پیاده روی در سنت پترزبورگ
امتیاز ما

سنت پترزبورگ با افتخار عنوان پایتخت فرهنگی روسیه را به خود اختصاص داده است. در تابستان زمانی که برف زمستانی آب شده است، پیاده روی در سنت پترزبورگ  یک ماجراجویی واقعی است، از عجایب معماری گرفته تا رستوران­ ها و بوتیک ­های معمولی در این شهر یافت می­شود.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

صبح، سنت پترزبورگ

اگر می­خواهید یک روز را مشغول کاوش در سنت پترزبورگ باشید و پیاده روی در سنت پترزبورگ را تجربه کنید باید انرژی داشته باشید، بنابراین روز خود را با صبحانه در رختخواب در «هتل کورینتیا» در سنت پترزبورگ آغاز کنید. برای هر دو هوای بارانی یا آفتابی آماده باشید هوا این شهر غیر قابل پیش­بینی است. ممکن است حتی چهار فصل را در یک روز تجربه کنید.

پیاده روی در سنت پترزبورگ

«نوسکای پروسپکت» شریان اصلی شهر درست بیرون «هتل کورینتیا» قرار دارد  و مکان مناسبی برای شروع پیاده روی در سنت پترزبورگ  است. یکی از طولانی ­ترین خیابان­ ها در مرکز تاریخی است و «ادمیرالتی» (ستاد فرماندهی نیروی دریایی سابق) در غرب را به «صومعه الکساندر نوسکای» در شرق وصل می­کند. اگر بخواهید یک غذای روسی را امتحان کنید به رستوران «تزار»، رستورانی در خیابان «سادووایا» بروید.  خرید بلیط هواپیما تهران سنت پترزبورگ.

پیاده روی در سنت پترزبورگ

در شلوغی «نوسکای پروسپکت» به سمت غرب قدم بزنید. شما بزودی از پل «آنیچکوف» که روی رودخانه «فونتانکا» قرار دارد، عبور خواهید کرد. این رودخانه یکی از صدها رودخانه و کانالی است که از سنت پترزبورگ عبور می­ کند.

از شلوغی و فشار به امتداد خاکی رودخانه پناه ببرید و از آرامش رودخانه و خورشید درخشان لذت ببرید. بزودی یکی از پرطرفدارترین کاخ ­های شهر یعنی «قلعه میخایلووسکی» را خواهید دید.  یکی از مکان ­­هایی است که خانه ارواح خوانده می­ شود. اگر خیلی ترسو نیستید، ادامه بدهید و به دنبال روح تزار پاول اول بگردید. (که مجسمه­اش بیرون دروازه­های قلعه قرار دارد.)

پیاده روی در سنت پترزبورگ

پیاده روی در سنت پترزبورگ ادامه دهید، «قلعه میخایلووسکی» به دو دلیل شناخته شده است، اول آنکه تنها قلعه سن پترزبورگ است و دوم خانه ارواح بودن این قلعه است. ساختمان این قلعه ابتکار تزار پاول اول بود بعد از اینکه تکمیل شد به پناهگاه او تبدیل شد. پاول توسط یک عده سرباز مست کشته شد که می ­بایست فقط او را دستگیر می­کردند بنابراین پسرش به تاج و تخت رسید. زندگی او سراسر خوشبختی بود او چهار سال و چهار ماه و چهار روز حکومت کرد و تنها ۴۰ روز در قلعه ­اش زندگی کرد. در افسانه ­ها آمده است که یک پنجره خاص در قلعه وجود دارد که او در حال نواختن ویولون، ساز مورد علاقه ­اش آنجا دیده شده است.

پیاده روی در سنت پترزبورگ

پشت قلعه، باغ خالی از سکنه «میخایلووسکی» را خواهید دید که یک مکان عالی برای رفتن به زیر سایه ­بان است. درست روبروی باغ یک مکان مشهور دیگر یعنی «کلیسای منجی در خون» با هزاران موزاییک درهم قرار دارد. کلیسای سنت پترزبورگ با محیط بیرونی و داخلی ارتدکس و کلاسیک روسی و محیط داخلی با ۷۰۰۰ متر مربع موزاییک تزیین شده است.  و به طور رسمی «کلیسای رستاخیز مسیح» نامیده می­شود. اینجا جایی است که تزار الکساندر دوم به طرز وحشیانه ­ای ترور شد. جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ را بیشتر بشناسیم.

کلیسا دارای عناصر معماری قرن هجدهم روسیه است و به مدت ۲۴ سال ساخته شده است و حدود ۱ میلیون روبل بوده که برای آن زمان بسیار زیاد بوده است. پس از سال­ ها عدم استفاده درست و بی ­توجهی در دهه ۱۹۷۰ ترمیم شد.

پیاده روی در سنت پترزبورگ

در مقابل کلیسا سالن ­های فروش مختلفی وجود دارند که می­توانید انواع سوغاتی ­ها را در آنها بیابید. هنرمندان محلی همچنین نمایشگاه ­های نقاشی­ خود را در این محل برگزار می­کنند.

در امتداد کناره «کانال گریبدهوف» به سمت غرب حرکت کنید تا دوباره خود را در خیابان «نوسکای پروسپکت» بیابید. به راه رفتن ادامه دهید تا دروازه ­های بزرگ عمومی شهر را ببینید. مجله گردشگری دورونزدیک

پیاده روی در سنت پترزبورگ

در آنسوی دروازه ­ها، میدان کاخ  با نمایی از «موزه هرمیتاژ» مشاهده خواهید کرد، جایی که آثار داوینچی، رامبراند، تیتین و روبنز را در آن خواهید یافت. حتما برای پرسه زدن در گالری­ ها وقت بگذارید و از داخل بنا که نمایشگر امپراتوری روسیه است، دیدن کنید. جاذبه های توریستی سنت پترزبورگ

پیاده روی در سنت پترزبورگ

در سمت دیگر هرمیتاژ «کاخ امبنکمنت» قرار دارد که یک پس زمینه عالی برای عکس است. پس از کاخ به سمت چپ که بروید به یک فضای سبز وسیع می­رسید که شما را به «کلیسای سنت آیزاک »، که زمانی بزرگ­ ترین کلیسای جامع روسیه بوده است، هدایت می ­کند. از ساختمان بالا بروید تا چشم­ انداز زیبای از این شهر تاریخی را ببینید.

در سفر برگشت به خانه در فروشگاه «ماچنت الیسیو» توقف کنید و پس از یک پیاده روی نسبتا طولانی در سنت پترزبورگ یکی از خوراکی های لذیذ روسی را انتخاب کنید. کاوش روز را با یک دسر در هتل به پایان برسانید. برای خرید سوغات روسیه مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید .