جاذبه های طبیعی گرجستان
امتیاز ما

گرجستان یکی از کشورهای مورد علاقه‌ی ایرانیان برای سفر است. مناظر طبیعی گرجستان ازجمله جاذبه‌های این کشور هستند که دیدن آنها به هر گردشگری توصیه می‌شود. مناطق غربی گرجستان شامل جنگل‌های بارانی، باتلاق‌ها، مناطق برفی و یخ‌زده هستند درحالیکه قسمت‌های شرقی از دشت‌های خشک پوشیده شده‌اند. ۴۰ درصد از این کشور را جنگل‌ها تشکیل داده‌اند. کشور گرجستان مناظر طبیعی فوق‌العاده زیبایی دارد که امروز در مجله گردشگری دورونزدیک  به معرفی آنها می‌پردازیم.

جاذبه های طبیعی گرجستان

دره آلازانی
جاذبه های طبیعی گرجستان

دره‌ی «آلازانی» در منطقه‌ی «کاختی» در ارتفاع ۲۰۰ الی ۴۷۰ متری از سطح دریا واقع شده‌است. اطراف این دره را کوه‌هایی زیبا احاطه کرده‌اند. بهترین راه برای لذت بردن از این مناظر زیبا بازدید از شهر «سیغناقی» است. این شهر در ارتفاع ۷۹۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و از آنجا منظره‌ی بسیار زیبایی از دره و کوه‌های قفقاز بزرگ را می‌توان مشاهده کرد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

دیوید گارجا

جاذبه های طبیعی گرجستان

«دیوید گارجا» نام یک صومعه است که در منطقه‌ی کاختی واقع شده است. این صومعه‌ی سنگی که یک صومعه‌ی «ارتدکس» است، در دامنه‌های نیمه‌خشک کوه گارجا در مرز با آذربایجان قرار گرفته است. صومعه‌ی دیوید گارجا توسط یکی از ۱۳ پدر آشوری که در قرن ششم میلادی مسیحیت را در گرجستان گسترش دادند بنا شد. محیط اطراف این صومعه مناظر زیبایی از بیابان‌ها و دره‌ها به نمایش می‌گذارد. کافه های گرجستان

دریاچه‌های آبادلائوری

جاذبه های طبیعی گرجستان

دریاچه‌ی «آبادلائوری» که به داشتن سه دریاچه با رنگ‌های مختلف شهرت دارد در نزدیکی دهکده‌ی «روشکا» در «خوسورتی» قرار گرفته‌است. این دریاچه‌ها که به رنگ‌های آبی، سبز و سفید هستند در ارتفاع ۲۸۱۲ متری از سطح دریا قرار گرفته‌اند. برای دیدن هر سه دریاچه بهتر است یک روز را به پیاده‌روی در این منطقه اختصاص بدهید. سوغاتی های گرجستان

دریاچه بلک راک

دریاچه‌ی «بلک‌راک» یکی دیگر از جاذبه های طبیعی گرجستان است که چندان در میان گردشگران شناخته‌شده نیست. برای رسیدن به این دریاچه باید یکی دو روز در مناطق حفاظت‌شده‌ی «لاگودخی» پیاده‌روی کنید. این منطقه مناظر فوق‌العاده‌ای از جنگل های قدیمی به نمایش می‌گذارد. خرید بلیط هواپیما تهران تفلیس

واردزیا

«واردزیا» نام شهری سنگی است که به دستور ملکه «تامار» در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد. این شهر سنگی ۱۳ طبقه دارد و ۶۰۰ خانه را در خود جای داده‌است. واردزیا همچنین دارای یک کلیسا و برج ناقوس است.

دره‌ی مارتویلی

دره ی «مارتویلی» یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های طبیعی گرجستان به‌شمار می‌رود. این دره در منطقه‌ی «سامگرلو» واقع شده و محل قرارگیری رودخانه‌ی سبز رنگ «آباشا» و مناظر نفس‌گیر طبیعی است. در این مکان می‌توانید سوار قایق شوید و به سمت آبشار زیبای این منطقه بروید.

مستیا

«مستیا» شهر مرکزی «اسوانتی» است و در ۱۲۸ کیلومتری «زوگدیدی» واقع شده‌است. اگرچه این شهر کوچک است اما قرن‌ها نقش مهمی را در فرهنگ گرجستان ایفا کرده‌است. بخش‌هایی از این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌است. قلعه‌های قرون وسطایی، کلیساها، رشته‌کوه‌های زیبای این شهر ازجمله‌ جاذبه های طبیعی گرجستان که حتما باید ببینید.

اوشگولی

یکی دیگر از روستاهای مهم اسوانتی، «اوشگولی» نام دارد. این روستا برای گردشگرانی که که به طبیعت‌گردی و دیدن مناظر فوق‌العاده‌ی «شخارا»، بلندترین کوه گرجستان علاقه دارند، یک مقصد محبوب گردشگری است.

دارتلو

جاذبه های طبیعی گرجستان
«دارتلو» یک روستای کوچک در «توشتی» است که دارای تعداد زیادی قلعه‌ از زمان قرون وسطی است. این روستا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در بیشتر ماه‌های سال خالی از سکنه است زیرا شرایط آب‌وهوایی این‌گونه ایجاب می‌کند. مردم توشتی با شروع ماه‌های سرد به زمین‌های پست‌تر می‌روند و با شروع ماه‌های گرم به سمت این دهکده حرکت می‌کنند.

دره‌ی داشباشی

دره‌ی «داشباشی» به دلیل تنوع زیستی و داشتن گونه‌های نادر شهرت دارد. این دره دو ساعت از تفلیس فاصله دارد. این اکوسیستم منحصربفرد توسط رودخانه‌ی «خرامی» و فلات آتش‌فشانی داشباش به‌وجود آمده‌است. گل‌ها و گیاهان دامنه‌های پرشیب این دره و آبشار بسیار زیبای آن فضایی ایده‌آل برای عاشقان طبیعت به‌وجود آورده است.

آباستومانی

«آباستومانی» مکانی فوق‌العاده و ایده‌آل برای یک سفر رمانتیک است. افرادی که به تماشای ستارگان علاقه دارند می‌توانند به رصدخانه‌ای که از شال ۱۹۳۲ در این شهر قرار دارد بروند و ستارگان را رصد کنند. این منطقه به دلیل جنگل‌های مخروطی اطراف کوه‌های «کانوبیلی»، آب و هوای پایدار و هوایی تمیز و بدون آلودگی به عنوان مکانی مناسب برای رصد ستارگان شناخته شده‌است.  شما می‌توانید هر روز تا ساعت ۳ صبح به این رصدخانه بروید و یک پیک‌نیک رمانتیک در زیر ستارگان تجربه کنید.