جاذبه‌های گردشگری باکو
امتیاز ما

باکو، پایتخت کشور آذربایجان، شهری قدیمی از دوران قرون وسطی است که ترکیبی از قصرهای اروپایی قرن نوزدهم و ساختمان‌های مدرن را در خود جای داده است. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانیان است و برای هر سلیقه‌ای می‌تواند یک مکان ایده‌آل باشد. از علاقمندان به تاریخ گرفته تا عاشقان خوراکی و غذا، همه می‌توانند اوقات بسیار به یاد ماندنی‌ای را در این شهر بگذرانند. امروز در مجله گردشگری دورونزدیک شما را با جاذبه‌های گردشگری باکو آشنا خواهیم کرد.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جاذبه‌های گردشگری باکو

ایچری شهر (بافت قدیمی شهر باکو)

ایچری شهر، اولد تاون یا بافت قدیمی شهر باکو است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است. این مکان در گذشته پایتخت «شروان‌شاهان» بوده است. امروزه این مکان به قلب پایتخت تبدیل شده‌است و می‌توانید بافندگان قالی‌های سنتی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی را در آنجا ببینید. گردشگران ایچری شهر را «آکروپولیس» باکو می‌نامند. خرید بلیط هواپیما تهران باکو

قلعه دختر

جاذبه‌های گردشگری باکو

قلعه‌ی دختر، این برج استوانه‌ای قدیمی، دارای داستان اسرارآمیزی است. قدمت این قلعه به بیش از هزار سال قبل باز می‌گردد. کارشناسان اعتقاد دارند که قلعه‌ی دختر، که جزو میراث جهانی یونسکو نیز هست، پیش از اینکه در قرن هجدهم به برج مراقبت تبدیل شود، محل عبادت زرتشتیان بوده‌است. اگر از پله‌های این بنای ۲۹ متر بالا بروید می‌توانید شاهد منظره‌ی فوق‌العاده ای از ایچری شهر باشید.

کاخ شروان شاهان

جاذبه‌های گردشگری باکو

کاخ شروان‌شاهان، سلسله‌ای که به مدت ۸۰۰ سال حکومت کردند، یکی از جاذبه های گردشگری باکو است. این مجموعه در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و دارای یک کاخ، مسجد و آرامگاه‌ها و مقربه‌هایی است که آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های ایچری شهر تبدیل کرده‌ است.

موزه تاریخ آذربایجان

سفر به شما این امکان را می‌دهد که درباره‌ی جهان اطلاعات مفیدی کسب کنید و با هنر و سنت کشورها آشنا شوید. موزه‌ی هنر آذربایجان  که در یک عمارت با سبک رنسانس ایتالیایی قرار گرفته است، دارای بیش از ۳۰۰۰۰۰ اثر تاریخی است. این موزه از تاریخ باستان تا تاریخ معاصر، همه چیز را در خود جای داده است. این موزه بزرگ‌ترین موزه‌ی آذربایجان و از برترین جاذبه‌های گردشگری باکو به شمار می‌رود.

خیابان نظامی

جاذبه‌های گردشگری باکو

نام خیابان نظامی از نام «نظامی گنجوی» گرفته شده‌است. این خیابان از حدود ۳ کیلومتر طول دارد و بخش تجاری شهر را در بر می‌گیرد. زمانی که در این خیابان هستید، می‌توانید از تماشای معماری‌های باشکوه «باروک»،‌ «نئو گوتیک» و «نئو رنسانس» لذت ببرید.

خانه ی دولت

خانه‌ی دولت باکو ساختمانی باشکوه با سبک باروک است که در خیابان «نفت‌چیلر» قرار گرفته است. این بنا در سال ۱۹۵۲ توسط شوروی ساخته شد. دفاتر وزارت در فضای داخلی این ساختمان واقع شده‌اند. جاذبه‌ی اصلی این مکان، معماری زیبای آن بخصوص در هنگام شب زمانی که چراغ‌ها روشن می‌شوند است.

میدان فواره

میدان فواره باکو، یکی از جاذبه‌های گردشگری باکو است که دیدن آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. چندین فواره از خیابان نظامی تا دیوارهای شرقی ایچری شهر قرار گرفته‌اند. کافه‌ها و رستوران‌ها با تراس‌های پر از گل به زیبایی این مکان افزوده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری باکو

ونیز کوچک

اگر موفق به دیدن ونیز نشده‌اید، می‌توانید از ونیز کوچک باکو دیدن کنید. این منطقه‌ی کوچک در بلوار باکو دارای دو جزیره‌ی بزرگ و چند جزیره‌ی کوچک است که توسط پل‌هایی به یکدیگر متصل شده‌اند. افراد محلی و گردشگران با پرداخت هزینه‌ی کمی می‌توانند سوار قایق شوند و از این کانال‌های زیبا که در دهه‌ی ۱۹۶۰ ساخته شدند، دیدن کنند.

جاذبه‌های گردشگری باکو

مسجد تازه پیر

این مسجد با مناره‌های طلایی که از قدیمی‌ترین مساجد باکو است، سه سال پس از اتمام، قربانی انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ شد. حاکم آن زمان این مسجد را ابتدا به یک سینما و سپس به یک انبار تبدیل کرد. مسجد تازه‌پیر در سال ۱۹۴۳ مجددا به عنوان یک مسجد بازگشایی شد.

جاذبه‌های گردشگری باکو

موزه فرش آذربایجان

موزه‌ی فرش آذربایجان در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد. این موزه اولین موزه‌ی فرش در جهان است. ساختمان موزه به شکل فرشی پر نقش و نگار است. با بازدید از این موزه می‌توانید با نقش‌های سنتی و فرهنگ آذربایجان بیشتر آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری باکو

کاخ اسماعیلیه

این کاخ زیبا با معماری گوتیک یکی از جاذبه‌های گردشگری باکو است. کاخ اسماعیلیه داستان غم‌انگیزی دارد. «آقا موسی ناگیف» در اوایل قرن بیستم، پسرش اسماعیل را در اثر بیماری سل از دست داد. او یک معمار لهستانی به نام «جوزف پلوسکو» را استخدام کرد تا این کاخ را به یاد پسرش طراحی کند. کاخ اسماعیلیه در سال ۱۹۱۳ بازگشایی شد. آقا موسی ناگیف هزینه‌ی پروژه را پرداخت کرد و سپس کاخ را وقف امور خیریه کرد.

مجله گردشگری دورونزدیک