کوالالامپور
امتیاز ما

کوالالامپور با جاذبه ی گردشگری بسیار ترکیبی از مساجد بزرگ، معابد رنگارنگ چینی و محله­ هایی با خصوصیات محله­ های شبه قاره هند است. البته به این جذابیت­ ها شهر مدرن، برج­ های پتروناس و شهرت غذاهای خوشمزه خیابانی را اضافه کنید. در مجله گردشگری دور و نزدیک به شما نشان می­دهیم چگونه در ۴۸ ساعت از کوالالامپور دیدن کنید. خرید بلیط هواپیمای تهران کوالالامپور

روز اول: تاریخ مالزی، غذاهای هندی و برج­ های پتروناس

۲۴ ساعت اول در کوالالامپور شامل سفر به موزه ملی، کاوش هند کوچک و گرفتن عکس ­های عالی در برج­ های پتروناس است.

کوالالامپور

صبح: مرور کوتاهی بر تاریخ مالزی

صبح را با «ناسی جورنگ» (برنج سرخ شده) و نسکافه یخ در «ناسی کندار پولو پینانج» آغاز کنید. موزه ملی از داستان اولین مهاجران تا امروز را به نمایش می­گذارد. حدود یک ساعت برای گردش در داخل موزه وقت بگذارید. می توانید از مرکز خرید «کی ال سنترال» پیاده به موزه بروید یا تاکسی بگیرید. از موزه به هند کوچک مالزی در «برایکفیلد» بروید. برای یک کیک و نوشیدنی در «کافه بروبری» درست روبروی بزرگراه، توقف کنید.

بعد از ظهر: طعم شبه قاره را در حومه کوالالامپور بچشید

کوالالامپور

در خیابان­ های هند کوچک یکی از مناطق پر جنب و جوش کوالالامپور ، پیاده ­روی کنید. از این محل­ ها دیدن کنید: «ویوکانادا آشرام»، «معبد سری کارپاگا وینایاگار» و «سری کاناداسوامی کوویل». اگر گرسنه هستید یک «روتی کانای» از یکی از رستوران­ های فراوان «نستی کاندار» (غذاخوری سلف سرویس) سفارش دهید.

کوالالامپور

عصر: برج­ های پتروناس و سمفونی کی ال سی سی

برنامه اولین غروب سفر ۴۸ ساعته به کوالالامپور بازدید از معروف­ ترین ساختمان پایتخت است سعی کنید در اواخر بعد از ظهر به «کی ال سی سی» برسید. از برج ­های دوقلو که تقریبا پایین ­ترین ابرها را لمس می­ کنند، لذت ببرید. به شما توصیه می­ کنیم قبل از ابزار به پارک «کی ال سی سی» بروید و تا ساعت ۸ صبر کنید تا سمفونی دریاچه آغاز شود.

کوالالامپور

شب: غذاهای خیابانی مالزی و دیدار با سایر گردشگران

پس از بازدید از برج­ های پتروناس یک تاکسی به «بوکت بیتانج» بگیرید. «بوکت بیتانج» روح و زندگی شهر پس ازتاریکی است. خیابان­ ها پر است از رستوران­ های مختلف است که از غذاهای خیابانی گرفته ( غذاهای معروف مالزی) تا «ناسی کندار» سرو می­­کنند. اگر می ­خواهید غذا و نوشیدنی ارزان برای شما تمام شود، به «جالان آلور» سربزنید. این منطقه بهشت مسافران است و شما می­ توانید یک تجربه اجتماعی در اینجا داشته باشید. بلیط تهران کوالالامپور

کوالالامپور

 

روز دوم: در حیات وحش کاوش کنید، در مورد اسلام و بازارهای شبانه یاد بگیرید.

 

۲۴ ساعت دوم در کوالالامپو شامل سفر به باغ دریاچهها، موزه هنرهای اسلامی و شهر چینی ­ها است.

صبح: باغ­ها استوایی، یک دریاچه و میمون­ ها

کوالالامپور

صبح روز دوم ۴۸ ساعته خود در کوالالامپوررا با کاسه رشته فرنگی داغ شروع کنید. یک تاکسی به مقصد دریاچه باغ بگیرید. مرغزار کوالالامپور در قلب شهر تا حدودی بی نظم قرار دارد. رنگ­ ها را ببینید و درون «باغ­ های گیاه شناسی» را ببویید. در کنار ارکیده ­های زیبا عکس بگیرید و اطراف دریاچه قدم بزنید. چشمان خود را برای دیدن «ماکاک»ها (نوعی میمون) که در نزدیکی باغ ­های ارکیده زندگیی می­کنند باز نگه دارید. نکته: سعی کنید تا جایی که ممکن است درابتدای روز و هرچه زودتر دریاچه باغ را ببینید. (قبل از اینکه هوا گرم شود یا ابرهای بارانی در آسمان پدیدار شوند. چگونه یک روز بارانی را در کوالالامپور سپری کنیم؟).

بعد از ظهر: اهمیت اسلام در مالزی را درک کنید

همانطور که گرمای بعد از ظهر غیر قابل تحمل می­شود به موزه که دارای تهیه مطبوع است، بروید. «موزه هنرهای اسلامی» در نزدیکی دریاچه باغ و مسجد ملی قرار دارد. یک یا دو ساعت را برای بازدید از این موزه چهار طبقه پیش­بینی کنید. این بازدید فقط ۱۴ رینگیت (۳٫۵۰ دلار آمریکا) برای شما هزینه دارد. برجسته­ ترین نمایشگاه ­های موزه آلات موسیقی، مدل مساجد و داستان اسلام در طول قرن ­ها است.

کوالالامپور

عصر: عصر در چاینا تون

هیچ سفر ۴۸ ساعته­ای به کوالالامپور بدون بازدید از «چاینا تون» معروف یا (بدنام) کامل نمی­شود. پس از آسودگی از بعد از ظهر بسیار گرم می­توانید تکسی بگیرید و یا پیاده از از مسجد ملی مستقیم به «چاینا تون» بروید. از بازار مرکزی و قدیمی­ترین معبد هندو در کوالالامپور (معبد ماهاماریامان) دیدن کنید. چندین معبد قرمز چینی در کنار خیابان­ها وجود دارند.

کوالالامپور

شب: خرید سوغات در «خیابان پتالینگ» 

در خیابان­ های پیچ در پیچ قدم بزنید و به دنبال حراج­ ها و نمونه­ های غذاهای خیابانی باشید. اگر چیزی می­خرید مراقب فروشندگان باشید. آنها برخی اوقات از اینکه چانه بزنید و خرید نکنید ناراحت می­شوند. نکته : شما می ­توانید بهترین غذاهای خیابانی را در «خیابان پتالینگ» پیدا کنید. ما توصیه می­ کنیم «ستای» (کباب­ های مالزی بر روی سیخ چوبی) را امتحان کنید. اگر هنوز انرژی دارید برای صرف نوشیدنی به مثلث طلایی کوالالامپور «چانگکات» بروید.

کوالالامپور