سفر به ترکیه
امتیاز ما

سفر به یک کشور خارجی می‌تواند تجربه‌ای عالی و هیجان‌انگیز باشد. ترکیه یکی از مقاصد محبوب گردشگری در میان ایرانیان است و گردشگران زیادی سالانه از کشورمان به ترکیه سفر می‌کنند. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک نکاتی مهم از کشور ترکیه را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند سفری راحت‌تر و کم هزینه‌تر را به این کشور داشته باشید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

نکاتی برای کم کردن هزینه سفر به ترکیه

 رفت و آمد به فرودگاه

زمانی‌که قصد ترک کردن فرودگاه یا قصد رفتن به آنجا را دارید، تاکسی‌ها تنها انتخاب شما نیستند. سرویس اتوبوس‌های شاتل در سراسر کشور در دسترس هستند. این اتوبوس‌ها مسافران را از مکان‌های مشخصی در شهر به فرودگاه و از فرودگاه به مکان‌های مختلف شهر منتقل می‌کنند. کرایه‌ی این اتوبوس‌ها از تاکسی ارزان‌تر است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

استفاده از تلفن

تلفن ‌های همراهی که به ترکیه آورده می ‌شوند باید پیش از اینکه از دسترس خارج شوند، برای استفاده‌ ی طولانی مدت رجیستر شوند. شما می ‌توانید تلفن همراه خود را بدون رجیستر کردن تا ۱۲۰ روز استفاده کنید. اگر پس از این مدت تلفن شما رجیستر نشده باشد، از دسترس خارج می ‌شود.البته پس از بازگشت به کشورتان می‌ توانید مجددا از تلفن همراه خود استفاده کنید. چند اپراتور تلفن همراه در فرودگاه وجود دارند که می‌ توانید با کمک آنها برای خود خط تلفن خریداری کنید.

کارت گردشگری استانبول

کارت گردشگری استانبول کارتی است که در سفر به ترکیه امکان استفاده از وسایل نقلیه‌ ی عمومی در استانبول را به شما می ‌دهد. برای دریافت کارت گردشگری استانبول، یک هزینه‌ ی اولیه پرداخت می‌کنید و پس از آن به‌ راحتی می ‌توانید آن را شارژ کنید. این کارت شما را از دردسرهای کرایه‌ ی تاکسی و دیگر وسایل نقلیه ‌ی عمومی خلاص می ‌کند. کارت گردشگری استانبول قابل استفاده در اتوبوس، مترو، قایق، قطارهای کابلی و تراموا است. برای خرید کارت گردشگری استانبول می ‌توانید از طریق آنلاین یا از یکی از ایستگاه‌ های اصلی حمل و نقل اقدام کنید. بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق ‌تر و بیشتر به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید. بلیط تهران استانبول

سفر به ترکیه

 کارت موزه

اگر قصد دارید در سفر به ترکیه از موزه‌های استانبول دیدن کنید، بهتر است از کارت موزه‌ی استانبول استفاده کنید. این کارت پیش از این تنها به ساکنین داده می‌شد اما امروزه گردشگران نیز می‌توانند از این کارت‌ها استفاده کنند و به مدت پنج روز از موزه‌ها به صورت رایگان بازدید کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت رسمی کارت موزه استانبول دیدن کنید.

پوشش

ترکیه کشوری است که اکثریت مردم آن مسلمان هستند و خیلی از زنان این کشور روسری بر سر دارند. البته پوشش در این کشور آزاد است اما به خاطر داشته باشید که قسمت‌های شرقی ترکیه از قسمت ‌های غربی این کشور کمی سنتی‌ تر هستند. زمانی‌که از مسجد بازدید می‌کنید پوشش مناسب داشته باشید و کفش‌های خود را در آورید. زیرا مسجدها با فرش پوشیده شده ‌اند و باید برای نمازگزاران پاکیزه باقی بمانند.

امور مربوط به تبدیل واحد پولی

واحد پول ترکیه «لیر» است. زمانی‌که به ترکیه می‌رسید، می‌توانید پول‌ هایتان را در مراکز تبدیل پول در فرودگاه به لیر تبدیل کنید. تنها مقداری را که نیاز دارید تبدیل کنید. بانک ‌ها و طلافروشی‌ ها از دیگر مکان‌ هایی هستند که می‌ توانید مراحل تبدیل پول را در آنجا انجام دهید.

غذا

غذاهای ترکیه‌ای یکی از قسمت‌های محبوب سفر به ترکیه هستند. پیش از اینکه به این کشور سفر کنید بهتر است نکاتی را درباره‌ی غذاهای ترکیه‌ای بدانید. صبحانه‌ی معروف استانبول که معمولا به صورت «بوفه‌ی باز» سرو می‌شود شامل گوجه‌ فرنگی، خیار، پنیرهای متنوع، زیتون، نان، تخم ‌مرغ آپ‌ پز، سوسیس سرخ شده، نان‌ های شیرین پر شده با پنیر یا سیب ‌زمینی، ماست، مربا، میوه و املت است. هنگامی‌ که در رستوران مشغول صرف غذا هستید، صورتحساب را حتما چک کنید تا مطمئن شوید پول غذا درست با شما حساب شده باشد. اگر از سرویس رستوران راضی بودید می‌توانید تا ۱۰ درصد از قیمت صورتحساب را به عنوان انعام پرداخت کنید.

سفر به ترکیه

کرایه کردن اتومبیل

اگر گواهینامه و گذرنامه دارید، کرایه ‌ی اتومبیل در ترکیه کار بسیار ساده‌ای است. گواهینامه ‌ی کشور خودتان معمولا کافی است و نیازی به دریافت گواهینامه‌ی بین‌المللی نیست. با این حال، همه‌ی موارد مورد نیاز را با موسسه ‌ی کرایه اتومبیل در میان بگذارید. از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنید و سعی کنید جریمه نشوید.

خرید کردن در سفر به ترکیه

قیمت کالاهایی که در ترکیه به فروش می‌رسند، معمولا شامل ۱۸ درصد مالیات هستند. اگر شما ساکن ترکیه نیستید یا کمتر از شش ماه در این کشور حضور دارید، می‌توانید برای کالاهای بالای ۱۰۸ لیر، تقاضای بازگشت هزینه‌ی مالیات را بدهید. پس رسید خریدهای خود را نگه دارید و در فرودگاه هنگام ترک کشور ترکیه تقاضای بازگشت پول خود را دهید. برای اطلاع از مراکز خرید استانبول مجله گردشگری دور و نزدیک را دنبال کنید.