معتبرترین پاسپورت های جهان
امتیاز ما

اولین شرط سفر به کشورهای خارجی داشتن پاسپورت است و مطمئنا سفر به اکثر نقاط جهان با یک پاسپورت معتبر و بدون اینکه نیاز داشته باشید مراحل سخت و طولانی دریافت ویزای کشور مقصد را بگذرانید، امتیاز خیلی خوبی محسوب می‌شود. شهروندان کشورهایی که دارای پاسپورت‌های معتبر هستند بدون دغدغه و به آسانی می‌توانند به بیشتر نقاط دنیا سفر کنند. لیست معتبرترین پاسپورت های جهان هر سال با تغییرات کوچکی مواجه می‌شود. با مجله‌ی گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا با معتبرترین پاسپورت های جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

معتبرترین پاسپورت های جهان

معتبرترین پاسپورت های جهان ۲۰۱۸ 

آنچه تفاوت پاسپورت‌های جهان را با یکدیگر مشخص می‌کند، شاخص‌هایی است که برای سنجش اعتبار پاسپورت‌ها درنظر گرفته می‌شود. این شاخص نشان می‌دهد شهروندان یک کشور به چند کشور دیگر می‌توانند بدون ویزا یا با دریافت ویزای فرودگاهی سفر کنند.  موسسه‌ی «Henley & Partners» در سال ۲۰۱۸ اطلاعاتی را از ۲۰۰ کشور، سرزمین و کشور مستقل جمع‌آوری کرده و داده‌های مربوط به معتبرترین پاسپورت های جهان را بروزرسانی نموده است. گزارشی که این موسسه منتشر می‌کند رتبه‌ی کشورهای مختلف و اعتبار پاسپورت این کشورها را مشخص می‌سازد.

معتبرترین پاسپورت های جهان

طبق جدیدترین گزارشات، عنوان معتبرترین پاسپورت های جهان و قدرتمندترین پاسپورت جهان به کشور ژاپن تعلق می‌گیرد. امسال ژاپن و سنگاپور در صدر لیست معتبرترین پاسپورت های جهان قرار گرفته‌اند و این به این معنا است که شهروندان ژاپن به ۱۹۰ کشور و شهروندان سنگاپور می‌توانند به ۱۸۹ کشور جهان، بدون گذراندن مراحل دشوار گرفتن ویزا سفر کنند. این دو کشور یا از دریافت ویزا معاف هستند یا در بدو ورود می‌توانند ویزا دریافت کنند. درواقع می‌توانند ویزای فرودگاهی اخذ کنند که در بدو ورود به آنها داده می‌شود. در سال ۲۰۱۸ ژاپن سنگاپور را از رتبه‌ی اول خارج کرد و معتبرترین پاسپورت های جهان را ازآن خود کرد.با ویزای کشور کانادا به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

معتبرترین پاسپورت های جهان 

افرادی که دارای پاسپورت ژاپنی هستند می‌توانند به ۱۹۰ کشور جهان بدون در اختیار داشتن ویزا سفر کنند. افرادی پاسپورت سنگاپور را در اختیار دارند از ۲۱۸ کشور می‌توانند به ۱۸۹ کشور جهان بدون دغدغه‌ی دریافت ویزا سفر کنند. پس از این دو کشور، کشور آلمان قرار می‌گیرد و شهروندان این کشور با داشتن پاسپورت آلمانی می‌توانند به ۱۸۸ کشور دنیا سفر کنند.

ژاپن و سنگاپور رقابتی نزدیک داشتند اما کشور ژاپن با لغو ویزا توسط کشور میانمار توانست رتبه‌ی اول معتبر ترین پاسپورت های جهان را بدست آورد.

پاسپورت کشور استرالیا امسال با افتی جزئی روبه‌رو بود و با امکان سفر بدون ویزا به ۱۸۳ کشور جهان در رتبه‌ی ۲۲ و در کنار کشورهایی چون مالتا و یونان قرار گرفت.

شهروندان آمریکا و انگلستان می‌توانند بدون داشتن ویزا به ۱۸۶ کشور جهان سفر کنند. این دو کشور در سال ۲۰۱۵ در صدر این لیست قرار داشتند.

دولت‌های کشورهای آسیایی امسال بیش از چهل سند لغو ویزا را امضا کرده‌اند درحالیکه استرالیا، انگلستان و آمریکا به هیچ‌گونه سند حقوقی جدیدی در سال ۲۰۱۸ و تاکنون دسترسی نداشته‌اند.

امارات متحده‌ی عربی یکی از کشورهایی است که با لغو ویزا برای شهروندانش توسط کشورهای دیگر به سرعت در لیست معتبرترین پاسپورت های جهان در حال صعود است. امارات متحده عربی از سال ۲۰۰۸ تا کنون ۳۸ پله صعود کرده است و به چهار مقصد جدید که دستور لغو ویزا را برای مردم این کشور صادر کرده‌اند دست پیدا کرد. مردمان کشورهایی که دارای اقتصاد ضعیفی هستند، تمایل دارند فشارهایی را که توسط کشورشان از لحاظ کسب‌و‌کار، مسائل مالی و فرصت‌های زندگی به آنها وارد می‌شود را جبران کنند

معتبرترین پاسپورت های جهان 

کشور آمریکا برخلاف سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ با تاثیر منفی زیادی بر روی اعتبار پاسپورت خود روبه‌رو نشده‌است.  دکتر «پاراگ خانا» در این باره می‌گوید:« انتظار نداریم این مسئله برای آمریکا مشکلی به‌وجود آورد. مگراینکه کشورهایی مانند ونزوئلا و مصر که در لیست ترامپ قرار گرفتند بخواهند لغو ویزا برای شهروندان آمریکایی را منتفی اعلام کنند که البته تاکنون چنین اقدامی انجام نداده‌اند.» سفر با پاسپورت ایرانی

ایران و افغانستان پس از سوریه و سومالی در انتهای لیست معتبرترین پاسپورت های جهان قرار دارند. افرادی که دارای پاسپورت سوریه و سومالی هستند می‌توانند به ۳۲ کشور جهان بدون داشتن ویزا سفر کنند و افرادی که دارای پاسپورت ایران و افغانستان هستند به ۳۰ کشور جهان بدون داشتن ویزا می‌توانند سفر کنند. . اخذ ویزای قطر برای ایرانیان

دکتر «کریستین. اچ. کالین» رئیس گروه «Henley & Partners» اعتقاد دارد پاسپورت چیزی بیشتر از یک سند مسافرتی است. او می‌گوید:« پاسپورت درواقع دریچه‌ای به سمت فرصت‌های جهانی یا مانعی برای فرصت‌های جهانی است. شاخص پاسپورت هنلی به افراد این امکان را می‌دهد که جایگاه خود را در طیف پویایی جهان ارزیابی کنند و به دولت‌ها کمک می‌کند ارزش نسبی و قدرت و اعتبار پاسپورت‌هایی که ارائه می‌دهند را درک کنند.» در طی چند ماهی که از سال ۲۰۱۸ می‌گذرد، ۱۴۳ پاسپورت از کشورهای مختلف توانسته‌اند به اعتبار خود بیافزایند. لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

لیست معتبرترین پاسپورت های جهان اکنون به این صورت است:

       ۱  . کشور ژاپن با امکان سفر به ۱۹۰ کشور

۲.  کشور سنگاپور با امکان سفر به ۱۸۹ کشور

۳. کشورهای آلمان،فرانسه و کره‌ی جنوبی با امکان سفر به ۱۸۸ کشور

۴. کشورهای دانمارک، فنلاند، ایتالیا، سوئد و اسپانیا با امکان سفر به ۱۸۷ کشور

۵. کشورهای نروژ، انگلستان، اتریش، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال و ایالات متحده آمریکا با امکان سفر به ۱۸۶ کشور

۶. کشورهای بلژیک، سوئیس، ایرلند و کانادا با امکان سفر به ۱۸۵ کشور

۷.کشورهای استرالیا، یونان و مالتا با امکان سفر به ۱۸۳ کشور