چرا-بازدید-از-این-۱۱-مکان-ممنوع-است--شاخص
امتیاز ما

مکان‌های شگفت‌انگیز زیادی در سراسر جهان قرار دارد. برخی از این مکان‌ها برای عموم قابل دسترس هستند و گردشگران به راحتی می‌توانند از آنها بازدید کنند. اما بازدید از برخی دیگر به دلایلی جز اماکن ممنوعه اعلام شده اند. از آسایشگاه‌های روانی گرفته تا جزایر مارهای سمی و مکان‌های مقدس؛ امروز در مجله گردشگری دورونزدیک ۱۱ مکان را به شما معرفی می‌کنیم که بازدید از آنها عواقبی مانند زندان و یا حتی مرگ دارد. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

بوهمین گروو در کالیفرنیا

اماکن ممنوعه کالیفرنیا 

«بوهمین گروو» در کالیفرنیا قرار گرفته است. این منطقه‌ی زیبا مکانی است که قدرتمندترین، ثروتمندترین و معروف‌ ترین افراد دنیا در آنجا به خوشگذرانی و برگزاری میهمانی‌های عجیب و آنچنانی می‌پردازند. هرکس که تلاش کند بدون دعوت به این مکان برود، سر از زندان در می‌آورد.

مجموعه غارهای لاسکو

اماکن ممنوعه کالیفرنیا 

مجموعه غارهای «لاسکو»، مجموعه‌ای بسیار قدیمی از نقاشی‌های ماقبل تاریخ است. این مجموعه یک بار برای بازدید عموم باز شد اما متاسفانه در سال ۱۹۶۳ برای همیشه بسته شد تا از آسیب‌هایی که به آن‌ها می‌رسید محافظت شوند. مردمی که از آنجا بازدید می‌کردند روی دیوار غارها نقاشی می‌کشیدند و این باعث صدمه‌های زیادی به غارها و نقاشی‌ها شده بود. این مکان در میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

جزیره سرتسی در ایسلند

اماکن ممنوعه ایسلند 

جزیره‌ی «سورت» یا «سرتسی» در دهه‌ی ۱۹۶۰ توسط فوران آتشفشان در اقیانوس به وجود آمد. هیچ‌کس اجازه‌ی بازدید از این جزیره را ندارد زیرا دانشمندان در حال مطالعه و تحقیق بر روی این جزیره‌ی جدید هستند تا بدانند چگونه این جزیره می‌تواند به یک محل زندگی تبدیل شود.

خزانه بذر جهانی سوالبارد

اماکن ممنوعه سوالبارد 

خزانه‌ی بذر جهانی «سوالبارد» درواقع بیمه‌ای جهانی برای تهدیدهای ناگهانی‌ از قبیل بیماری‌ها، خشکسالی و بلایای طبیعی است که مجموعه‌ای عظیم از بذرهای مختلف کشاورزی را در خود جای داده است. به غیر از دانشمندان هیچ‌کس حق نزدیک شدن به این مکان را ندارد.

جزیره سنتینل شمالی

اماکن ممنوعه جزیره سنتینل شمالی 

با بازدید از جزیره‌ی «سنتینل» شمالی، به زندان انداخته نمی‌شوید اما قطعا خطرات جانی شما تهدید می‌کند. مردمان بومی این جزیره که در اقیانوس هند واقع شده است، تمایلی به دیدن افراد جدید ندارند، از تمدن و دنیا مدرن به دور هستند و دوست دارند به حال خود رها شوند. اگر به این جزیره نزدیک شوید، بارانی از تیر به سمت شما پرتاب خواهد شد. این مردم نسبت به بیماری‌های عفونی ایمن نیستند و دولت هند بازدید از این جزیره و آب‌های اطراف آن را جز اماکن ممنوعه اعلام کرده است. مکان‌های متروکه 

 

منطقه ۵۱ در ایالت نوادا

اماکن ممنوعه ایالت نوادا 

منطقه‌ی ۵۱ نام منطقه‌ای سری است که در ایلت نوادا در آمریکا قرار گرفته است. اهداف این منطقه نامشخص است و روایاتی درباره‌ی موجودات فضایی، سفر به زمان و تکنولوژی‌های غیر بشری و غیرمعمول وجود دارد. در هر صورت باید سعی کنید به این منطقه نزدیک نشوید وگرنه سر و کارتان با اف بی آی و سازمان سیا خواهد بود.

کلیسای تبلت در اتیوپی

اماکن ممنوعه کلیسای تبلت در اتیوپی 

در کشور اتیوپی، کلیسای «تبلت» واقع شده است که گفته می‌شود محل نگهداری «تابوت عهد» است. تنها نگهبان تابوت است که اجازه دارد وارد این کلیسا شود.

نیهائو در هاوایی

اماکن ممنوعه نیهائو در هاوایی 

تنها دلیلی که باعث می‌شود نتوانید از این بهشت استوایی دیدن کنید این است که این مکان، یک ملک شخصی است. مالکین این جزیره، خانواده‌ی « رابینسون» هستند. پیش از این، «نیهائو» بر روی مقامات، پرسنل نیروی دریایی آمریکا و میهمانان دعوت شده باز بود و سپس برای انجام فعالیت‌های محدودی چون تورهای گردشگری و سافاری‌های شکار برای گردشگران باز شد. اما امروز این جزیره تنها یک ملک خصوصی است و به جز خانواده‌ی رابینسون کسی حق بازدید از این مکان را ندارد.

اماکن ممنوعه باشگاه وایت در لندن

باشگاه اختصاصی بریتانیا به نام «باشگاه وایت» تنها مکانی برای آقایان است. البته این باشگاه تنها مختص قشر خاصی است و اگر عضو این باشگاه نباشید و تمایل به عضویت داشته باشید، هر ۳۵ عضو باید پیش از اینکه نزدیک این باشگاه بشوید شما را تایید کنند.

جزیره پوگیلا در ایتالیا 

جزیره‌ی کوچک «پوگلیا» که بین ونیز و لیدو قرار گرفته است نیز جزو مکان‌هایی است که بازدید از آنها ممنوع است. این مکان در ابتدا یک آسایشگاه روانی بود که در آنجا شکنجه‌ها و آزمایش‌های زیادی روی بیماران انجام می‌شد. اکنون مردم تصور می‌کنند این جزیره تسخیر شده است و دولت بازدید از آن را جز اماکن ممنوعه اعلام کرده است. مکان هایی که در سفر به بانکوک باید از رفتن به آنها اجتناب کنید

جزیره مارها در برزیل 

این جزیره به نظر بسیار زیبا می‌آید اما در عین حال بسیار مرگ‌بار است. جزیره‌ی مارها خانه‌ی هزاران مار افعی سر نیزه‌ای زرین است که از مرگ‌بارترین مارهای روی کره‌ی زمین هستند و قرن‌ها است که انسان‌ها از این مارها دوری می‌کنند. دولت برزیل بازدید از این جزیره را جز اماکن ممنوعه اعلام کرده است و تنها برخی از دانشمندان که بر روی این جزیره مطالعه و تحقیق می‌کنند می‌‌توانند وارد آن شوند. کیت سالت ؛ شهر متروکه با خانه های خالی و چراغ های روشن

 اماکن ممنوعه جزیره پوگیلا در ایتالیا