بازدید از آذربایجان
امتیاز ما

مناظر ومناطق آب وهوایی متنوع باعث شده است که سرزمین آتش یک مقصد جذاب برای تمام سال باشد. در اینجا بهترین زمان برای بازدید از مناطق مختلف و لذت بردن از پرندگان مهاجر فصلی و پیاده ­روی در کوه ­های قفقاز و تجربه ­های فرهنگی را بیان می کنیم.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ژانویه   

 بازدید از آذربایجان

وقتی کریسمس می­شود اکثر مردم به جای هوای سرد و یخ قفقازی به جاهای گرمتر می­روند. اما گردشگران شجاع­تر می­توانند جشن سال نو و جشن کریسمس استثنایی را در باکو تجربه کنند. باکو در این زمان سرشار از رنگ و نور و تزیینات خیابانی است. جشن ­های بی­پایان در کافه­ ها رستوران­ ها و هتل ­ها گردشگران را سرگرم خواهد کرد. جشن سال نو در همه جای کشور برکزار می­شود اما در باکو بسیار پر جنب و جوش ­تر است. تا انتهای ماه برای روز شهدا در پایتخت بمانید. در تاریخ ۲۰ ژانویه یادبود ۱۳۰ نفر از مردم آذربایجان است که وقتی تانک ­های شوروی در جریان اعتراضات ۱۹۹۰ به آنها شلیک کرد، جان خود را از دست دادند. خرید بلیط هواپیما تهران باکو

فوریه

بازدید از آذربایجان در زمستان ، زمستان در امتداد دریای خزر زیاد سرد نیست، اما داخل کشور بسیار سرد است. بارش برف در برخی نقاط کشور به سمت کوه های قفقاز بسیار فراوان است. اگر این آب و هوا برای شما ناخوشایند است به یکی از استراحتگاه ­های اسکی در «شهداگ» یا «طوفانداگ» بروید. گردشگران زیادی در زمستان از آذربایجان دیدن نمی ­کنند بنابراین تنها با چند دلار می­توانید محل اقامت خود را انتخاب کنید.

بازدید از آذربایجان

مارس  

جشن نوروز، سال نو ایرانی، پایان مارس در آذربایجانبرگزار می­شود. این جشن زرتشتیان یک تعطیلات ملی در آذربایجان برای  احترام به آمدن بهار است. مردم محلی جشن ­های منظم و رویدادهای جالبی را در این مدت برگزار می­کنند که با غذاهای سنتی و نوشیدنی فراوان همراه است. برای بازدید از  آذربایجان گردشگران باید در این زمان بیایند تا این رویداد فرهنگی منحصر به فرد را یک بار در طول زندگی تجربه کنند.

آوریل

«شکی» یک شهر باستانی است که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و در دامنه کوه­ های قفقاز قرار دارد. تاریخ و فرهنگ دیرینه این مکان که در نزدیکی مرز گرجستان قرار گرفته است، بازدید از این شهر یک فعالیت عالی بشمار می­رود. زمستان­ها اینجا با توجه به نزدیکی آن به کوه ­ها، سرد و خشن هستند اما در که بهار تولد دوباره گیاهان و درختان است به «شکی» بروید.

بازدید از آذربایجان

ژوئن

تابستان در آذربایجان گرم است. با گرمایی که انتظار می­رود به ۴۰ درجه هم برسد گرما با رطوبت دریای خزر ترکیب می­شود و آذربایجان را به مکان ناراحتی برای گشت و گذار تبدیل می­کند. گفته می­شود اکثر مردم باکو بعد از ظهر را می­خوابند و پس از تاریکی هوا که دمای هوا قابل تحمل­تر است، بیرون می­آیند. در این زمان بهتر است به سمت ساحل یا جنوب به «لانکاران» بروید.

بازدید از آذربایجان

جولای

در حالی که تابستان ممکن است در زمین­های کم ارتفاع گرم باشد، کوه­ ها هوای دلپذیری دارند و این زمان برای پیاده­روی بسیار ایده­آل است. به سوی «شکی» یا «کوبا» بروید و انتظار دمای مناسب­تری را داشته باشید. به همین دلیل است که جولای بهترین زمان برای پیاده­ روی در کوه­ های قفقاز است.

بازدید از آذربایجان

سپتامبر

«دریاچه گویگل» در نزدیکی گنجه در آذربایجان مرکزی یکی از زیباترین نقاط کشور است. با رنگ­ آبی سیر و جنگل­های اطراف آن این دریاچه کوهستانی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می­کند. بازدید از «دریاچه گویگل» در یک سفر روزانه از گنجه یک فعالیتعادی برای گردشگران است. اما مسلما بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه زیبا انتهای تابستان است.

بازدید از آذربایجان

اکتبر

گذار از تابستان به پاییز ناگهانی است. ابرها در ماه اکتبر در ابکو زیاد هستند و پایتخت باران بیشتری را تجربه می­کند. دمای هوا به حدود ۲۰ درجه کاهش پیدا می­کند. طبق گفته مردم محلی بهترین زمان برای بازدید از آذربایجان ماه اکتبر است پس از گرمای ناراحت کننده تابستان و قبل از شروع سرمای زمستان. در این زمان بازدید از «آتشگاه»، «یانار داگ» (کوه سوزان باکو) و پارک ملی گوبوستان بسیار راحت تر است. جشن­ های روز استقلال هم ۱۸ اکتبر در سراسر کشور برگزار می­شود.

بازدید از آذربایجان

نوامبر

افراد کمی برای بازدید از آذربایجان در انتهای سال که دمای هوا کاهش پیدا می­کند به این کشور سفر می­کنند. اما کسانی که به حیات وحش علاقمند هسنتد می توانند از مهاجرت پرندگان لذت ببرند. دراین فصل پرندگان مختلفی در پارک­های ملی آذبایجان مشاهده می­شوند. پرندگان از زمستان خشن روسیه به اینجا مهاجرت می­کنند.بسیاری از پارک ­های ملی در امتداد ساحل قرار دارند.

دسامبر

با وجود اینکه بیشتر جمعیت آذربایجان مسلمان هستند اما مردم محلی هنوز در جشن کریسمس در سراسر کشور حضور دارند. از بازارهای کریسمس گرفته تا کافه­ هاو رستوران­ هایی که با تم کریسمس تزیین شده­اند، کمک می کنند تا گردشگران با مضمون جشن­های آذربایجان آشنا شوند. مجله گردشگری دورونزدیک

بازدید از آذربایجان