دریاچه‌ی سوان ارمنستان
امتیاز ما

دریاچه‌ی سوان شاید یکی از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان باشد که تا‌به‌حال زیاد به آن پرداخته نشده باشد. این دریاچه‌ی زیبا از مقاصد مورد علاقه‌ی مردم ارمنستان است تا روزهای گرم تابستانی را در کنار سواحل ماسه‌ای و آب‌های خنک این دریاچه سپری کنند. در مجله گردشگری دورونزدیک  هرآنچه که باید درباره‌ی این دریاچه بدانید را خواهید خواند.

دریاچه‌ی سوان ارمنستان

دریاچه‌ی سوان که ۵ درصد از خاک ارمنستان را به خود اختصاص داده است، تنها یک دریاچه نیست. این منطقه مانند یک جزیره‌ی کوچک است و کلیسای قدیمی «سواناوانک» که قدمت آن به قرن نهم میلادی باز می‌گردد، قبرستان قدیمی «نوراتوس» و صومعه‌ی «هیراوانک» نیز در نزدیکی دریاچه‌ی سوان قرار دارند.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

چگونه به دریاچه‌ی سوان برویم؟

 دریاچه سوان ارمنستان

بهترین راه برای گشت و گذار در ارمنستان و رفتن به دریاچه‌ی سوان، کرایه کردن اتومبیل است که این کار را می‌توانید در ایروان انجام دهید. اگر تمایلی به رانندگی ندارید، می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی خود را به آنجا برسانید. تقریبا هر یک ساعت یک‌بار مینی‌بوس‌هایی از ایروان به سمت شهر سوان می‌روند. در شهر سوان می‌توانید سوار اتوبوس‌ها یا تاکسی‌های محلی شوید و به دریاچه بروید. خرید بلیط تهران ایروان

محل اقامت در دریاچه‌ی سوان

 دریاچه سوان ارمنستان

سواحل غربی و شمالی دریاچه‌ی سوان اقامتگاه‌های زیادی دارند. خیلی از این اقامتگاه‌ها دارای کلبه‌هایی ساحلی هستند و نظرسنجی‌های آنلاینی که درباره‌ی این کلبه‌ها انجام شده نشاندهنده‌ی نظرات مثبت کاربران بوده است. علاوه بر آن در روستاهای نزدیک به دریاچه نیز میهمان‌خانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آنجا ساکن شوید.

کارهایی که می‌توانید در دریاچه‌ی سوان انجام دهید

علت محبوبیت دریاچه‌ی سوان دسترسی راحت از ایروان است. اگرچه ارمنستان نواحی دورافتاده‌ی زیادی دارد که زیرساخت‌های گردشگری ضعیفی دارند اما برای گردشگران به طور کامل مجهز شده است و بیشتر گردشگرانی که از این دریاچه بازدید می‌کنند مردم ارمنستان هستند. علت اصلی بازدید مردم از دریاچه‌ی سوان ، فرار از گرمای تابستان در دیگر نواحی کشور است. این دریاچه در ماه‌های تابستان هوایی خنک‌تر از ایروان دارد. ورزش‌های آبی زیادی را می‌توان در مدت اقامت در دریاچه‌ی سوان انجام داد. شما می‌توانید در آب‌های آبی، زلال و خنک دریاچه شنا کنید، از آفتاب سواحل لذت ببرید، جت‌اسکی و موج‌سواری را تجربه کنید. افرادی هم که به قایق‌سواری هم علاقه دارند می‌توانند در دریاچه‌ی سوان قایق‌سواری را تجربه کنند. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، رستوران‌های زیادی در سواحل سوان وجود دارند که می‌توانید ماهی‌های معروف این رستوران‌ها را امتحان کنید.

صومعه‌ی سواناوانک

 دریاچه سوان ارمنستان

صومعه‌ی سواناوانک در واقع یک بنا دارای دو کلیسا است و یکی از پر بازدید‌ترین مکان‌های تاریخی در ارمنستان به‌شمار می‌رود. این صومعه بسیار قدیمی است و کاملا محافظت شده است. صومعه‌ی سواناوانک مکانی فوق‌العاده برای بازدید است و از ویژگی‌های این صومعه، منظره‌ی زیبایی است که از دریاچه قابل دیدن است. در محوطه‌ی باز صومعه، غرفه‌هایی وجود دارند که نوشیدنی و سوغاتی‌های ارمنستان را به فروش می‌رسانند. اگر هوا صاف باشد می‌توانید از کلیساها و منظره‌ی زیبای دریاچه عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

قبرستان نوراتوس

 دریاچه سوان ارمنستان

یکی از مکان‌های محبوب اطراف دریاچه‌ی سوان ، قبرستان قدیمی «نوراتوس» است. نوراتوس بزرگ‌ترین قبرستان دارای «خاچکار» در جهان است. خاچکار سنگ‌های کنده‌کاری شده‌ای هستند که به شکل صلیب و دیگر نقش‌های باستانی ارمنستان ساخته شده‌اند. قدمت برخی از خاچکارها به قرن دهم میلادی باز می‌گردد. این مکان بسیار زیبا و اسرارآمیز است و در هنگام بازدید گله‌ی گوسفندان را نیز می‌بینید که در حال چرا در محوطه قبرستان هستند.

صومعه‌ی هیراوانک

 دریاچه‌ی سوان ارمنستان

صومعه‌ی هیراوانک ممکن است به دلیل ساکت و خلوت بودن کمی اسرارآمیز‌تر به نظر برسد. این صومعه که قدمت آن به قرن دهم میلادی باز می‌گردد به نظر کمی فراموش‌شده و متروکه است. در این مکان هم می‌توانید گله‌های گاو و گوسفند را ببینید که از آب دریاچه‌ی سوان در نزدیکی صومعه می‌نوشند. در صومعه‌ی هیراوانک نیز خاچکارهای زیبایی وجود دارند اما به بزرگی خاچکارهای نوراتوس نیستند.