جاذبه های گردشگری پراگ
امتیاز ما

دیدن همه‌ی جاذبه های گردشگری پراگ ممکن است هفته‌ها طول بکشد زیرا زیبایی‌های این شهر بسیار زیاد و غیرقابل وصف است. اگر تنها به مدت چند روز قصد سفر به پراگ را دارید، بهتر است از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر زیبا دیدن کنید. امروز در مجله گردشگری دور و نزدیک برترین جاذبه های گردشگری پراگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

پل چارلز

«پل چارلز» که متعلق به قرن چهاردهم است،  دارای سه برج است که این محل اتصال این پل هستند و توسط ۳۰ مجسمه‌ی «باروک» تزئین شده است که این مجسمه‌ها اغلب نماد افراد مقدس هستند. پل چارلز ۶۲۱ متر طول دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری پراگ است. زمانی‌که از این پل دیدن می‌کنید، هنرمندانی را می‌بینید که اثرهای خود را بر روی این پل به فروش می‌رسانند.

جاذبه های گردشگری پراگ

برج مراقبت پترین

برج مراقبت «پترین» برجی با ارتفاع ۶۳ متر است که بر روی تپه‌ی «پترین» در پراگ واقع شده است. این برج زیبا که بی‌ شباهت به برج «ایفل» نیست، با بالا رفتن از ۲۹۹ پله‌ی آن می‌توانید شاهد

یکی از بهترین مناظر شهر باشید .  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

برج باروت

برج «باروت» یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های شهر است که قدمت آن به قرن پانزدهم باز می‌گردد. در اوایل قرن هفدهم نام این مکان به برج باروت تغییر پیدا کرد زیرا محلی برای ذخیره‌ی باروت بود. این برج دارای یک نمایشگاه عکاسی از برج‌های تاریخی پراگ است و منظره‌ی زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد. البته برای دیدن این منظره باید ۱۸۶ پله را بالا بروید.

ساعت نجومی

ساخت ساعت نجومی پراگ به سال ۱۴۱۰ باز می‌گردد. این ساعت در دوران جنگ جهانی دوم نسبتا تخریب شد اما با بازسازی‌هایی که روی آن انجام شد زیبایی و شکوه سابق خود را بدست آورد. این ساعت قدیمی‌ترین ساعت نجومی در جهان است و هنوز کار می‌کند. ساعت نجومی پراگ در میدان قدیمی شهر واقع شده و نه تنها ساعت دقیق را نشان می‌دهد بلکه وضعیت ماه و خورشید و حرکت سیاره‌ها در آسمان را نیز می‌توان در آن مشاهده کرد. بلیط هواپیما تهران پراگ

جاذبه های گردشگری پراگ

قلعه پراگ

ساخت قلعه‌ی پراگ به قرن نهم باز می‌گردد. این قلعه به عنوان بزرگ‌ترین قلعه در جهان شناخته شده و در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. کلخ ریاست جمهوری، چندین سالن و کلیسا و خیابان «گلدن لین» که یک خیابان قدیمی از قرن شانزدهم است نیز در محوطه‌ی این قلعه قرار دارند.

تئاتر ملی

پراگ خانه‌ی بهترین اپراها، نمایش‌ها و باله است. تئاتر ملی پراگ که قدمت آن به قرن نوزدهم باز می گردد قطعا ارزش دیدن را دارد. اگر بتوانید بلیط نمایش‌ها را هم تهیه کنید، جذابیت بیشتری هم برای‌تان خواهد داشت. ساختمان اصلی تئاتر ملی در سال  ۱۸۸۱ تنها چند ماه پس از افتتاح به دلیل آتشسوزی آسیب زیادی دید اما در سال ۱۸۸۳ تعمیر و بازگشایی شد.

جاذبه های گردشگری پراگ

میدان قدیمی پراگ

میدان قدیمی شهر پراگ، یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر پراگ است. ساعت نجومی، قلعه‌ی «روکوکو کینسکی» و دیگر بناهای باشکوه پراگ در این میدان قرار دارند. هر سال در ماه دسامبر بزرگ‌ترین بازار کریسمس پراگ در میدان قدیمی این شهر برگزار می‌شود و این میدان دارای کافه‌ها و رستوران‌های زیادی است که در طول خیابان‌های زیبا و سنگفرش قرار گرفته‌اند.

موزه ملی پراگ

بزرگ‌ترین موزه‌ی کشور چک، موزه‌ی ملی پراگ است که محل نگهداری نمونه‌های زیست‌شناسی متنوع و آیتم‌های تاریخی مرتیط با تاریخ چک-اسلواکی و آیتم‌های بسیار زیاد مردم‌نگاری است. ساختمان اصلی موزه در میدان «واتسلاو» قرار گرفته است اما چند ساختمان کوچک با موضوعات مختلف در سراسر شهر وجود دارند.

جاذبه های گردشگری پراگ

کلیسای ویتوس مقدس

کلیسای «ویتوس مقدس» بزرگ‌ترین کلیسا در کشور چک و یکی از مثال‌های بارز معماری «گوتیک» در پراگ است. این کلیسا در محوطه‌ی قلعه‌ی پراگ واقع شده و قدمت آن به قرن چهاردهم باز می‌گردد. کلیسای جامع ویتوس مقدس محل قرار گرفتن کلیسای «سنت واتسلاو» و محل نگهداری جواهرات سلطنتی کشو چک است که هر ۸ سال یک‌بار در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

میدان واتسلاو

 میدان «واتسلاو» برخلاف نامش درواقع یک بلوار است. این مکان محبوب ترین خیابان در پراگ برای خرید کردن است. مجسمه‌ی یادبود «واتسلاو» در این خیابان قرار دارد و مکانی معروف برای قرارهای ملاقات است. این مکان اهمیت زیادی دارد زیرا مکانی است که در سال ۱۹۱۸ اعلان استقلال چک-اسلواکی برای اولین بار خوانده شد.

جاذبه های گردشگری پراگ