر» نه ‌تنها دریای سیاه و مدیترانه را به یکدیگر متصل می‌سازد، بلکه استانبول را بین دو قاره تقسیم می‌کند؛ اروپا و آسیا. این تنگه احتمالا یکی از مهم‌ترین تنگه‌‌های دنیا است. این مرز آبی دارای خانه‌های متعددی با ساختار روم شرقی و عثمانی است و منظره‌ی زیبایی را برای یک سفر آبی به نمایش می‌گذارد.

باسیلیکا سیسترن

جاذبه‌های گردشگری استانبول 

بر خلاف بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استانبول که بر روی زمین قرار دارند، «باسیلیکا سیسترن»، این مکان جذاب و منحصر به‌ فرد در زیر زمین قرار دارد. این مکان انگار از دنیای ارباب حلقه ‌ها به بیرون آمده است. باسیلیکا سیسترن یک مخزن آب زیرزمینی است که در زیر ایاصوفیه واقع شده است. این مکان با ۵۲ پله به سمت زیر زمین قابل دسترس است و فضایی ۹۸۰۰ مترمربعی است که ۳۳۶ ستون را در خود جای داده است. پتانسیل ذخیره‌ی آب این مکان ۱۰۰ هزار تن محاسبه شده است. خرید آنلاین بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

پل بسفر

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

یکی از ۳ پل معلق بر روی تنگه‌ی بسفر، که اخیرا نامش به پل «شهدای ۱۵ جولای» تغییر کرده است، پل بسفر است که اروپا را به آسیا متصل می‌کند. این پل بیست و پنجمین پل معلق طولانی دنیا است . مطمئنا یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می شود. افراد پیاده نمی‌‌توانند از این پل عبور کنند اما منظره‌ی غروب خورشید آن بسیار دیدنی است.

مسجد آبی

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

مسجد «سلطان احمد» که به مسجد آبی نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استانبول و محلی برای عبادت است. نام این مسجد به دلیل دیوارهایی که به رنگ آبی نقاشی شده‌اند، مسجد آبی قرار داده شده است. معماری فوق ‌العاده‌ی این مسجد که ترکیبی از معماری اسلامی و «بیزانتین» است آن را به جاذبه‌ی گردشگری محبوبی در میان گردشگران تبدیل کرده است. مسجد سلطان احمد یکی از معدود مساجدی است که در ترکیه دارای شش مناره هستند.

پله های رنگین کمانی

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

این پله‌های رنگارنگ را می‌توانید در بخش «سیهانگیر» استانبول پیدا کنید. «حسین ستینل» یک مهندس جنگلبانی بازنشسته این پله‌ها را در طول ۴ روز نقاشی کرد. دلیل او برای این کار دادن علتی به مردم برای لبخند زدن بود. دولت محلی به‌سرعت واکنش نشان داد و پله‌ها را مجددا به رنگ خاکستری درآورد اما به دلیل مخالفت‌های عمومی پله‌ها دوباره به رنگ‌های مختلف نقاشی شد.

یالیسی حکیم باشی

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

زمانی‌که مشغول قایق‌سواری هستید توجه‌تان به «خانه‌ی قرمز» که قبلا به نوعی ساختمان پزشکان بود، جلب می‌شود. این مجموعه به رنگ قرمز نقاشی شده تا اهمیت ساکنین آن‌ را نشان دهد. «یالیسی حکیم باشی» نه‌تنها به رودخانه‌ی بسفر رنگ زیبایی بخشیده است بلکه تنوعی در معماری این منطقه نیز به‌وجود آورده است.

گربه های استانبول

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

اگر به گربه‌ها علاقه دارید، استانبول شهر ایده‌آل شماست. در این شهر حتی دو قدم هم نمی‌توانید بدون همراهی گربه‌های خیابانی استانبول حرکت کنید. آن‌ها یا در کنار درها خوابیده‌اند، یا در گوشه‌و‌کنار نشسته‌اند. در واقع گربه‌ها نماد غیر رسمی شهر استانبول هستند.

برج گالاتا

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

برج «گالاتا» بنایی بسیار زیباست که با کلاهک مخروطی خود منظره‌ی جالبی به شهر استانبول بخشیده است. این بنا شبیه بناهایی است که در قصه‌های پریان توصیف شده است. از روی این برج منظره‌ی زیبایی از شهر قابل مشاهده است. به‌علاوه در طبقات بالایی دارای کافه و رستوران است.

مسجد سلیمانیه

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

در شهری که بیش از ۳۰۰۰ مسجد وجود دارد ممکن است تصور کنید دیدن همه‌ی آن‌ها از حوصله‌تان خارج است. اما این مسجدها هر کدام ظاهر خاص خود و داستانی جدا برای خود دارند. مسجد زیبای سلیمانیه دومین مسجد بزرگ استانبول است که توسط معمار معروف عثمانی «میمار سینان» ساخته شده است. این مسجد نمونه‌ی بسیار خوبی از معماری عثمانی قرن شانزدهم است و آرامگاه سلیمان و همسرش نیز هست.

موزه کاریه

 جاذبه‌های گردشگری استانبول

موزه‌ی «کاریه» که پیش از این کلیسای ارتدکس یونانی بوده، با نقاشی‌های فوق‌العاده‌ی بیزانتین، به نوعی جواهر پنهان استانبول به‌شمار می‌رود. کلیسای «کورا» که اکنون به موزه تبدیل شده است، نقاشی‌های زیبایی از زندگی حضرت مسیح (ع) داد و گنبد این کلیسا حضت مریم (س) را به همراه ۱۲ فرشته نشان می‌دهد. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول است که دیدن آن به هر گردشگری توصیه می‌شود.