گرجستان تفلیس سوغات گرجستان
امتیاز ما

صنایع دستی در گرجستان بسیار زیاد و متنوع و دارای قیمت‌های مناسبی هستند. مغازه‌های زیادی در تفلیس وجود دارند که می‌توانید سوغاتی‌های خاص و زیبایی را برای خود و عزیزان‌تان خریداری کنید. امروز در  مجله گردشگری دورونزدیک چند نمونه از سوغاتی‌های خاص گرجستان را به شما معرفی خواهیم کرد. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

سوغات گرجستان

جواهرات میناکاری 

 گرجستان تفلیس سوغات گرجستان

جواهرات میناکاری ترکیبی از شیشه و فلزاتی چون نقره، مس و طلا است. در گرجستان این تکنیک در محدوده‌ی زمانی وسیعی انجام می‌شده است؛ از قرن هشتم تا اواخر قرن پانزدهم. متاسفانه این هنر در قرن پانزدهم از بین رفت و در قرن بیستم زمانی که جواهرسازان تکنیک‌های سنتی و مدرن را با هم ترکیب کردند احیا شد. آن‌ها توانستند با این تکنیک‌ها جواهرات زیبایی بسازند. گالری هنر میناکاری اورنومنت جواهرات زیبای میناکاری شده را از هنرمندان گرجستانی به فروش می‌رساند.

جوراب های خینکالی

 گرجستان تفلیس سوغات گرجستان

این جوراب‌ها دست‌ساز نیستند اما به دلیل داشتن طرح‌هایی از خینکاری، غذای سنتی گرجستان می‌توانند هدایای خاص و زیبایی باشند. برند آلترساکس انواع دیگری از این جوراب‌های گرجستانی را نیز به فروش می‌رسانند. از نمونه‌های آن می‌توان به جوراب‌هایی با طرح خاچاپوری، نیکوپیروسمانی (نقاش گرجی) و چوخا (لباس سنتی گرجستان) نام برد. اگر سه جفت یا بیشتر خریداری کنید می‌توانید تخفیف و جعبه‌ی هدیه بگیرید.

رومیزی های آبی سنتی

 گرجستان تفلیس سوغات گرجستان

رومیزی‌های سنتی گرجستان با طرح‌هایی ازجمله پرندگان، آهو و دیگر اشکالی که جزو فرهنگ بومی این کشور بوده‌اند تزئین شده‌اند. شیوه‌ی رنگ‌آمیزی این رومیزی‌ها در شرق انجام می‌شد و گرجستانی‌ها روش‌های خود را به آن اضافه کردند. آن‌ها از رنگ نیلی برای رنگ کردن رومیزی‌های نخی استفاده می‌کردند و سپس نقش‌های بومی را به آن اضافه می‌کردند و همین باعث شد این رومیزی‌ها در میان همتایان روسی و اروپایی متمایز باشد. این رومیزی‌ها مدتی به‌دست فراموشی سپرده شد اما دوباره به بازار بازگشت. این رومیزی‌ها را می‌توانید در مغازه‌های گالری ۲۷ یا نیدو پیدا کنید.

نمونه هایی از گنج های باستانی گرجستان

 گرجستان تفلیس سوغات گرجستان

مغازه‌ای که در موزه‌ی ملی گرجستان قرار دارد، نمونه‌های تولید شده از گنج‌های باستانی گرجستان را به عنوان سوغات به فروش می‌رساند. تاریخ این گنج‌ها به قرن سوم پس از میلاد بازمی‌گردد. در اینجا می‌توانید جواهراتی از قبیل انگشتر، دستبند، سنجاق و گردنبند خریداری کنید.  خرید ارزان بلیط تهران تفلیس | بلیط تفلیس تهران

رومیزی های مدرن

برای افرادی که به معماری علاقمند هستند، هودا رومیزی‌های مدرن و زیبایی را برای فروش قرار داده است. این رومیزی‌ها دارای نقش‌های متنوعی از ساختمان‌های تفلیس هستند. این رومیزی‌ها انواع بلند و کوتاه دارند و همچنین دارای دستمال‌هایی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف مناسب با دکور میز شما هستند. بهترین زمان سفر به گرجستان

لباس هایی با تلفیق سنت و مدرنیته

 

لباس هایی با تلفیق سنت و مدرنیته

«ساموسلیپیرولی» یک مغازه‌ی لباس‌فروشی‌ است که لباس‌های گرجستانی را که با سبکی مدرن طراحی و دوخته شده‌اند به فروش می‌رساند. در این بوتیک می‌توانید انواع لباس، کفش و اکسسوری برای آقایان، خانم‌ها و کودکان خریداری کنید و افرادی که به استایل کژوال علاقه دارند تی‌شرت‌های چاپی با طرح عکس‌های سیاه و سفید اشراف‌زادگان گرجی با لباس سنتی را می‌توانند در این بوتیک پیدا کنند.

ظروف سرامیکی 

 گرجستان تفلیس سوغات گرجستان

اگر شما یا کسانی که می‌شناسید از ظروف و لوازم آشپزخانه خوششان می‌آید سری به وایت استودیو بزنید تا در آنجا تعداد زیادی ظروف سرامیکی با طرح‌های سنتی گرجی ببینید. این محصولات با نقش‌های گرجی و با استفاده از پرسلین و خاک رس قرمز ساخته شده‌اند. به علاوه هر محصول طرح خاص خود را در این گالری دارد.

لوازم دکوری

اگر به‌دنبال لوازمی می‌گردید که به وسایل خانه‌تان اضافه کنید، مغازه‌هایی در گرجستان محصولاتی از طراحان مختلف برای فروش قرار داده‌اند. علاوه بر میز، صندلی یا مبل می‌توانید محصولات کوچکتری که بتوانید با خود حمل کنید، مانند فنجان‌های سرامیکی، ساعت، پتوهای بافت، پوستر، گلدان یا محصولات دیگر را خریداری کنید.

پنیر گرجستان

 گرجستان تفلیس سوغات گرجستان

سنت درست کردن پنیر در گرجستان به سال‌های خیلی دور بازمی‌گردد. پنیرهای گرجستان را می‌توانید در مغازه‌ها یا در بازار تهیه کنید اما بهترین مکان برای خرید این محصول مغازه‌های فروش پنیر است زیرا در آنجا از نظر ظاهر و مزه بسیار متمایزتر عمل شده است. بهترین پنیر برای خریدن پنیر دودی است زیرا مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند. زیباترین شهرهای گرجستان

ادویه

 گرجستان تفلیس سوغات گرجستان

برای خیلی از گردشگرانی که به گرجستان می‌روند، خرید ادویه اهمیت زیادی دارد. بهترین ادویه با مناسب‌ترین قیمت را می‌توانید از Hmeli Suneli  خریداری کنید. این مغازه در نزدیک بازار لباس تفلیس واقع شده است.